Η Πασχαλινή προσευχή μας μέχρι της Αναλήψεως

Το Χριστός Ανέστη… χρησιμοποιείται ως φράση χαιρετισμού κατά την πασχαλινή περίοδο και για 40 ημέρες, δηλαδή μέχρι την απόδοση του Πάσχα.

Εἰς τὸ ὅνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν.

Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.
Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι, ζωὴν χαρισάμενος! (τρεις φορές)

Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν ἅγιον, Κύριον, Ἰησοῦν τὸν μόνον ἀναμάρτητον.

Τὸν Σταυρόν σου Χριστὲ προσκυνοῦμεν καὶ τὴν ἁγίαν σου Ἀνάστασιν ὑμνοῦμεν καὶ δοξάζομεν·

σὺ γὰρ εἶ Θεὸς ἡμῶν, ἐκτὸς σοῦ ἄλλον οὐκ οἴδαμεν, τὸ ὄνομά σου ὀνομάζομεν.

Δεῦτε πάντες οἱ πιστοί, προσκυνήσωμεν τὴν τοῦ Χριστοῦ ἁγίαν ἀνάστασιν·

ἰδοὺ γὰρ ἦλθε διὰ τοῦ Σταυροῦ χαρὰ ἐν ὅλῳ τῷ κόσμῳ.

Διὰ παντὸς εὐλογοῦντες τὸν Κύριον, ὑμνοῦμεν τὴν ἀνάστασιν αὐτοῦ·

Σταυρὸν γὰρ ὑπομείνας δι ̓ ἡμᾶς, θανάτῳ θάνατον ὤλεσεν.

1. Η λήξη κατηχητικών συνάξεων 2024-25 θα γίνει το ΣΚ 24-25 Μαΐου 2025

  • Το φετινό ενθύμιο αφορά το 5ο τεύχος του Κόμιξ που μεταφράζει το Γραφείο Νεότητας και
  • παρακαλούμε να μας στείλετε σχετικό μέιλ στο (info.grnef@gmail.com) για τον αριθμό των ενθυμίων που πρέπει να σας αποστείλουμε.


2. Οι ημερομηνίες για την Φιλοξενία Τρικόρφου 2025 της Ι. Μ. Φωκίδος

Αγαπητά μας παιδιά, φέτος το 2025 με την ευλογία του Σεβ. Ποιμενάρχη μας κου Θεοκτίστου, η Φιλοξενία στην “Γαλιλαία” της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος θα γίνει και πάλι στους χώρους φιλοξενίας του Μοναστηριού του Τρικόρφου Δωρίδος.
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ έχουν τα παιδιά που κατοικούν ή κατάγονται από το νομό Φωκίδας
(ΠΡΟΛΑΒΕΤΕ, ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ)

ΠΕΡΙΟΔΟΙ & ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΤΡΙΚΟΡΦΟΥ 2025

[Πατήστε πάνω στην περίοδο που επιθυμείτε και θα σας οδηγήσει στην κάντε την δήλωση] 


Οι υπόλοιπες περίοδοι θα ανακοινωθούν αργότερα


     Η «Γαλιλαία» της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος είναι ένας χώρος φιλοξενίας στις εγκαταστάσεις που βρίσκονται κοντά στην Ιερά Μονή Αγίων Αυγουστίνου και Σεραφείμ του Σάρωφ, στο Τρίκορφο Φωκίδος.
     Το καλοκαίρι στη «Γαλιλαία» είναι γεμάτο από απολαυστικές δραστηριότητες, με δράση, γνώση, δημιουργία και αγάπη, σ’ ένα περιβάλλον μέσα στην αγκαλιά του Θεού. Πλήθος δραστηριοτήτων, όπως οι παρακάτω, καθώς και η ομαδική προσευχή και η συμμετοχή στην Θ. Λειτουργία δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να ασκήσουν το πνεύμα τους, να αναδείξουν τα ταλέντα και τις ικανότητές τους, να παίξουν και να μάθουν. Πραγματοποιούνται δραστηριότητες όπως:
  • Ιππασία | Ποδόσφαιρο – Μπάσκετ – Βόλεϊ -Τένις |
  • Πινκ Πονκ – Ποδοσφαιράκι – Μπιλιάρδο |
  • Επιτραπέζια – Σκάκι – Ντάμα | Cinema – Video Wall |
  • Νυχτερινές εξορμήσεις στο δάσος |
  • Ημερήσιες βόλτες στο δάσος για πικ-νικ |
  • Καλλιτεχνικές εκδηλώσεις | Ομαδική προσευχή
  • Διαγωνισμοί χορού και τραγουδιού – Karaoke |
  • Παιχνίδια δράσης που κρύβουν μυστήριο και αγωνία |
  • Παιχνίδια Survivor | Playstation Ps5
  • Πρωταθλήματα με απονομή βραβείων |
  • Μουσικές και θεατρικές βραδιές |
  • Κυνήγι κρυμμένου θησαυρού | Paintball
  • Τραμπολίνο | Air Hockey | Υπαίθριο θέατρο |
  • Κεφαλογέφυρο (περίπατος στο δάσος προς το ποτάμι, για τα μεγάλα παιδιά)

ΘΕΜΑ: Ὁ ὅσιος Ἰωάννης ὁ Ρῶσος ο ομολογητής και θαυματουργός

ΔΙΗΓΗΣΗ

Σ’ ἕνα μικρό χωριό τῆς Οὐκρανίας γεννήθηκε γύρω στά 1690 μ.Χ ὁ Ἰωάννης. Οἱ γονεῖς του ἦταν  εὐσεβεῖς, δίκαιοι καί τίμιοι. Δίδαξαν στό παιδί τους ἀπό τή μικρή ἡλικία τά ἱερά γράμματα,  τήν τέχνη τῆς προσευχῆς καί τόν δρόμο τῆς θυσίας καί τῆς ἀγάπης καί πρός τόν Θεό καί πρός  τούς ἀνθρώπους.

Κατατάχθηκε στό ρωσικό στρατο καί πολέμησε στόν ἀτυχή ρωσοτουρκικό πόλεμο (1711)  καί συνελήφθη αἰχμάλωτος ἀπό τούς Τατάρους. Τόν πούλησαν σέ κάποιο Τοῦρκο ἀξιωματικό  τοῦ ἱππικοῦ, τόν Ὀμέρ ἀγά ἀπό τό Προκόπιο τῆς Μικρᾶς Ἀσίας. 

Πολλοί τότε στρατιῶτες ἀρνήθηκαν τήν ὀρθόδοξη πίστη πιεζόμενοι ἀπό τίς ὑποσχέσεις  καί τίς ἀπειλές τῶν ἀλλόθρησκων Τούρκων. Ἀλλά ὁ γενναῖος Ἰωάννης παρέμεινε  ἀλύγιστος. Μέσα του βασίλευε ἡ εὐσέβεια καί ἡ βαθιά πεποίθηση ὅτι ὁ Θεός δέν θά τόν  ἐγκαταλείψει.  

Σηκώνει μέ ὑπομονή τόν σταυρό του ἀπό τίς εἰρωνεῖες καί τίς περιφρονήσεις τῶν ἄλλων πού τόν φώναζαν «κιαφίρη», δηλαδή ἄπιστο. Σταθερή εἶναι καί ἡ ὁμολογία του πρός τόν  ἀφέντη του. «Εἶσαι ἀφέντης μόνο τοῦ σώματός μου, ὄχι ὅμως καί τῆς ψυχῆς μου. Εἶμαι  πρόθυμος νά ὑπακούω σέ ὅλες τίς διαταγές σου, ἐφ’ ὅσον μέ ἀφήσεις ἐλεύθερο στήν πίστη  μου. Διαφορετικά, ἐάν μέ πιέσεις νά ἀλλαξοπιστήσω, εὐχαρίστως σοῦ παραδίδω τήν κεφαλή  μου καί ὄχι τήν πίστη μου. Χριστιανός γεννήθηκα, Χριστιανός θά ἀποθάνω. Τόν Χριστό δέν  πρόκειται νά ἀρνηθῶ». 

Ἡ σταθερή αὐτή ὁμολογία τοῦ Ἰωάννη συνδυασμένη πάντοτε μέ τήν ἐργατικότητα, τήν  ταπεινοφροσύνη καί τήν εὐγενή συμπεριφορά του, ἔκαναν τό σκληρό ἀφεντικό του νά τόν  συμπαθήσει πολύ. 

Ὁ Ὀμέρ εἶχε ἀναθέσει στόν Ἰωάννη τήν εὐθύνη τοῦ στάβλου του. Ἐκεῖ μέσα κάτω ἀπό  ταπεινές συνθῆκες, μέσα σέ δυσοσμία καί σέ ὑγρό καί σκοτεινό περιβάλλον ὁ Ἰωάννης ὁ αἰχμάλωτος καί δοῦλος ζοῦσε ἁγία ζωή. Ἦταν συνεπής καί ἀκριβής ὄχι μόνο στήν ἐργασία  του ἀλλά καί στά πνευματικά του καθήκοντα. Δοξολογοῦσε τόν Θεό συνεχῶς. 

Σέ κάποια γωνία τοῦ σταύλου ξάπλωνε ἥσυχος καί εἰρηνικός γιά νά ξεκουραστεῖ τίς νύχτες.  Ἀρκετές ὅμως νύχτες ἔφευγε. Πήγαινε στόν γειτονικό ἀρχαῖο ναό τοῦ Ἁγίου Γεωργίου,  λαξευμένο σέ βράχο, καί ἐκεῖ ὄρθιος στόν Νάρθηκα ἔκανε τίς ἀκολουθίες του… Προσευχόταν  μέ θέρμη μέσα στή νυχτερινή γαλήνη. Κάθε ἑβδομάδα κοινωνοῦσε τά Ἄχραντα Μυστήρια. 

Τό ζεῦγος τῶν ἀφεντικῶν του θαύμαζε ὅλο καί περισσότερο τή βιοτή τοῦ ἁπλοῦ καί  ταπεινοῦ αὐτοῦ δούλου. Τοῦ πρόσφεραν λοιπόν ἕνα μικρό δωμάτιο γιά νά ζεῖ πιό ἄνετα. Ὁ Ὅσιος ὅμως εὐγε-νικά τό ἀρνήθηκε. Προτίμησε νά ζεῖ μέσα στήν κακοπάθεια καί τήν ἄσκηση παρά μέσα στή χλιδή καί τήν ἄνεση. Ζοῦσε λιτά, μέ ἐλάχιστη τροφή, καί πλούσια προσευχή.  Ὅλα τά δεχόταν ἀγόγγυστα. 

Ἡ παρουσία τοῦ ἁγίου αὐτοῦ ὑπηρέτη καί σκλάβου Ἰωάννη ἦταν μιά συνεχής εὐλογία γιά  τόν Ἵππαρχο ἀγά τοῦ Προκοπίου. Ὁ Ἰωάννης εἶχε πλέον ἀποκτήσει κύρος. Ὅλοι τόν σέβονταν.  Σταμάτησαν οἱ εἰρωνεῖες καί οἱ ἐμπαιγμοί τῶν ἄλλων. 

Κάποια περίοδο πού ὁ ἀγάς – σάν εὐσεβής Μουσουλμάνος – εἶχε φύγει σέ ἱερή ἀποδημία  – προσκύνημα στή Μέκκα, ἡ γυναίκα του θέλησε νά καλέσει σέ φαγητό φίλους καί γνωστούς  γιά νά εὐχηθοῦν γιά τόν ἀσφαλή γυρισμό καί τήν καλή ὑγεία τοῦ ἀγᾶ της. Καθώς ἔφερνε ἡ κυρία στούς συνδαιτυμόνες τό γνωστό φαγητό τῆς Ἀνατολῆς, τό πιλάφι, στράφηκε πρός τόν  Ἰωάννη καί τοῦ εἶπε: «Πόση χαρά θά ἔνιωθε, Γιοβάν, σήμερα ὁ ἀφέντης σου, ἂν γευόταν ἀπό  αὐτό τό ἀγαπημένο του φαγητό». Ὁ Ἰωάννης μέ ἁπλότητα ζήτησε ἕνα πιάτο μέ πιλάφι. Καί  μέ τή δύναμη τῆς ἀδιακρίτου πίστεως καί θερμῆς προσευχῆς του τό πιάτο θαυματουργικά  ἀπεστάλη στό ἀφεντικό του! Οἱ παριστάμενοι δέν πίστεψαν. Γέλασαν… Ὅταν ὅμως μετά ἀπό  καιρό ἐπέστρεψε ὁ ἀγάς καί ἔφερε πίσω τό πιάτο ἄδειο μέ τό οἰκόσημο τῆς μωαμεθανικῆς  του οἰκογενείας, τότε πείστηκαν ὅλοι γιά τή δύναμη τῆς πίστεως τοῦ ἄκακου καί φιλάγαθου  καί φιλάνθρωπου αὐτοῦ δούλου. 

Ὕστερα καί ἀπό τό γεγονός αὐτό, τό ζεῦγος τῶν κυρίων πίεζε περισσότερο τόν Ἰωάννη νά  μήν κατοικεῖ πιά στόν ἀνθυγιεινό στάβλο καί τοῦ παραχώρησαν δωμάτιο γιά νά ζεῖ μέ  ἀξιοπρέπεια. Αὐτός ὅμως καί πάλι – ὅπως καί τήν πρώτη φορά – εὐγενικά καί σταθερά  ἀρνήθηκε. Προτίμησε νά ζεῖὡς ταπεινός δοῦλος Ἰησοῦ Χριστοῦ στό «ἡσυχαστήριο» πού τόσα  χρόνια εἶχε ἀγαπήσει μένοντας πιστός στην ὑπηρεσία τοῦ ἀγᾶ του καί στή διακονία καί τίς  περιποιήσεις τῶν ἄκακων καί ἄλογων ζώων. 

Ἔφθασε κάποτε καί ἡ ὥρα πού ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Ρῶσος ἐπρόκειτο νά ἐγκαταλείψει τά  ἐγκόσμια καί νά ἀναχωρήσει γιά τόν οὐρανό. Ὁ Ὅσιός μας ἀρρώστησε. Παρέμενε  ξαπλωμένος μέ ὑπομονή στόν ταπεινό ἀχυρώνα τοῦ στάβλου εὐγνωμονώντας τόν Θεό γιά  ὅλα τά δῶρα πού τοῦ εἶχε χαρίσει. Κάποια στιγμή αἰσθάνθηκε ὅτι πλησιάζει τό τέλος του καί  ζήτησε μέ ἰσχυρό πόθο νά κοινωνήσει τά Ἄχραντα Μυστήρια. Καί ἐπειδή ὑπῆρχε τήν περίοδο  ἐκείνη ἀτμόσφαιρα μίσους ἀπό φανατισμένους Τούρκους, ὁ διακριτικός καί εὐλαβής ἱερέας  π. Θεόδωρος Παπαδόπουλος ἔφερε τή θεία Κοινωνία μέ ἄκρα εὐλάβεια, μυστικά, μέσα σέ  ἕνα μῆλο. Μέ ἱερή συγκίνηση ὁ ὅσιος καί ὁμολογητής τοῦ Χριστοῦ Ἰωάννης κοινώνησε γιά  τελευταία φορά. Καί εἰρηνικά παρέδωσε τήν ἁγνισμένη καί φωτισμένη ψυχή του στόν  ἀγαπημένο του Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Ἦταν 27 Μαΐου τοῦ ἔτους 1730. Ἡ εἴδηση διαδόθηκε  ἀστραπιαῖα σέ ὅλο τό Προκόπιο. Μεγάλο πένθος ἁπλώθηκε σέ ὅλη τήν περιοχή τῆς  Καππαδοκίας. Ὁ Ὀμέρ ἀγάς τόν τίμησε καί τόν ἔκλαψε. 

Στή συνείδηση ὅλων, Χριστιανῶν καί Ὀθωμανῶν, ὁ δοῦλος τοῦ Θεοῦ Ἰωάννης ἦταν ἕνας  ἅγιος. Εἶχαν περάσει τριάμισι μόλις χρόνια ἀπό τήν κοίμηση τοῦ Ἁγίου. Οἱ Προκοπιεῖς  ἔβλεπαν κάθε νύχτα «φῶς λάμπον ἅγιον τῷ τοῦ ὁσίου μνήματι». Ἔτσι μέ θαυμαστή ὑπόδειξη  τοῦ Ἁγίου τό Νοέμβριο τοῦ 1733 ἔγινε ἡ ἀνακομιδή τῶν ἱερῶν Λειψάνων του. Ἔκθαμβοι οἱ πιστοί Χριστιανοί ἀντίκρισαν τό ἱερό Λείψανο τοῦ νέου αὐτοῦ ἀσκητοῦ καί ὁμολογητοῦ «ἀκέραιο καί εὐωδιάζον». Μέ ἱερό δέος τό ἐναπέθεσαν κάτω ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου (τοῦ ναοῦ πού τόσο εἶχε ἀγαπήσει ὁ Ἅγιος).  

Ἀκολούθησαν ἀναρίθμητα θαύματα καί ἐμφανίσεις τοῦ Ἁγίου, πού συνεχίζονται μέχρι  σήμερα! Μάλιστα, ἡ φήμη τοῦ ὁσίου Ἰωάννου ὡς θαυματουργοῦ σύντομα εἶχε ἁπλωθεῖ σ’  ὅλη τή Μ. Ἀσία. Πολλοί Τοῦρκοι κατέφθαναν στόν ναό ὅπου βρισκόταν τό λείψανό του… μέ πίστη καί αὐτοί λάμβαναν «τό σιφά σουγιοῦ», τό νερό τοῦ ἁγιάσματός του. Μέ αὐτό  θεραπεύονταν, ράντιζαν τά χωράφια, σταματοῦσαν οἱ ἐπιδημίες.  

Τώρα ὁ ὅσιος Ἰωάννης ὁ Ρῶσος ὁ ὁμολογητής φιλοξενεῖται στήν Εὔβοια. Τό ἁγιασμένο ἱερό  του σκήνωμα ἀναπαύεται πλέον μόνιμα μέσα στόν καινούργιο ὁλόλαμπρο, περικαλλή ναό  του πού ἔκτισαν στό Νέο Προκόπιο Εὐβοίας μέ πολλές θυσίες οἱ πιστοί μας πρόσφυγες μαζί  μέ τή συνδρομή πολλῶν εὐσεβῶν Χριστιανῶν. Συνεχίζει ὁ Ὅσιός μας καί ἀπό ἐκεῖ μέ τήν ἴδια,  ὅπως πάντα, ἀπέραντη ἀγάπη του καί στοργή νά ἀκούει τίς δεήσεις καί τίς πολύκλαυστες  παρακλήσεις τῶν πιστῶν ἀδελφῶν του. Καί νά θαυματουργεῖ σέ πολλούς. Συνεχῶς  καταγράφονται καί νέα θαύματά του. Ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ τή μνήμη του στίς 27 Μαΐου κάθε  χρόνο.

Β. Επεξεργασία

Γνωρίσαμε ἕναν ἀπό τούς πιό λαοφιλεῖς ἁγίους στήν Ἑλλάδα μας, πού ἀγάπησε βαθιά,  ἀληθινά καί ἰσόβια τον Χριστό μας! 

  1. Ἦταν εὔκολο γιά τόν Ἅγιο Ἰωάννη νά παραμείνει κοντά στόν Θεό; Μήπως εἶχε ἐμπόδια  στό περιβάλλον του πού μπορούσαν νά τόν κάνουν νά ξεχάσει τόν Θεό;  Ἀντιμετώπισε πολλά ἐμπόδια!  Όπως;

– Τό κακό παράδειγμα τῶν συστρατιωτῶν του πού ἀρνήθηκαν τόν Χριστό

– Τήν σκλαβιά σέ ἀλλόθρησκο ἀφεντικό 

– Τίς πιέσεις καί τίς εἰρωνεῖες τῶν ἀλλοπίστων 

– Τή διαμονή σέ πολύ δύσκολες συνθῆκες σέ ἕνα στάβλο 

  1. Πῶς ἀντιμετώπισε ὅλα αὐτά τά ἐμπόδια; Μήπως ἡ πίστη καί ἡ ἀγάπη του στόν Θεό  μειώθηκαν; 

Ἀκριβῶς τό ἀντίθετο! Ἀντιμετώπισε μέ σταθερότητα ὅποια δυσκολία ἐμφανίστηκε στόν  δρόμο του. Ἀγάπησε ἀκόμα περισσότερο τόν Χριστό, προσευχόταν πολλές ὧρες σέ Αὐτόν,  ἔκανε πολύ μεγάλη ἄσκηση γιά τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ! 

Δέν σκέφτηκε ποτέ νά ἐγκαταλείψει τόν πνευματικό του ἀγώνα ἤ, ἀκόμα περισσότερο, τήν  πίστη του! Μέ ἀποτέλεσμα ὅλοι, ἀκόμα καί οἱ μουσουλμάνοι, νά τόν τιμοῦν καί νά τόν  σέβονται. Καί ὁ Χριστός μας τόν ἀνέδειξε πολύ μεγάλο ἅγιο τῆς Ἐκκλησίας μας! 

Γ΄ Ἐφαρμογή 

Στή δική μας ζωή, ὑπάρχουν ἐμπόδια πού θέλουν νά μᾶς στερήσουν τήν ἀγάπη μας γιά τόν  Χριστό καί νά μᾶς δυσκολέψουν στόν ἀγώνα μας; 

– Οἱ πολλές καί διάφορες ἀσχολίες, ὁ ἐθισμός σέ ἠλεκτρονικά παιχνίδια καί πολλές ἄλλες  αἰτίες πού μᾶς κάνουν νά παραμελοῦμε τήν προσευχή μας καί τή Θεία Λειτουργία… 

– Κάποιες παρέες στό σχολεῖο καί ἀλλοῦ πού δέν ἔχουν καλές συνήθειες ἤ πού δέν θέλουν  νά πιστεύουν στόν Θεό… 

– Οἱ τυχόν εἰρωνεῖες ἀπό συμμαθητές μας ἤ ἀπό ἄλλα πρόσωπα τοῦ περιβάλλοντός μας – Οἱ δυσκολίες πού ἀντιμετωπίζουμε στη ζωή καί οἱ προκλήσεις τῆς ἁμαρτίας

Σέ ὅλα τά ἐμπόδια ἐμεῖς καλούμαστε νά μείνουμε σταθεροί! Νά μήν ὑποχωρήσουμε σέ  κανένα κάλεσμα τῆς ἁμαρτίας καί νά ἀκολουθοῦμε σταθερά τόν Χριστό. Σέ κάθε περιβάλλον,  σέ κάθε μας συναναστροφή νά φερόμαστε καί νά στεκόμαστε ὅπως θέλει ὁ Θεός, ὅπως  ἀκριβῶς καί ὁ ἅγιος Ἰωάννης πού σήμερα γνωρίσαμε! 

Καί Ἐκεῖνος, πού τίποτα δέν μπορεῖ νά μᾶς χωρίσει ἀπό τήν ἀπέραντη ἀγάπη Του γιά ἐμᾶς,  βλέποντας τόν ἀγώνα μας, θά μᾶς χαρίσει αἰώνια ζωή κοντά Του! 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Πάντα κοντά στόν Χριστό, ὅ,τι ἐμπόδιο κι ἄν συναντῶ!

ΠΗΓΗ: synathlountes.agonistes


Ο Χριστός Ανέστη παιδιά και καλή ανάσταση σε όλους μας!



ΠΡΟΣΕΥΧΗ μετά από κάθε συνάντηση:

Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι,
προσκυνήσωμεν ἅγιον, Κύριον, Ἰησοῦν
τὸν μόνον ἀναμάρτητον.

Τὸν Σταυρόν σου Χριστὲ προσκυνοῦμεν
καὶ τὴν ἁγίαν σου Ἀνάστασιν ὑμνοῦμεν καὶ δοξάζομεν·
σὺ γὰρ εἶ Θεὸς ἡμῶν, ἐκτὸς σοῦ ἄλλον οὐκ οἴδαμεν,
τὸ ὄνομά σου ὀνομάζομεν.

Δεῦτε πάντες οἱ πιστοί, προσκυνήσωμεν τὴν τοῦ Χριστοῦ ἁγίαν ἀνάστασιν·

ἰδοὺ γὰρ ἦλθε διὰ τοῦ Σταυροῦ χαρὰ ἐν ὅλῳ τῷ κόσμῳ.

Διὰ παντὸς εὐλογοῦντες τὸν Κύριον, ὑμνοῦμεν τὴν ἀνάστασιν αὐτοῦ·

Σταυρὸν γὰρ ὑπομείνας δι ̓ ἡμᾶς, θανάτῳ θάνατον ὤλεσεν.

Ἀναστὰς ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τοῦ τάφου καθὼς προεῖπεν,

ἔδωκεν ἡμῖν τὴν αἰώνιον ζωὴν καὶ μέγα ἔλεος. Ἀμήν.

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι, ζωὴν χαρισάμενος!