ΠΡΟΣΕΥΧΗ:

Εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν. 

Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.
  • Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρὼν καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

«Κύριε καί Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, πνεῦμα ἀργίας, περιεργίας, 

πνεῦμα φιλαρχίας καί ἀργολογίας μή μοι δῷς. Πνεῦμα δέ σωφρο 

σύνης, ταπεινοφροσύνης, ὑπομονής καί ἀγάπης χάρισαί μοι τῷ σῷ 

δούλῳ. Ναί, Κύριε Βασιλεῦ, δώρησαί μοι τοῦ ὁράν τά ἐμά πταί 

σματα, καί μή κατακρίνειν τόν ἀδελφόν μου,

ὅτι εὐλογητός εἶ εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Αμήν». 


10 χρόνια Νεότητα Ι. Μητροπόλεως Φωκίδος

Παρουσίασε κι εσύ το νεανικό έργο της ενορίας σου

Σεβαστοί πατέρες ευλογείτε και αγαπητοί αδελφοί κατηχητές χαίρετε. Λάβαμε από αρκετούς από εσάς τις απαντήσεις σας, στο σύνολο 16 κατηχητικές συνάξεις για ότι αφορά τα σχετικά με της παρουσίαση του έργου της ενορίας σας και σας ευχαριστούμε.

Σας υπενθυμίζουμε ὀτι θα γίνει μια εκδήλωση όπου θα δοθεί ένα «ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ» -ὀπως γίνεται στις εκθέσεις- σε ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ μεγέθους 2μ. Χ 2μ. στο οποίο θα μπορεί να εκθέσει το υλικό του το κάθε κατηχητικό την περίοδο 2015 – 2025. Επίσης, αν χρειαστεί, θα δοθεί αποκλειστικά σε κάθε κατηχητική ομάδα ένας υπολογιστής για να παρουσιάσει τυχόν βίντεο!

Θα θέλαμε αρχικά να μας αποστείλετε στο e-mail: info.grnef@gmail.com μέχρι την άλλη Πέμπτη ένα ιστορικό του κατηχητικού σας, κάτι σαν γραπτή έκθεση για την δεκαετία 20215-2025 για να το συμπεριλάβουμε στην γιορτή.

Π.χ. : 1. ΙΣΤΟΡΙΚΟ: Να γράψετε ένα μικρό ιστορικό σαν έκθεση που αφορά την πορεία του κατηχητικού από την έναρξη των κατηχητικών επί Θεοκτίστου από τον Οκτ. 2015 έως σήμερα 2025. Π.χ.: Το κατηχητικό μας ανήκει στην ενορία τάδε…………. που βρίσκεται στ………… και έχει τάδε κατοίκους….. Ξεκινήσαμε τον Οκτ. του 2015 με πολλές δυσκολἰες και χωρίς να υπάρχει κάτι ανάλογο πριν. Αρχικά ήρθαν ………..λίγα παιδιά (π.χ. 10), αλλά σήμερα έχουν γίνει 20, 30 κλπ. και κάποιες άλλες πληροφορίες που να βοηθούν κάποιον να καταλάβει τι πνευματική εργασία έχει γίνει στο κατηχητικό. 

Παρακάτω δημοσιεύουμε από ποιούς ναούς και συντροφιές παιδιών παραλάβαμε σχετική ειδοποίηση. Αν κάποιος άλλος επιθυμεί να συμμετάσχει παρακαλούμε να μας στο γνωστοποιήσει στο σχετικό μέιλ e-mail: info.grnef@gmail.com.

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΑΤΗΧΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΤΙ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ
Α. ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΦΙΣΣΗΣ
1. Μητροπολιτικός Ι. Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Αμφίσσης ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Νεκτάριος Ι. Μουλατσιώτης [ΣΑΒ. 12:00-1:30]. Βοηθοί: π. Λογγίνος, Σπυριδούλα Ξαγάρα Βίντεο, Εκτυπωμένες φωτογραφίες σε φελοπίνακα 1
ΜΕΣΟ Κατηχητής: π. Ιωσήφ Φωτάκης [ΣΑΒ. 12:00-13:30]. Βοηθός: π. Σάββας Κουρής, π. Βασίλειος Σερεντέλος 3-4 βίντεο, Εκτυπωμένες φωτογραφίες 2
4. Ιερός Ναός Μεταμ. του Σωτήρος Ιτέας ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχητής: Ευθυμία Κορέλη [ΣΑΒ. 11:00-12:30] Βοηθός: Παρασκευή Κόγια, ΜΕΣΟ & ΑΝΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Νεκτάριος Καλύβας [ΚΥΡ. 11:30-1:00] Βοηθός: Παρασκευή Μαλάκη Θα βρούμε υλικό που είναι από εκδρομές των παιδιών. 3
5. Ιερός Ναός Ευαγγ. Θεοτόκου Ιτέας ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Σάββας Κουρής [ΣΑΒ. 5:30-6:30] Βοηθός: π. Ιωσήφ Φωτάκης ΜΕΣΟ Κατηχητής: π. Σάββας Κουρής [ΣΑΒ. 6:30-8:30] Βοηθός: π. Ιωσήφ Φωτάκης 3-4 βίντεο, Εκτυπωμένες φωτογραφίες και αφίσες 4
7. Ιερός Ναός Αγίου Ιωάννου Πρόδρομου Γαλαξιδίου ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΜΕΣΟ Κατηχητής: π. Ισαάκ Ιγγλέζος, [ΚΥΡ. 6:30- 8:30]Βοηθός: π. Θεόκτιστος Παλαιοδήμος Βίντεο από παλαότερα έτη, Φυλλάδια με φωτογραφίες παιδιών, Σύντομη ιστορική αναδρομή, Ομαδικές Φωτογραφίες 5
8. Ι.Ν. Κοιμ. Θεοτόκου Δεσφίνας ΚΑΤΩΤΕΡΟ, ΜΕΣΟ Κατηχητής: π. Χαράλαμπος Παρασκευάς, [ΣΑΒ. 5:00- 6:00] Βοηθός: Τσίρκας Γεώργιος Κατηχητής: π. Χαράλαμπος Παρασκευάς, [ΚΥΡ. 11:30- 12:30] Βοηθός: Ειρήνη πρεσβυτέρα Φωτογραφικό Υλικό 6
9. Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου Αντίκυρας ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Χαράλαμπος Πατρώνος [ΚΥΡ. 12:00-1:00] Ένα μικρό βιντεάκι για το κατηχητικό 7
10. Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου Δελφών ΚΑΤΩΤΕΡΟ, ΜΕΣΟ & ΑΝΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Χρήστος Λυκουρέσης [ΣΑΒ. 11:00-12:30] Βοηθός: Όλγα Κουρελή Βίντεο, Γιορτές Χριστουγέννων, Ιστορικό, Τζάλεντζ βίντεο, Φωτογραφικό Υλικό, και Ιστορικό 8
11. Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου ΚΙΡΡΑ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΜΕΣΟ & ΑΝΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Λογγίνος Μονογιός [ΣΑΒ. 5:00 -6:30] Βοηθός: π. Νεκτάριος Φωτογραφίες, σε φελοπίνακα, Βίντεο Έκθεση κείμενο για την ιστορία του κατηχητικού μας 9
Β. ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΕΡΑΤΕΙΝΗΣ
12. Ιερός Ναός Αγίου Ιωάννου Θεολόγου Ερατεινής ΚΑΤΩΤΕΡΟ, ΜΕΣΟ & ΑΝΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Νεκτάριος Ι. Μουλατσιώτης [ΣΑΒ. 4:30-6:00] Βοηθός: π. Ισαάκ Ιγγλἐζος Βίντεο, φωτογραφίες και δηλώσεις των παιδιών για κατηχητικό, Έκθεση – Ιστορικό του κατηχητικού 10
Γ. ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΑΣΤΕΛΛΙΩΝ
17. Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου Γραβιάς ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Βασίλειος Βλάσσης [ΣΑΒ.: 4:00-5:00] Φωτογραφκό υλικό, βίντεο και ιστορικό 11
Δ. ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΕΥΠΑΛΙΟΥ
20. Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Ευπαλίου (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το κατηχητικό του Καστρακίου) ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχήτρια Γωγώ Αποστολοπούλου [ΣΑΒ. 5:15-6:30] Χειροτεχνίες και φωτογραφικό υλκό και άλμπουμ φωτογραφιών 12
21. Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Καστρακίου ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & Α΄ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχητής π. Γρηγόριος Σαμάς [ΣΑΒ. 5:15-6:30] Βοηθός: πρεσβ. Ιωάννα Φωτοπούλου Θα φτιάξουμε ένα βιβλίο με χειροτεχνίες, ζωγραφιές και φωτογραφίες και ένα βίντεο που θα περιλαμβάνει μικρά βιντεάκια και φωτογραφίες και ίσως μικρές συνεντεύξεις από τα παιδάκια και τους γονείς!!! 13
ΜΕΣΟ & ΑΝΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Αυγουστίνος Σύρρος [ΣΑΒ. 6:00-8:00] Βοηθοί: π. Γρηγόριος Σαμάς, π. Θεόκτιστος Παλαιοδήμος, ] Άλμπουμ φωτογραφιών να μπουν σε ένα τραπέζι
– Φωτογραφίες εκτυπωμένες μεγάλου μεγέθους ή Α3
– Μουσαμάς κόκκινος (παλιός) κ όποιους άλλους μουσαμάδες έχουμε
– Να τραβήξουμε Μικρό βίντεο με συνεντεύξεις παιδιών
– Να γράφει το Ιστορικό του κατηχητικού μας και να εκτυπωθεί
– Πορτρέτο παιδιών με ατάκα για το κατηχητικό
– Βίντεο για φυλακές Μαλανδρίνου (προσευχή)
– Ενθύμια παιδιών κατηχητικού π.χ. Κορνίζα,
– Συλλογή, φωτογράφιση κ εκτύπωση Γράμματα παιδιών κατηχητικού
14
22. Ιερός Ναός Αποδ. Κοιμ. Θεοτόκου Μαραθιά ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ: Κατηχήτρια: πρεσβυτέρα Χριστίνα Καλαρρύτη, Βοηθός: Αρχοντία Φρομουζοπούλου ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχητής: π. Νικόλαος Φρομουζόπουλος [ΣΑΒ. 6:00-7:00] Βοηθός: πρεσβυτέρα Χριστίνα Καλαρρύτη Βίντεο με φωτογραφίες και μουσική 15
16. Ιερός Ναός Κοιμ. Θεοτόκου Γλυφάδας ΚΑΤΩΤΕΡΟ Κατηχήτρια: πρεσβ. Χριστίνα Καλλαρύτη [ΣΑΒ. 5:00-6:30], Βοηθός κατηχητή: Αρχοντία Φρομουζοπούλου Το ίδιο με παραπάνω 15

[Επειδή το σημερινό θέμα είναι κοινό για όλες τις βαθμίδες, παρακαλούνται οι κατηχητές να το προσαρμόσουν ανάλογα με την ηλικία των παιδιών]

ΘΕΜΑ: Ο ΟΣΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΕΝ ΠΑΤΜΩ

Στάδιο 1ο: «Βιώνοντας»

Χαίρετε! Τι κάνουν τα καλά μας παιδάκια; Πώς πέρασε η εβδομάδα μας; Φέτος στις περισσότερες συναντήσεις μας μιλήσαμε για βίους αγίων της Εκκλησίας μας. Ποιος ή ποια θυμάται από εσάς έναν μοναχό Άγιο που είναι από τα μέρη μας και αναγκάστηκε πολλές φορές να «μετακομίσει» από τόπο σε τόπο εξαιτίας των δυσκολιών και των κινδύνων που αντιμετώπισε; Πολύ σωστά! Πρόκειται για τον Όσιο Λουκά τον εν Στειρίω. Υπάρχουν ακόμη πολλοί Άγιοι και Αγίες που βίωσαν παρόμοιες καταστάσεις.

 Στάδιο 2ο: «Γνωρίζοντας μέσω της εμπειρίας»

Απ΄ ό,τι θυμάμαι πολλοί και πολλές από εσάς παρακολουθείτε τη σειρά του Αγίου Παϊσίου. Θα έχετε δει λοιπόν πόσες δυσκολίες και σε τι δοκιμασίες βάζει τον εαυτό του για να ταπεινωθεί και να αποκτήσει τη μέγιστη αγάπη για τον Θεό. Έχετε παρατηρήσει επίσης πόσους τόπους άλλαξε όσο ζούσε: από το σπίτι του στο Άγιο Όρος, στην Ι.Μ. Στομίου στην Κόνιτσα, στο Σινά, ξανά πίσω στην Ελλάδα σε διάφορους τόπους κ.λπ. Πολλές φορές η ζωή των Αγίων και ιδιαίτερα των μοναχών είχε πολλές δυσκολίες και μετακινήσεις. Έτσι ήταν και η ζωή του σημερινού Αγίου που θα μελετήσουμε, του Οσίου Χριστοδούλου του εν Πάτμω ο οποίος άλλαξε πολλά τόπους παραμονής όχι γιατί το ήθελε, αλλά διότι η εποχή που έζησε ήταν δύσκολη…

 Στάδιο 3ο: «Εξερευνώντας & αναλύοντας»

Ο Όσιος Χριστόδουλος (πριν γίνει μοναχός ονομαζόταν Ιωάννης), γεννήθηκε από τους ευσεβείς γονείς Θεόδωρο και Άννα το 1020 στη Νίκαια της Βιθυνίας. Από όταν ήταν νέος έμαθε να ζει σαν μοναχός και αποφάσισε να ασκητέψει στον Όλυμπο της Βιθυνίας και την Παλαιστίνη, από όπου εξαιτίας των επιδρομών των Σαρακηνών αναγκάστηκε να φύγει. Έπειτα πήγε στο όρος Λάτρον της Μυσίας στο μοναστήρι της Στήλου, όπου εκλέχτηκε πρώτος επιστάτης με το αξίωμα του Αρχιμανδρίτη, ίδρυσε βιβλιοθήκη και συγκέντρωσε γύρω του πολλούς μοναχούς.

Εξαιτίας των εχθρικών επιδρομών βαρβάρων το 1079, αναγκάστηκε να φύγει και να πάει στην Πάτμο. Εκεί, με την οικονομική βοήθεια του αυτοκράτορα Αλέξιου Α´ του Κομνηνού, ο Όσιος Χριστόδουλος ανήγειρε μοναστήρι και βιβλιοθήκη.

Στη συνέχεια πήγε στην Κωνσταντινούπολη για υποθέσεις του μοναστηριού και αφού παραιτήθηκε από ηγούμενος, πήγε στο Στρόβιλο, μια πόλη κοντά στην ακτή της Μ. Ασίας. Εκεί ανέλαβε να φροντίσει το μοναστήρι του Αγίου Αρσενίου. Μετά από λίγο καιρό, βρέθηκε στο νησί της Κω, όπου με τις δικές του ενέργειες ο αυτοκράτορας Αλέξιος Α’ ο Κομνηνός, έδωσε δώρο προάστια του νησιού της Λέρου και το νησί Λειψώ.

Μετά από την Κω ο όσιος Χριστόδουλος ξανά πήγε στην Κωνσταντινούπολη, όπου παρακάλεσε τον αυτοκράτορα Αλέξιο να του δώσει άδεια να ιδρύσει μοναστήρι στο νησί της Πάτμου. Ο αυτοκράτορας όχι μόνο έδωσε την άδειά του αλλά του έδωσε και ολόκληρο το νησί της Πάτμου το 1088. Έτσι, ο Όσιος Χριστόδουλος ξεκίνησε την ανέγερση της μονής, η οποία τιμάται στο όνομα του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, καθώς συνέγραψε σε εκείνο το νησί την Αποκάλυψη. Πριν όμως τελειώσει το έργο της μονής, αναγκάστηκε μαζί με τους μοναχούς να εγκαταλείψουν το νησί λόγω των επιδρομών των Τούρκων.

Για λόγους ασφαλείας φεύγει λοιπόν από την Πάτμο και φτάνει στον Εύριπο της Εύβοιας το 1092. Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες ένας ευσεβής και πλούσιος κάτοικος της Εύβοιας προσέφερε στον Όσιο Χριστόδουλο το πολυτελές σπίτι του, ο οποίος το ανέδειξε σε μοναστήρι. Κατά τη διαμονή του λοιπόν τον Μάρτιο του 1093 στον Εύριπο, συνέταξε την «Διαθήκη» (την οποία για να έχει ισχύ την υπέγραψαν επτά αξιωματούχοι της επισκοπικής αρχής) και τον «Κωδίκελλο» του.

Μετά από καιρό, προφήτευε σε όσους τον ακολουθούσαν ότι έρχεται η ώρα που θα φύγει από αυτόν τον κόσμο, ότι οι Αγαρηνοί δεν θα κατοικούν μέχρι τέλους στα ελληνικά νησιά και ότι κατά την διάρκεια της θαλασσοταραχής που θα περάσουν, θα σωθούν. Τους παρακάλεσε λοιπόν να όταν κοιμηθεί να πάρουν το νεκρό σώμα του και να το τοποθετήσουν στον ναό, για τον οποίο τόσο πολύ κοπίασε. Αφού τους αποχαιρέτησε όλους λοιπόν, παρέδωσε την ψυχή του στον Θεό στις 16 Μαρτίου του 1093.

Ταυτόχρονα με την προφητεία του θανάτου του, εκπληρώθηκε και η προφητεία της εξαφάνισης των Αγαρηνών πειρατών. Οι καλοί μαθητές του Οσίου λοιπόν, αποφάσισαν ότι ήταν ευκαιρία τώρα που εξαφανίστηκαν οι πειρατές, να μεταφέρουν το σώμα του ποιμένα τους στο νησί της Πάτμου, όπου τους είχε ζητήσει να πάει ο ίδιος. Οι κάτοικοι όμως της περιοχής στην οποία βρισκόταν το σώμα του Αγίου, δεν ήθελαν να το στερηθούν γιατί τον θεωρούσαν και δικό τους ποιμένα και σωτήρα. Έτσι έβαλαν αυστηρή φρουρά στο σώμα του Αγίου.

Μια νύχτα λοιπόν, οι καλοί μαθητές του Οσίου, ξεφεύγοντας από την προσοχή των φρουρών, μετέφεραν στους ώμους τους τον νεκρό τους ποιμένα και επιβιβάστηκαν στο πλοίο. Στη θάλασσα, όπως είχε προφητεύσει ο ίδιος ο Άγιος τους βρήκε θαλασσοταραχή αλλά με την χάρη του Αγίου, την ξεπέρασαν και σώθηκαν. Αποβίβασαν λοιπόν με μεγαλοπρεπή πομπή το ιερό σώμα του, δοξολογώντας τον Θεό και θυμιάζοντας. Μέχρι και σήμερα, το ιερό σκήνωμά του βρίσκεται στο μικρό παρεκκλήσιο που φέρει το όνομά του, το οποίο βρίσκεται μέσα στον ναό της Μονής Πάτμου.

4ο: «Εφαρμόζοντας & αξιολογώντας»

Όπως ακούσαμε και πριν, ένας Άγιος ή μια Αγία μπορεί να συναντήσει πολλές δυσκολίες στη ζωή του/ της. Δε σημαίνει ότι όποιος ή όποια πηγαίνει εκκλησία, νηστεύει, κάνει την προσευχή του ή διαβάζει την Καινή Διαθήκη, ο Θεός θα τον απαλλάξει από τις δυσκολίες και τα εμπόδια της καθημερινότητας. Οι δυσκολίες, μικρές ή μεγάλες έρχονται σε όλους τους ανθρώπους και είναι αυτές που μας κάνουν να εκτιμούμε κάποια πράγματα που ίσως θεωρούσαμε δεδομένα.

Όποιος/ όποια λοιπόν προσπαθεί να βρίσκεται κοντά στην Εκκλησία, αντιμετωπίζει τις δυσκολίες που έρχονται με πίστη και ελπίδα στο έλεος του Θεού, με προσευχή και με την γνώση ότι κάθε δυσκολία έρχεται για κάποιον λόγο στη ζωή μας. Όσο είμαστε μικρά παιδιά συνήθως δεν κατανοούμε πόσο μικρές ή μεγάλες μπορεί να είναι οι δυσκολίες, καθώς περισσότερο τις βιώνουν οι γονείς μας για εμάς. Υπάρχουν όμως πολλά παιδιά στον κόσμο τα οποία έχουν σοβαρές ασθένειες, δεν έχουν γονείς ή έχουν και τα κακοποιούν, δεν έχουν να φάνε ή να φορέσουν ρούχα κ.α. Αυτές είναι πραγματικά μεγάλες δυσκολίες για κάθε άνθρωπο και ιδίως για κάθε παιδί.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς σε αυτή την περίπτωση; Να προσευχόμαστε για αυτά τα παιδιά αλλά και για όλο τον κόσμο να αντέξει και να ξεπεράσει τις δυσκολίες του. Και όταν συμβαίνουν σε εμάς ή στην οικογένειά μας τέτοια πράγματα; Μπορούμε να προσεχόμαστε στον Θεό να μας δώσει δύναμη να αντέξουμε την κάθε δυσκολία και Αυτός που γνωρίζει τα πάντα για εμάς θα μας ελεήσει και θα μας φροντίσει. Επίσης είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι πρέπει να νιώθουμε πολύ ευλογημένοι και χαρούμενοι που έχουμε τόσα πράγματα, τους γονείς μας, τα αδέρφια μας και γενικά την οικογένειά μας, που πηγαίνουμε στο σχολείο και έχουμε τους φίλους μας, που έχουμε ένα πιάτο φαγητό και ας μη μας αρέσει.

Τίποτα δεν είναι δεδομένο (δηλ. σίγουρο και αμετάβλητο, μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή) στη ζωή μας και για αυτό πρέπει καθημερινά να δοξολογούμε και να ευχαριστούμε τον Θεό που μας ευλόγησε να ζούμε τόσο όμορφα!

Συμπέρασμα:

Ας θυμόμαστε ότι οι δυσκολίες και τα εμπόδια που συναντούμε στη ζωή μας έρχονται για κάποιον λόγο που ο Θεός μας γνωρίζει. Ας προσευχόμαστε και ας ελπίζουμε στο έλεος το Θεού Πατέρα μας!


4. Δραστηριότητες, παιχνίδια, κατασκευές, βίντεο προβολή…

1. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 

2, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ

Παιχνίδια (Από Συναθλούντες)
1. Αρπαγή σημαίας!
Υλικά: δυο κοντάρια, δυο σημαίες
Εκτέλεση:
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ισάριθμες και ισοδύναμες ομάδες κατά το δυνατόν, οι οποίες έχουν και από έναν αρχηγό, στην ομάδα των επιτιθέμενων και στην ομάδα των αμυνόμενων. Το παιχνίδι παίζεται σε διαγεγραμμένο χώρο σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου, διαστάσεων περίπου 50×30 m, στα δύο άκρα του οποίου συγκεντρώνονται οι αντίπαλες ομάδες. Σε απόσταση περίπου 15 μέτρων από την ομάδα των αμυνομένων τοποθετείται όρθια μικρή σημαία, κοντά στην οποία στέκεται από την αρχή του παιχνιδιού ο αρχηγός των επιτιθεμένων.

Οι επιτιθέμενοι προσπαθούν να πάρουν την σημαία και να την μεταφέρουν στην περιοχή τους. Απαγορεύεται η μεταβίβαση της σημαίας από επιτιθέμενο σε επιτιθέμενο. Οι αμυνόμενοι προσπαθούν να εμποδίσουν τους επιτιθεμένους να πετύχουν τον σκοπό τους, κυνηγώντας τους. Όποιον επιτιθέμενο αγγίξουν, τον βγάζουν από το παιχνίδι. Ο αρχηγός των επιτιθεμένων, που στέκεται κοντά στη σημαία, δεν μπορεί ν’ αρπάξει τη σημαία. Βοηθάει όμως την ομάδα του κυνηγώντας τους αμυνόμενους. Όποιον αγγίξει, τον βγάζει από το παιχνίδι. Ο αρχηγός των επιτιθέμενων δεν βγαίνει ποτέ από το παιχνίδι. Όποιος παίχτης βγει από τα όρια του παραλληλογράμμου, βγαίνει από το παιχνίδι. Νικήτρια είναι η ομάδα των επιτιθεμένων αν κατορθώσει να μεταφέρει τη σημαία στην περιοχή της. Νικήτρια είναι η ομάδα των αμυνομένων αν κατορθώσει να βγάλει εκτός παιχνιδιού τους μισούς επιτιθεμένους. Όταν τελειώσει ένας γύρος, οι ομάδες αλλάζουν θέσεις.

2. Παντομίμα με παροιμίες
Υλικά: 1 κουτάκι, 10 διπλωμένα χαρτάκια με παροιμίες + πόντους (βλ. παρακάτω)
Εκτέλεση: Γράφουμε κάθε παροιμία με τους πόντους της σε 1 χαρτάκι. Διπλώνουμε τα χαρτάκια και τα βάζουμε όλα μέσα στο κουτί. Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυάδες. Δίνουμε το σύνθημα. Κάθε δυάδα σηκώνετε όρθια. Ο ένας παίκτης τραβά 1 χαρτάκι από το κουτί. Το διαβάζει στο συμπαίκτη του χωρίς να το ακούσουν οι υπόλοιποι. Δίνουμε 1’ για να μιμηθούν με κινήσεις – χωρίς λόγια – την παροιμία. Μόλις ολοκληρωθεί η παρουσίαση οι δυάδες απαντούν. Όποια βρει την παροιμία αλλά και εξηγήσει τι σημαίνει, κερδίζει τους αντίστοιχους πόντους. Κάθε παροιμία έχει διαφορετικούς πόντους ανάλογα με την δυσκολία παρουσίασης της. Το παιχνίδι συνεχίζεται με κάθε δυάδα να σηκώνεται και να ακολουθεί την ίδια διαδικασία. Όποια ομάδα συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία…

Βάστα με να σε βαστώ ν ’ ανεβούμε στο βουνό. 10 ΠΟΝΤΟΙ
Άνοιξε η γη και τον κατάπιε. 25 ΠΟΝΤΟΙ
Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις. 50 ΠΟΝΤΟΙ
Για χάρη του βασιλικού ποτίζεται κι η γλάστρα. 75 ΠΟΝΤΟΙ
Αγαπά ο θεός τον κλέφτη, αγαπά και τον νοικοκύρη. 100 ΠΟΝΤΟΙ
Εγώ το λέω στον σκύλο μου και ο σκύλος στην ουρά του. 10 ΠΟΝΤΟΙ
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. 25 ΠΟΝΤΟΙ
Εδώ καράβια πνίγονται, βαρκούλες αρμενίζουν. 50 ΠΟΝΤΟΙ
Έβαλε το λύκο να φυλά τα πρόβατα. 75 ΠΟΝΤΟΙ
Όποιος γελάει τελευταίος, γελάει καλύτερα. 100 ΠΟΝΤΟΙ


ΠΡΟΣΕΥΧΗ μετά από κάθε συνάντηση:

Όλα τα παιδιά μαζί με τον κατηχητή, γονατισμέμοι μπροστά από το εικόνισμα του Χριστού στο ιερό τέμπλο θα εκφωνήσουμε την προσευχή του Αγίου Εφραίμ, λέγοντας στο τέλος όλοι μαζί το “Δι’ εὐχῶν…” 

«Κύριε καί Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, πνεῦμα ἀργίας, περιεργίας, 

πνεῦμα φιλαρχίας καί ἀργολογίας μή μοι δῷς. Πνεῦμα δέ σωφρο 

σύνης, ταπεινοφροσύνης, ὑπομονής καί ἀγάπης χάρισαί μοι τῷ σῷ 

δούλῳ. Ναί, Κύριε Βασιλεῦ, δώρησαί μοι τοῦ ὁράν τά ἐμά πταί 

σματα, καί μή κατακρίνειν τόν ἀδελφόν μου,

ὅτι εὐλογητός εἶ εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Αμήν». 

Δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ὁ Θεός ἐλέησον καί σῶσον ἡμᾶς.