ΠΡΟΣΕΥΧΗ:

Πριν αρχίσει η κάθε συνάντηση

Εἰς τo ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν. 
Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.

Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρών, καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν, καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.


Παραδόθηκαν 25 κούτες ΚΡΟΥΑΣΑΝ στους ΑΠΟΡΟΥΣ κρατούμενους του Μαλανδρίνου…

Ο υπεύθυνος του Γραφείου Νεότητος Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος Αρχιμανδρίτης Αυγουστίνος Σύρρος, συνοδευόμενος από τον διάκονο της Μητροπόλεως Νικόλαο Παναγιωτόπουλο παρέδωσαν την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2025 στην Κοινωνική υπηρεσἰα των φυλακών Μαλανδρίνου 25 κούτες με κρουασάν, μπισκότα κ.ά. είδη πρώτης ανάγκης, που αφορούν τους μαθητές της σχολικής κοινότητας των φυλακών.

Στην επίσκεψη που πραγματοποίησαν έγιναν δεκτοί από τις υπαλλήλους της Κοινωνικής Υπηρεσίας, οι οποίες και ευχαρίστησαν τους πατέρες για την προσφορά των παιδιών των κατηχητικών ομάδων και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη φορά που κάτι θα έχουν ανάγκη οι ΑΠΟΡΟΙ κρατούμενοι του καταστήματος.

Επίσης επισκέφθηκαν τον Αρχιφύλακα κο Γεώργιο Ταράτσα με τον οποίο αντάλλαξαν ευχές για τη νέα χρονιά και έκαναν έναν μικρό διάλογο περί του καταστήματος.

Να ευχαριστήσουμε τα παιδιά των κατηχητικών της Φωκίδας καθώς και τους κατηχητές τους για την αγάπη που δείχνουν σε μια τέτοια ιδιαίτερη ομάδα ανθρώπων όπως οι κρατούμενοι, γεγονός που καθιστά τα νέα παιδιά ευαίσθητα στην κοινωνική προσφορά.


ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ και ώρα 5:30 το απόγευμα η θεατρική ομάδα της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος παρουσιάζει την θεατρική παράσταση για δεύτερη φορά με τίτλο: “Το Λουλούδι που Θεραπεύει“, στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Άμφισσας. Είσοδος ελεύθερη. ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ η είσοδος σε παιδιά κάτω των 10 ετών. Θα βρεθούμε όλοι εκεί. Την οργἀνωση και πραγματοποίηση της εκδήλωσης έχει αναλάβει το Γραφείο Νεότητας της Μητροπόλεως μας. Μην την χάσετε!

Εκδρομή στην Αθήνα πραγματοποίησαν 200 παιδιά από 6 κατηχητικά με 5 πούλμαν

Το Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025 έξι κατηχητικές συντροφιές της Μητροπόλεως Φωκίδος έκαναν εξόρμηση στην πρωτεύουσα επιλέγοντας διάφορα σημεία προορισμού και απόλαυσαν την βόλτα αλλά και έγιναν ψυχικά και πολιτιστικά πλουσιότερες!!…. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

1,2 Κυρίως Θέμα: Ο Άγιος Ιωάννης ο Καλυβίτης


[Στάδιο 1ο: «Βιώνοντας» (1) Το πρώτο στάδιο ονομάζεται «βιώνοντας» και επιδιώκει να αντιληφθεί ποια  εμπειρία έχουν τα παιδιά σχετικά με το θέμα που πρόκειται να διδαχθεί. Το στάδιο αυτό αφορά το βίωμα και την εμπειρία των παιδιών ακόμη και για πράγματα που δεν έχουν καμμία θρησκευτική σχέση]

Χαίρετε! Τι κάνουν τα καλά μας παιδάκια;

Πώς πέρασε η εβδομάδα μας;

Για σηκώστε χεράκι πόσοι/ πόσες από εσάς πήρατε δώρα φέτος τις γιορτές; Ααα αρκετοί βλέπω.

Και τι ζητήσατε από τους γονείς σας να σας πάρουν; (…)


[Στάδιο 2ο: «Γνωρίζοντας μέσω της εμπειρίας» (2) Στο δεύτερο στάδιο επιδιώκεται να συνδεθεί η εμπειρία των μαθητών/μαθητριών με τις απαντήσεις που έδωσαν στην προηγούμενη ερώτηση, με τη θρησκευτική γνώση που θέλουμε να αποκτήσουν τα παιδιά. Ουσιαστικά η εμπειρία που έχουν τα παιδιά, συνδέεται με τη θρησκευτική γνώση.

Όπως είδατε οι περισσότεροι από εσάς ζήτησαν κινητό, tablet, ακουστικά, παιχνίδια… αντικείμενα τα οποία μας βοηθούν και μας ψυχαγωγούν στην καθημερινότητά μας αν τα χρησιμοποιούμε σωστά.

Αν δεν τα χρησιμοποιούμε σωστά, σπαταλώντας πολλές ώρες σε αυτά μπορεί στο τέλος να εθιστούμε και να μη δίνουμε σημασία σε σημαντικότερα πράγματα.

Εμείς σήμερα θα μιλήσουμε για ένα παιδάκι το οποίο ζήτησε ένα δώρο που δεν άκουσα να ζήτησε κάποιος από εσάς. Αυτό το παιδάκι είναι ο μετέπειτα Άγιος Ιωάννης ο Καλυβίτης.

Τι πιστεύετε ότι ζήτησε από τους γονείς του για δώρο; (…) Ζήτησε, χρησιμοποιώντας ως πρόφαση ότι τη χρειάζεται στα μαθήματά του, ένα Ευαγγέλιο! Παράξενο ε; Ποιο παιδάκι σήμερα θα ζητούσε Ευαγγέλιο; Νομίζω κανένα. Για να δούμε την ιστορία του όμως από την αρχή…

3. Κύρια αφήγηση ή διήγηση


[Στάδιο 3ο: «Εξερευνώντας & αναλύοντας»(3) το τρίτο στάδιο, βασική επιδίωξη αποτελεί η εξερεύνηση και σε βάθος ανάλυση της νέας γνώσης. Ουσιαστικά είναι το κυρίως θέμα που θέλουμε να διδάξουμε.]

Ο όσιος Ιωάννης ο Καλυβίτης, ο δια Χριστόν πτωχός, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στα μέσα του 5ου αιώνα. Ήταν γιος του πλούσιου και ισχυρού συγκλητικού Ευτροπίου και της Θεοδώρας. Οι γονείς του απέκτησαν τρία παιδιά εκ των οποίων το μικρότερο ήταν ο Ιωάννης. Από την παιδική του ηλικία έλαβε μόρφωση από εξαιρετικούς δάσκαλους. Ήταν διαφορετικός από τα αδέρφια του καθώς δεν τον ενδιέφερε να κατακτήσει μεγάλα αξιώματα. Το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν ο λόγος του Θεού και οι ακολουθίες της Εκκλησίας.

Γι’ αυτόν τον λόγο, με δικαιολογία ότι το χρειάζεται για τα μαθήματα στο σχολείο, ζήτησε από τους γονείς του να του κάνουν δώρο ένα Ευαγγέλιο για να μπορεί να το μελετά και να αναπαύεται γνωρίζοντας τη μοναδική αλήθεια. Πράγματι, μετά από λίγο καιρό οι γονείς τού του έκαναν δώρο ένα πανέμορφο χειρόγραφο Ευαγγέλιο επιχρυσωμένο και διακοσμημένο με μαργαριτάρια, το οποίο είχε διαρκώς μαζί του.

Εκείνη την περίοδο η οικογένειά του φιλοξενούσε στο σπίτι έναν μοναχό από τη μονή Ακοιμήτων, ο οποίος πραγματοποιούσε προσκύνημα στους Αγίους Τόπους. Ο μικρός Ιωάννης δε χόρταινε να ακούει τον μοναχό αυτόν να μιλάει για τον τρόπο με τον οποίο ζούσαν στο μοναστήρι, ασκούνταν στην προσευχή και αγωνίζονταν για να φτάσουν όσο πιο κοντά μπορούσαν στον Χριστό. Έτσι, παρακάλεσε τον μοναχό όταν επιστρέψει από το προσκύνημά του να τον πάρει μαζί του στο μοναστήρι για να ασκηθεί και αυτός σαν μοναχός. Μετά από λίγο καιρό, ο μοναχός επέστρεψε και ο Ιωάννης τον ακολούθησε στο μοναστήρι, χωρίς να το πει στους γονείς του καθώς θα αντιδρούσαν και δεν θα του το επέτρεπαν.

Όταν ο Ιωάννης έφτασε στη μονή των Ακοιμήτων, συγκίνησε τον ηγούμενο -Άγιο Μαρκέλλο- με την θέρμη της πίστης και τα δάκρυά του και κατάφερε να τον πείσει να κάνει την κουρά του σε μοναχό την ίδια κιόλας ημέρα, χωρίς να λάβει υπόψη του το νεαρό της ηλικίας του και χωρίς να τον δοκιμάσει αν θα αντέξει τέτοιου είδους ζωή. Από εκείνη τη στιγμή έκανε μεγάλους ασκητικούς αγώνες, ξεπερνώντας και τους μεγαλύτερους μοναχούς. Για τρία χρόνια έτρωγε μόνο τις Κυριακές μετά τη Θεία Λειτουργία. Είχε αδυνατίσει τόσο πολύ, που κανείς πλέον δεν αναγνώριζε τον νέο και πλούσιο αριστοκράτη. Ο διάβολος για να πολεμήσει τον αγωνιζόμενο Ιωάννη, του έφερνε συνεχώς στη σκέψη τού τους γονείς του, παρακινώντας τον να τους επισκεφτεί.

Ο ηγούμενος της Μονής έδωσε τον όσιο Ιωάννη την ευλογία να επιστρέψει στο σπίτι του, όχι για να υποκύψει στις σκέψεις που του έφερνε ο πονηρός αλλά για να αγωνιστεί ακόμη περισσότερο. Βγαίνοντας από το μοναστήρι, αντάλλαξε τα ρούχα του με τα κουρέλια ενός ζητιάνου και μετά από πολλές μέρες περπατήματος, έφτασε στο σπίτι του κουρασμένος και αγνώριστος. Οι υπηρέτες τον λυπήθηκαν και τον περιμάζεψαν. Επειδή όμως απαγορευόταν να φροντίζουν ζητιάνους, ζήτησαν άδεια από τον κύριό τους να κατασκευάσουν κοντά στον σπίτι μια μικρή καλύβα για να τον προστατέψουν.

Τρία ολόκληρα χρόνια έζησε έτσι ο Άγιος Ιωάννης με νηστεία και προσευχή προς τον Κύριο, χωρίς να γνωρίζουν οι γονείς του ποιος είναι. Μια νύχτα εμφανίστηκε ο Χριστός και του είπε: «Να χαίρεσαι Ιωάννη γιατί νίκησες τον διάβολο με υπομονή. Το τέλος του αγώνα σου πλησιάζει, σε τρεις μέρες άγγελοι θα έρθουν να σε πάρουν για να σε φέρουν προς Εμένα». Ο Ιωάννης ζήτησε από την κυρία του σπιτιού να τον επισκεφθεί, πριν πεθάνει. Όταν έφτασε στην καλύβα η ξαφνιασμένη μητέρα του, ο όσιος Ιωάννης την ευχαρίστησε για την φροντίδα και την φιλοξενία της και της ζήτησε σαν χάρη να ταφεί σε αυτήν την καλύβα. Τέλος, της προσέφερε το Ευαγγέλιο που του είχαν δωρίσει όταν ήταν μικρός. Όταν η μητέρα το είδε, έτρεξε στον άντρα της και παρακάλεσαν στον ζητιάνο να τους αποκαλύψει που βρήκε αυτό το πολύτιμο αντικείμενο. Με δακρυσμένα μάτια, ο άγιος τους αποκάλυψε: «Είμαι ο Ιωάννης ο γιος σας και για την αγάπη του Χριστού πήρα αυτό το βιβλίο που μου δώσατε ως χρηστό ζυγό και ελαφρό φορτίο (Ματθ.11,29) και αποφάσισα να ζήσω σαν ξένος.

Οι γονείς με αισθήματα χαράς που τον βρήκαν και θλίψης για τον θάνατο που ερχόταν, τον κρατούσαν όλη την ώρα αγκαλιά έως τον θάνατό του. Όλη η Κωνσταντινούπολη συγκινήθηκε μαθαίνοντας την ιστορία του Ιωάννη και παρευρέθηκε πλήθος ανθρώπων στην κηδεία του. Στο μέρος της καλύβας οικοδομήθηκε αργότερα ναός, όπου με τη χάρη του Θεού έγιναν πολλά θαύματα.  Η μνήμη του Αγίου Ιωάννου τιμάται κάθε χρόνο στις 15 Ιανουαρίου.


4. Πρακτική εφαρμογή


[Στάδιο 3ο: «Εξερευνώντας & αναλύοντας»(3) το τρίτο στάδιο, βασική επιδίωξη αποτελεί η εξερεύνηση και σε βάθος ανάλυση της νέας γνώσης. Ουσιαστικά είναι το κυρίως θέμα που θέλουμε να διδάξουμε.]

Για να δούμε τι θυμάστε από την ζωή του Αγίου μας;

  1. Τι δώρο ζήτησε ο Άγιος Ιωάννης από τους γονείς του;
  2. Πέρασε πολύς καιρός για να γίνει μοναχός ή έγινε σύντομα;
  3. Όταν επέστρεψε στο σπίτι του, τον αναγνώρισαν οι γονείς του;
  4. Πως κατάλαβαν οι γονείς του ότι ο ζητιάνος που φιλοξενούσαν ήταν ο ίδιος τους ο γιος;

Ας δούμε τα σημαντικά σημεία της ζωής του Αγίου:

  • Το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν ο λόγος του Θεού και οι ακολουθίες της Εκκλησίας: Όπως είδαμε ο μικρός Ιωάννης διέφερε από τα αδέρφια του. Παρόλη τη μόρφωση που φρόντισαν οι γονείς τους να λάβουν, ήταν ο μοναδικός από τα αδέρφια που δεν θέλησε να κάνει καριέρα και να γίνει άλλος ένας πλούσιος αριστοκράτης.
    • Η μοναδική του φροντίδα ήταν να προσεύχεται και να μελετά από το Ευαγγέλιο που του χάρισαν οι γονείς του, ώστε να μαθαίνει όσα περισσότερα μπορούσε για τον Θεό. Ποιο άλλο παιδάκι σήμερα έχει τέτοιες ασχολίες;
    • Νομίζω ελάχιστα παιδιά σήμερα έχουν τόσο ζήλο όσο είχε ο μικρός Ιωάννης.
    • Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποκτήσουμε τον ζήλο που είχε ο Άγιος Ιωάννης;
    • Μπορούμε να κάνουμε ακριβώς ό,τι έκανε και ο Άγιος! Να προσευχόμαστε: να ζητούμε ειλικρινά και με την καρδιά μας από τον Θεό να τον γνωρίσουμε και να βρεθούμε κοντά Του, να τον δοξολογούμε και να τον ευχαριστούμε για όλα τα δώρα που μας δίνει ή που δεν μας δίνει κάθε μέρα.
    • Να διαβάζουμε καθημερινά Καινή Διαθήκη, έστω και ένα μικρό κομματάκι. Μαθαίνοντας το θέλημα του Θεού, μπορούμε να το εφαρμόζουμε καθημερινά.
    • Ποια από εσάς τα παιδιά διαβάζετε κάθε μέρα την Αγία Γραφή; (…) Από σήμερα και στο μέλλον να διαβάζουμε την Αγία Γραφή!
  • Με τους ασκητικούς του αγώνες ξεπέρασε και τους μεγαλύτερους μοναχούς: ο Άγιος Ιωάννης με το που εκάρη μοναχός, αγωνιζόταν καθημερινά με προσευχές, σκληρές νηστείες και με τη μελέτη της Αγίας Γραφής. Όπως ακούσαμε, έτρωγε μόνο μια φορά την εβδομάδα! Πωπω, πως άντεχε; Θα σκεφτόμασταν σήμερα. Και όμως. Ο Θεός του έδινε δύναμη και κουράγιο να αντέξει. Με αυτούς τους αγώνες που έκανε, δεν είχε τις ανθρώπινες ανάγκες στον ίδιο βαθμό που τις είχαν οι υπόλοιποι άνθρωποι. Θα με ρωτήσετε τώρα, πρέπει και εμείς δηλαδή να τρώμε μόνο μια φορά την εβδομάδα και να εξαντλούμε τον εαυτό μας κάνοντας τέτοιους πνευματικούς αγώνες;
    • Εσείς παιδάκια μου καλά δεν είστε μοναχοί, αλλά είστε και είμαστε χριστιανοί. Όμως, ο καθένας μας, από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο, μπορεί να κάνει μια μικρή θυσία για τον Χριστό μας, ο οποίος έκανε τη μεγαλύτερη θυσία για εμάς: Σταυρώθηκε. Από την πιο μικρή θυσία (π.χ. να μη φάω το αγαπημένο μου γλυκό σήμερα που είναι Τετάρτη ή Παρασκευή, να μην τσακώνομαι με τους φίλους μου, να μη βρίζω κ.α.) έως και τη μεγαλύτερη, ξεκινά να καλλιεργείται ο ζήλος και η αγάπη για την άσκηση, την προπόνηση δηλ.  και την προσευχή.
    • Σιγά – σιγά, δεν μπορούμε από τη μια μέρα στην άλλη να γίνουμε σαν τον Άγιο Ιωάννη τον Καλυβίτη!
  • Ο δια Χριστόν πτωχός: Γιατί τον ονομάζουμε και έτσι τον Άγιο Ιωάννη;
    • Γιατί, παρόλο που καταγόταν από μια πλούσια και αριστοκρατική οικογένεια, επέλεξε να ζήσει μια ζωή πάμφτωχος, σαν ζητιάνος για χάρη του Θεού. Θα μπορούσε να ζει σαν βασιλιάς, φορώντας τα καλύτερα ρούχα και παπούτσια, να κοιμάται στο πιο άνετο κρεβάτι και να τρώει τα πιο ωραία φαγητά. Όμως προτίμησε να απαρνηθεί τα πάντα για χάρη του Χριστού.
    • Εμείς τι προτιμάμε; Αν για παράδειγμα η οικογένειά μας έχει λεφτά, τρέχουμε να αγοράσουμε το τελευταίο iPhone που κυκλοφόρησε;
    • Ή να αγοράσουμε τα πιο viral παπούτσια και ρούχα;
    • Θα μπορούσαμε τα λεφτά που σπαταλήσαμε για αυτά τα ακριβά πράγματα, να τα δώσουμε σε έναν φτωχό συνάνθρωπό μας!
    • Ή δεν θα μπορούσαμε να δώσουμε 2 ευρώ στον συμμαθητή μας που δεν έχει κολατσιό στο σχολείο και πεινάει; Για σκεφτείτε και εσείς τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε;
  • «Είμαι ο γιος σας ο Ιωάννης…»: Με την επιστροφή στο σπίτι του ο Άγιος Ιωάννης δεν αποκάλυψε στους γονείς του ποιος ήταν. Προτίμησε να νομίζουν ότι είναι ζητιάνος. Γιατί το έκανε αυτό;
    • Θα μπορούσε να επιστρέψει και να τον υποδεχτούν σαν βασιλιά, όπως στην παραβολή του Άσωτου Υιού. Ίσως να ήθελε να ζήσει έτσι για να μην υποκύψει στην πλούσια ζωή των γονιών του και χάσει όλα αυτά που είχε κερδίσει τόσα χρόνια με τους πνευματικούς του αγώνες.
    • Είναι σημαντικό και εμείς να κάνουμε στη ζωή μας επιλογές που να μην επηρεάζουν την αγνότητα της ψυχής και της καρδιάς μας.
    • Για παράδειγμα, με το άκουσμα ενός τραγουδιού που έχει πρόστυχους στίχους ή βρισιές, μπορεί να δημιουργήσουμε στο μυαλό μας άσχημες εικόνες. Το ίδιο μπορεί να γίνει με την παρακολούθηση ενός βίντεο, με τη συνεχή ενασχόληση με παιχνίδια που έχουν βία κ.λπ.
    • Αλλά όταν ακούμε ή βλέπουμε καλά τραγούδια ή βίντεο μας επηρεάζουν προς την

Συμπέρασμα:

Ο Άγιος Ιωάννης όλη του τη ζωή έζησε ΚΑΤΟΠΙΝΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ σαν πτωχός, αγωνιζόμενος σκληρά για να φτάσει κοντά στον Χριστό. Ας προσπαθήσουμε και εμείς να μιμηθούμε την πνευματικότητα και την απλότητα της ζωής του, κάνοντας καθημερινά μικρές θυσίες! Ας θυμόμαστε να διαβάζουμε καθημερινά και το Ευαγγέλιο, για να γνωρίσουμε την αλήθεια του Θεού μας!



4. Δραστηριότητες, παιχνίδια, κατασκευές, βίντεο προβολή,..

1. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 

2, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ

  1. Πέρνα την μπάλα!

Υλικά: μπάλες (όσες είναι οι ομάδες των παιδιών)

Εκτέλεση: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες (ανάλογα τον αριθμό τους). Οι παίκτες της κάθε ομάδας κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο, τεντώνοντας τα χέρια μπροστά τους, ώστε να δημιουργηθεί κάπως ένας δρόμος. Ο πρώτος παίκτης σπρώχνει με τα τεντωμένα χέρια του προς τα πίσω την μπάλα, η οποία πρέπει να φτάσει με τον ίδιο τρόπο στον τελευταίο παίκτη της ομάδας. Αν η μπάλα πέσει στη διαδρομή, ξεκινά ξανά από την αρχή. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα καταφέρει να ολοκληρώσει τη διαδρομή της μπάλας.

(βίντεο:  https://vm.tiktok.com/ZNeKgQvB4/)

  1. Τυφλοί αριθμοί!

Υλικά: κομμάτι υφάσματος για να καλυφτούν τα μάτια ενός παίκτη.

Εκτέλεση:  Αρχικά όλα τα παιδιά κάνουν έναν κύκλο. Μπορεί είτε να είναι όρθια είτε να είναι καθιστά σε καρέκλες. Ένα παιδί κάθεται στη μέση του κύκλου με δεμένα μάτια. Όλοι οι υπόλοιποι παίκτες βγάζουν αριθμάκια. Έτσι ο κάθε παίκτης αντιστοιχεί σε έναν μοναδικό αριθμό. Το παιδί που κάθεται στη μέση του κύκλου δεν γνωρίζει τι αριθμό έχει ο κάθε παίκτης. Έτσι, ξεκινά να φωνάζει ζεύγη αριθμών. Κάθε φορά που ακούγεται ένα ζεύγος αριθμών π.χ. 4-16, τα άτομα που αντιστοιχούν σε αυτούς τους αριθμούς πρέπει να αλλάξουν θέση μεταξύ τους, ο ένας δηλαδή να πάει στη θέση του άλλου. Κατά τη διαδικασία αλλαγής θέσεων, το παιδί με τα δεμένα μάτια προσπαθεί να πιάσει αυτούς που αλλάζουν τη θέση. Αν πιάσει έναν παίκτη, τότε αυτός παίρνει τη θέση του.

(βίντεο:  https://vm.tiktok.com/ZNeKgEtbB/)

ΠΡΟΣΕΥΧΗ:

Μετά από κάθε συνάντηση

Εἰς τo ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν. 
Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.
Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου, ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου, γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον· καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν· καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ.
Δι’ ευχών των αγίων Πατέρων ημών, Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός, ελέησον ημάς. Ἀμήν.