ΠΡΟΣΕΥΧΗ:
Πριν αρχίσει η κάθε συνάντηση
Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρών, καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν, καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Ας ψάλλουμε χριστουγεννιάτικους ύμνους, και κυρίως τον ύμνο του μεγάλου ποιητή και μουσικού του Βυζαντίου, του αγίου Ρωμανού του Μελωδού, που λέει:
“Η Παρθένος σήμερα έρχεται προς το σπήλαιο,
για να γεννήσει μυστηριωδώς τον προαιώνιο Θεό.
Άγγελοι μαζί με βοσκούς δοξολογούν,
μάγοι ταξιδεύουν μαζί μ’ ένα αστέρι, για το ξεχωριστό Παιδί,
τον προαιώνιο Θεό, που θέλησε να Τον δούμε”.
Στ’ αρχαία, ο ύμνος είναι:
“Η Παρθένος σήμερον τον προαιώνιον Λόγον
εν σπηλαίω έρχεται αποτεκείν απορρήτως.
Άγγελοι μετά ποιμένων δοξολογούσι,
μάγοι δε μετά αστέρος οδοιπορούσι,
βουληθέντα επωφθήναι παιδίον νέον, τον προ αιώνων Θεόν”.
ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
- ΠΡΟΣΟΧΗ να μην ξεχάσουμε την ΕΞΟΜΟΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
- Στο μεσοδιάστημα των εορτών εκμεταλευθείτε τον χρόνο για να κάνετε κάποια/ες δραστηριότητα/τες με τα παιδιά όπως εκδρομή, βραδινή συνεστίαση πίτσας, προβολή βίντεο, επίσκεψη σε ιδρύματα ή πονεμένους ανθρώπους ή κάτι άλλο.
- Προτάσεις για Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, δραστηριότητες και πολλά άλλα πατήστε ΕΔΩ
Πρόσφερε κι εσύ ένα ΚΡΟΥΑΣΑΝ στους ΑΠΟΡΟΥΣ κρατούμενους του Μαλανδρίνου…
Στο κατάστημα κράτησης του Μαλανδρίνου πρόκειται να λειτουργήσει άμεσα Δημοτικό Σχολείο και ΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης ευκαιρίας) Γυμνασιακών τάξεων εντός του καταστήματος και να διδάσκει σε έλληνες και αλλοδαπούς την ελληνική γλώσσα και παιδεία.
Έχει περίπου 80 μαθητές. Όμως οι κρατούμενοι που θα παίρνουν ένα πρωινό γύρω στις 6:00 το πρωί έως τις 2:00 το μεσημέρι που θα πάρουν το γεύμα τους δεν έχουν κάτι να φάνε. Χρειάζονται έστω ένα κρουασάν ή μπισκότα ή κάτι παρόμοιο για τους “κοπεί” λίγο η πείνα!
Όσοι επιθυμούν να βοηθήσουν, παρακαλούμε να απευθυνθούν στους κατά τόπους κατηχητές της Ι. Μ. Φωκίδος ή στο Γραφείο Νεότητας: https://neotitafokidas.gr/
1,2 Κυρίως Θέμα: H γέννηση του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού (2\2)
[Στάδιο 1ο: «Βιώνοντας» (1) Το πρώτο στάδιο ονομάζεται «βιώνοντας» και επιδιώκει να αντιληφθεί ποια εμπειρία έχουν τα παιδιά σχετικά με το θέμα που πρόκειται να διδαχθεί. Το στάδιο αυτό αφορά το βίωμα και την εμπειρία των παιδιών ακόμη και για πράγματα που δεν έχουν καμμία θρησκευτική σχέση]
Xαίρετε! Τι κάνουν τα καλά μας παιδάκια;
Πώς πέρασε η εβδομάδα μας; Θυμάστε για ποιο θέμα είχαμε μιλήσει στην προηγούμενή μας συνάντηση;
Ποιος- ποια από εσάς θα μου θυμίσει πότε έχει γενέθλια ο Χριστός; Πολύ σωστά!
Εδώ και 2.024 χρόνια γιορτάζουμε τη Γέννηση του Χριστού στις 25 Δεκεμβρίου κάθε έτους.
Πριν συνεχίσουμε την ιστορία μας από εκεί που την αφήσαμε την προηγούμενη φορά, θα ήθελα να ακούσουμε όλοι μαζί το «αλφάβητο των Χριστουγέννων».
Προσπαθήστε να συγκρατήσετε το κάθε γράμμα σε ποια λέξη αντιστοιχεί, γιατί τις περισσότερες από αυτές τις συναντάμε στην ιστορία μας.
[Στάδιο 2ο: «Γνωρίζοντας μέσω της εμπειρίας» (2) Στο δεύτερο στάδιο επιδιώκεται να συνδεθεί η εμπειρία των μαθητών/μαθητριών με τις απαντήσεις που έδωσαν στην προηγούμενη ερώτηση, με τη θρησκευτική γνώση που θέλουμε να αποκτήσουν τα παιδιά. Ουσιαστικά η εμπειρία που έχουν τα παιδιά, συνδέεται με τη θρησκευτική γνώση.
Το αλφάβητο των Χριστουγέννων
Κάποτε στην πολύσοφη χώρα των γραμμάτων έπεσε μεγάλη στενοχώρια. Γιατί, ενώ πλησίαζαν Χριστούγεννα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν τα γράμματα για να σχηματίσουν λέξεις όπως πόλεμος, ζήλια, κακία, εγωισμός. Ύστερα από πολλές συζητήσεις τα γράμματα αποφάσισαν να κάνουν κάτι σημαντικό, για να συμμετέχουν κι αυτά στη γιορτή: Να γίνουν η Αλφαβήτα των Χριστουγέννων! Δεν θα δέχονταν να φτιάχνουν λέξεις παρά μόνο χριστουγεννιάτικες!
Πήρα ένα Α και το έκανα άστρο.
Με το Β έγραψα Βηθλεέμ
και με το Γ τη γέννηση του Κυρίου.
Στο Δ βρήκα τα δώρα που Του χάρισαν
και με το Ε την ελπίδα που μάς έφερε στη γη.
Με το Ζ θυμήθηκα τα ζώα που Τον ζέσταιναν
και με το Η τον Ηρώδη τον κακό βασιλιά.
Με το Θ είπα “Θεέ μου”
και με το Ι ψιθύρισα “Ιωσήφ”.
Το Κ μού έφερε στο νου την καλοσύνη
και με το Λ το λιβάνι και το λυτρωμό.
Μέσα στο Μ είδα τους Μάγους
και στο Ν την Άγια Νύχτα.
Το Ξ σκόρπισε την ξαστεριά
και με το Ο γιόρτασε η οικουμένη.
Το Π με γονάτισε μπροστά στην Παναγία.
Το Ρ μού θύμισε το Ραββί, το δάσκαλο.
Μ’ ένα μεγάλο Σ το σπήλαιο.
Μ’ ένα χαρούμενο Τ τραγούδησα τραγούδια.
Το Υ ήταν για τους ύμνους
και το Φ το φως που φώτισε την πλάση.
Ένα Χ είπε “Χριστέ μου!”.
Οι άγγελοι έψελναν με το Ψ ψαλμούς
και το Ωσσανά που αρχίζει από Ω.
Από τότε κάθε Χριστούγεννα, η αλφαβήτα δοξάζει το νεογέννητο Χριστό με το δικό της τρόπο και δίνει παντού το μήνυμα των Χριστουγέννων:
«Επί γης ειρήνη!»
3. Κύρια αφήγηση ή διήγηση
[Στάδιο 3ο: «Εξερευνώντας & αναλύοντας»(3) το τρίτο στάδιο, βασική επιδίωξη αποτελεί η εξερεύνηση και σε βάθος ανάλυση της νέας γνώσης. Ουσιαστικά είναι το κυρίως θέμα που θέλουμε να διδάξουμε.]
Πως σας φάνηκε το αλφάβητο των Χριστουγέννων; Όπως ακούσατε μπορούμε να βρούμε πάρα πολλούς τρόπους για να δοξάσουμε τον Θεό. Έχοντας στο μυαλό σας όσα ακούσατε στο αλφάβητο, ας συνεχίσουμε την ιστορία μας από εκεί που την αφήσαμε:
Όπως είχαμε πει, ο Ιωσήφ με την Μαρία έψαχναν για ώρα έναν τόπο για να περάσουν το βράδυ τους, καθώς σύντομα η Μαρία θα γεννούσε. Δυστυχώς όλα τα ξενοδοχεία ήταν γεμάτα και το μοναδικό μέρος που βρήκαν για να ξεκουραστούν ήταν ένας στάβλος με ζώα. Μπήκαν μέσα στον στάβλο και η Μαρία ξάπλωσε σε ένα μέρος, περιμένοντας να γεννηθεί το βρέφος. Αφού γεννήθηκε ο Χριστός μας, η Μαρία τον σπαργάνωσε, τον τύλιξε δηλαδή με πανιά και τον έβαλε στην φάτνη. Η φάτνη έμοιαζε με ξύλινο κουτί, το οποίο ήταν γεμάτο με σανό, φυτό με το οποίο τρέφονται τα ζώα. Γύρω από την φάτνη ήταν μαζεμένα τα ζωάκια, τα οποία με την ανάσα τους ζέσταιναν τον μικρό Χριστό.
Την ίδια ώρα που συνέβαιναν όλα αυτά, λίγο πιο πέρα υπήρχαν κάποιοι βοσκοί που φύλαγαν τα πρόβατά τους. Ξαφνικά τους εμφανίστηκε ένας λαμπρός άγγελος. Εκείνοι τρόμαξαν πάρα πολύ αλλά ο άγγελος για να τους καθησυχάσει τους είπε:
-Μη φοβάστε γιατί σας φέρνω ένα χαρούμενο νέο για όλο τον κόσμο! Σήμερα στη Βηθλεέμ γεννήθηκε για χάρη σας αυτός που θα σας σώσει. Αυτός είναι ο Χριστός, ο Κύριος σας. Για να τον αναγνωρίσετε, σας λέω το εξής σημάδι: θα δείτε ένα βρέφος σπαργανωμένο, το οποίο θα είναι ξαπλωμένο μέσα σε μια φάτνη.
Εκείνη τη στιγμή δίπλα στον άγγελο, εμφανίστηκαν πάρα πολλοί άγγελοι που υμνούσαν και έψελναν προς τον Θεό: «Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επι γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία», δηλαδή όπως θα λέγαμε εμείς σήμερα: «Δόξα στον ουράνιο και μεγάλο Θεό και ειρήνη στη γη, αγάπη και σωτηρία για τους ανθρώπους». Όταν οι άγγελοι ανέβηκαν στον ουρανό, οι βοσκοί θέλησαν να πάνε μέχρι τη Βηθλεέμ να δουν αν όλα αυτά που τους είπε ο άγγελος, συμβαίνουν στην πραγματικότητα. Έτρεξαν έως εκεί και βρήκαν όντως την Μαρία με τον Ιωσήφ και το βρέφος σπαργανωμένο και ξαπλωμένο στη φάτνη. Οι βοσκοί διηγήθηκαν στην Μαρία και στον Ιωσήφ όλα όσα τους είπε ο άγγελος και όλοι χάρηκαν και θαύμασαν.
Οι βοσκοί γύρισαν πίσω δοξολογώντας τον Θεό για όλα όσα αξιώθηκαν να ακούσουν αλλά και να δουν. Τη νύχτα εκείνη ένα πολύφωτεινό αστέρι, το οποίο τους στεκόταν πάνω από το σημείο που γεννήθηκε ο Χριστός, έγινε αντιληπτό από τρεις Μάγους που βρίσκονταν στη μακρινή Ανατολή. Λέγεται ότι το φωτεινό αστέρι στην πραγματικότητα ήταν άγγελος, ο οποίος στεκόταν εκεί για να δείχνει τον δρόμο στους μάγους. Οι μάγοι απόρησαν βλέποντας αυτό το παράξενο άστρο και το ακολούθησαν. Στον δρόμο τους έκαναν μια στάση να χαιρετήσουν τον βασιλιά Ηρώδη και του είπαν ότι θα ακολουθήσουν το φωτεινό άστρο για να προσκυνήσουν τον νέο βασιλιά του κόσμου που γεννήθηκε. Ακούγοντας αυτά τα λόγια ο Ηρώδης, φοβήθηκε ότι θα χάσει την θέση του και πονηρός καθώς ήταν, διέταξε τους μάγους μόλις επιστρέψουν να περάσουν ξανά να του πουν που βρίσκεται ο νέος βασιλιάς για να πάει να τον προσκυνήσει και εκείνος. Λέγεται ότι έκαναν δυο χρόνια να φτάσουν εκεί που βρισκόταν ο Χριστός. Αφού τον βρήκαν, τον προσκύνησαν και του προσέφεραν ως δώρα χρυσό, λιβάνι και σμύρνα.
Κατά την επιστροφή τους, τους εμφανίστηκε άγγελος Κυρίου και τους αποκάλυψε ότι πρέπει να επιστρέψουν από άλλο δρόμο στην πατρίδα τους, καθώς αν πουν στον Ηρώδη που βρίσκεται ο Χριστός, θα πάει να τον σκοτώσει. Εκείνοι υπάκουσαν στην εντολή του αγγέλου και επέστρεψαν από άλλο δρόμο. Ο βασιλιάς Ηρώδης οργισμένος που οι μάγοι τον εξαπάτησαν, διέταξε τον στρατό του να σκοτώσει όλα τα νήπια που βρίσκονταν στο βασίλειο του, από δύο ετών και κάτω. Ό,τι ακολούθησε ήταν φριχτό: ο στρατός του Ηρώδη σκότωσε περίπου 15.000 νήπια καθώς και αρκετές μητέρες των παιδιών, οι οποίες προσπαθούσαν να προφυλάξουν τα μωρά τους. Έτσι, ο βασιλιάς Ηρώδης έμεινε ήσυχος με την εντύπωση ότι σκότωσε τον βασιλιά που θα του έκλεβε τη θέση. Άγγελος Κυρίου όμως είχε προλάβει αυτή την εγκληματική απόφαση του Ηρώδη και είχε πει στον Ιωσήφ να πάρει την Μαρία και το Θείο Βρέφος και να φύγουν για την Αίγυπτο, πράγμα το οποίο και έκαναν.
Χριστός Γεννάται δοξάσατε!
4. Πρακτική εφαρμογή – Ας γίνουμε και εμείς φωτεινά αστέρια
[Στάδιο 3ο: «Εξερευνώντας & αναλύοντας»(3) το τρίτο στάδιο, βασική επιδίωξη αποτελεί η εξερεύνηση και σε βάθος ανάλυση της νέας γνώσης. Ουσιαστικά είναι το κυρίως θέμα που θέλουμε να διδάξουμε.]
(Σημείωση: Τα έντονα χρωματιστά γράμματα της αλφαβήτου αντιστοιχούν σε αντίστοιχες λέξεις με το ίδιο χρώμα που επαναλαμβάνονται στην ιστορία).
Όπως σας είπα και πριν, μερικές λέξεις από το αλφάβητο των Χριστουγέννων θα βρίσκονταν μέσα στην ιστορία μας. Ποιος ή ποια θυμάται κάποια λέξη; (…) Σωστά! Ακούσαμε τις λέξεις άστρο/ αστέρι, Βηθλεέμ, γέννησε/ γέννηση, δώρα, ζώα, Ηρώδης, Ιωσήφ, λιβάνι, μάγους, ύμνους, φωτεινό/ φως και Χριστός. Για να δούμε και τι άλλο θυμάστε:
- Που γεννήθηκε ο Χριστός;
- Πως έμαθαν οι βοσκοί ότι γεννήθηκε ο Σωτήρας του κόσμου εκείνο το βράδυ;
- Τι δώρα έφεραν οι Μάγοι στον Χριστό;
- Τι έκανε ο Ηρώδης για να σώσει τον θρόνο του από τον νέο βασιλιά;
Από την ιστορία που ακούσαμε λίγο πριν, είναι σημαντικό να κρατήσουμε κάποια στοιχεία από τα πρόσωπα που έζησαν από κοντά τη γέννηση του Χριστού και να προσπαθήσουμε να τους μοιάσουμε. Αν θέλεις και εσύ να νιώσεις πραγματικά Χριστούγεννα, πρέπει να γίνεις…
- ΒΟΣΚΟΣ: Οι βοσκοί ήταν οι πρώτοι που έλαβαν το μήνυμα ότι ο Χριστός γεννήθηκε.
- Γιατί όμως; Γιατί ο Θεός επέλεξε τρεις βοσκούς και όχι τους πολιτικούς και τους διάσημους εκείνης της εποχής;
- Όπως ο Θεός έστειλε τον Υιό του να γεννηθεί στο πιο απλό και ταπεινό μέρος του κόσμου, έτσι επέλεξε ταπεινούς και απλούς ανθρώπους για να τους αποκαλύψει την είδηση της Γεννήσεως.
- Από αυτό το γεγονός καταλαβαίνουμε ότι ο Θεός αποκαλύπτεται στα πιο ταπεινά και απλά παιδιά του.
- Επομένως, για να έχουμε τη χάρη του Θεού κοντά μας, πρέπει να προσπαθήσουμε να μείνουμε απλοί και ταπεινοί, όπως και οι βοσκοί.
- ΣΟΦΟΣ: Σοφοί ήταν οι μάγοι που αναζητούσαν την αλήθεια.
- Προσέξτε όταν λέμε μάγοι δεν εννοούμε τους μάγους που κάνουν μαγικά αλλά τους μάγους της τότε εποχής που είχαν πολλές γνώσεις και ασχολούνταν με την αστρονομία, μελετούσαν δηλαδή τους πλανήτες, τα αστέρια και ότι έβλεπαν στον ουρανό.
- Οι μάγοι άφησαν την πατρίδα τους και ταξίδευαν τόσο καιρό μόνο και μόνο επειδή είδαν ένα παράξενο λαμπερό αστέρι.
- Δεν δείχνει την σταθερή τους πίστη αυτή η απόφαση τους; Είναι ευκαιρία για εμάς από τα φετινά Χριστούγεννα να αναζητήσουμε με την πίστη των μάγων τον Θεό Πατέρα μας, να τον προσκυνήσουμε και να του προσφέρουμε τα δώρα μας όπως έκαναν και οι μάγοι.
- Αντί για λιβάνι, χρυσό και σμύρνα, εμείς μπορούμε να προσφέρουμε μια καθαρή και αγνή καρδιά, την αγάπη μας, την προσευχή μας και άλλα πολλά.
- «ΕΠΙΓΕΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ»:
- Ας μετανιώσουμε για τις αμαρτίες μας με την εξομολόγηση και ας πάμε και φέτος στην εκκλησία να δοξολογήσουμε μαζί με τους αγγέλους τον Θεό μας.
- Όπως οι άγγελοι και ιδίως ο φύλακας- άγγελος μας βρίσκεται δίπλα μας και μας φροντίζει, ας φροντίσουμε και εμείς όσους έχουν την ανάγκη μας.
- ΑΣΤΕΡΙ:
- Ας γίνουμε και εμείς φωτεινά αστέρια που θα δείχνουμε σε όλους τον δρόμο της αληθινής χαράς και ευτυχίας, τον δρόμο κοντά στον Θεό μας.
- ΔΙΚΑΙΟΣ:
- Ο Ιωσήφ, παρόλο τον κίνδυνο που είχε να χάσει τη θέση του στην κοινωνία, υπηρέτησε και προστάτεψε τον Χριστό και την Παναγία, υπακούοντας στο θέλημα του Θεού.
- Έτσι πρέπει και εμείς να υπηρετήσουμε το θέλημα του Θεού, χωρίς να υπολογίζουμε τα εμπόδια που μπορεί να μας δυσκολέψουν.
- ΦΑΤΝΗ:
- Για να γεννηθεί και να έρθει ο Χριστός μέσα στην καρδιά μας, πρέπει να κρατήσουμε την καρδιά μας όσο πιο ταπεινή, απλή, φτωχική και γεμάτη αγάπη, μπορούμε.
- Έτσι θα εορτάσουμε τα πραγματικά Χριστούγεννα!
Συμπέρασμα:
Ας ετοιμαστούμε να δεχτούμε για Σωτήρα μας το Θείο Βρέφος, ας ζήσουμε με τον Χριστό. Ας γίνουμε απλοί σαν τους βοσκούς, σοφοί σαν τους μάγους, άγγελοι σαν τους αγγέλους, λαμπροί σαν τα αστέρια, δίκαιοι σαν τον Ιωσήφ και ταπεινοί σαν την φάτνη. Αν κάνουμε όλα αυτά, θα μπορέσουμε όντως να εορτάσουμε διαφορετικά τα Χριστούγεννα!
Καλά κι ευλογημένα Χριστούγεννα
4. Δραστηριότητες, παιχνίδια, κατασκευές, βίντεο προβολή,..
1. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
2, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ
-
-
-
-
-
- Μάχη φιόγκων
-
-
Υλικά: φιόγκοι αυτοκόλλητοι όσοι και τα παιδιά (τους βρίσκετε σε είδη συσκευασίας δώρου). Αν δεν βρείτε, μπορείτε με μια κορδέλα να φτιάξετε φιόγκους.
Εκτέλεση: Τοποθετούμε ψηλά στην πλάτη του κάθε παιδιού από έναν φιόγκο. Με το σήμα μας, το κάθε παιδί προσπαθεί να προφυλάξει τον φιόγκο του και παράλληλα να βγάλει από την πλάτη άλλων παιδιών τους φιόγκους τους. Νικητής είναι αυτός που θα μείνει τελευταίος με τον φιόγκο στην πλάτη.
Παραλλαγή παιχνιδιού με μεγαλύτερη δυσκολία: Βάζουμε στην πλάτη του κάθε παιδιού 2, 3, 4 , … φιόγκους και ο κάθε παίκτης μπορεί να αφαιρέσει έναν φιόγκο την φορά από τους συμπαίκτες του.
(βίντεο: https://vm.tiktok.com/ZNeTbvk2G/ )
-
-
-
-
-
- Ασανσέρ για φάγωμα!
-
-
Υλικά: οποιοδήποτε σνακ επιθυμούμε (μπισκότα, καραμέλες, γλειφιτζούρια κ.λπ.), λεπτό σκοινί/ κορδέλα/ σπάγκο, καρέκλες, κοντάρι σκούπας ή κάποιο λεπτό στύλο (αν υπάρχουν τέρματα ποδοσφαίρου, μπορεί να γίνει εκεί το παιχνίδι)
Εκτέλεση: Αρχικά στερεώνουμε το κοντάρι ή το στύλο οριζόντια σε ύψος περίπου δυο μέτρα από το έδαφος. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα μπορούν να τον κρατούν δυο παιδιά από τις άκρες ή να χρησιμοποιήσουμε τα τέρματα ποδοσφαίρου. Βάζουμε δυο καρέκλες κάτω από το κοντάρι, τη μια δίπλα στην άλλη, και οι παίκτες κάθονται εκεί. Δένουμε στο ένα πόδι του κάθε παίκτη τη μια πλευρά του σκοινιού. Την άλλη πλευρά του σκοινιού την περνάμε πάνω από το κοντάρι και δένουμε σε αυτή το σνακ που έχουμε επιλέξει. Οι παίκτες πρέπει σηκώνοντας το πόδι τους να πιάσουν με το στόμα τους το σνακ. Νικητής είναι ο παίκτης που θα καταφέρει να πιάσει το σνακ πρώτος.
(βίντεο: https://vm.tiktok.com/ZNeTbg4Jr/)
-
-
ΠΡΟΣΕΥΧΗ:
Μετά από κάθε συνάντηση