ΠΡΟΣΕΥΧΗ:

Πριν αρχίσει η κάθε συνάντηση

Εἰς τo ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν. 
Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.

Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρών, καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν, καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.


ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Ἡ Γέννησίς Σου, Χριστέ ὁ Θεός ἡμῶν, ἀνέτειλε τῷ κόσμῳ τό φῶς τό τῆς γνώσεως.
ἐν αὐτῇ γάρ οἱ τοῖς ἄστροις λατρεύοντες ὑπό ἀστέρος ἐδιδάσκοντο,
Σέ προσκυνεῖν τόν Ἥλιον τῆς ∆ικαιοσύνης, καί σέ γινώσκειν ἐξ ὕψους ἀνατολήν.
Κύριε, δόξα σοι.
…………………….
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Η Γέννησή Σου,Χριστέ-Θεέ μας, ανέτειλε στον κόσμο το Φως της γνώσεως
Μέσα από το γεγονός της Γεννήσεώς Σου εκείνοι που λάτρευαν τα άστρα από” Αστέρα” διδάσκονταν
να προσκυνούν Εσένα-τον Ήλιο της Δικαιοσύνης και να Σε γνωρίζουν ως Ανατολή εξ Ουρανού
Κύριε Δόξα σε Σένα…

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

  • ΠΡΟΣΟΧΗ να μην ξεχάσουμε την ΕΞΟΜΟΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ. Επειδή μας απομένει μόνο άλλη μία εβδομάδα μέχρι τα Χριστούγεννα, γι’ αυτό παρακαλούμε να συνεννοηθείτε με τους Πνευματικούς κάθε ενορίας έτσι ώστε να φροντίσουν την εξομολόγηση των παιδιών!
  • Στο μεσοδιάστημα των εορτών εκμεταλευθείτε τον χρόνο για να κάνετε κάποια/ες δραστηριότητα/τες με τα παιδιά όπως εκδρομή, βραδινή συνεστίαση πίτσας, προβολή βίντεο, επίσκεψη σε ιδρύματα ή πονεμένους ανθρώπους ή κάτι άλλο.
  • Προτάσεις για Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, δραστηριότητες και πολλά άλλα πατήστε ΕΔΩ

Πρόσφερε κι εσύ ένα ΚΡΟΥΑΣΑΝ στους ΑΠΟΡΟΥΣ κρατούμενους του Μαλανδρίνου…

Στο κατάστημα κράτησης του Μαλανδρίνου πρόκειται να λειτουργήσει άμεσα Δημοτικό Σχολείο και ΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης ευκαιρίας) Γυμνασιακών τάξεων εντός του καταστήματος και να διδάσκει σε έλληνες και αλλοδαπούς την ελληνική γλώσσα και παιδεία.

Έχει περίπου 80 μαθητές. Όμως οι κρατούμενοι που θα παίρνουν ένα πρωινό γύρω στις 6:00 το πρωί έως τις 2:00 το μεσημέρι που θα πάρουν το γεύμα τους δεν έχουν κάτι να φάνε. Χρειάζονται έστω ένα κρουασάν ή μπισκότα ή κάτι παρόμοιο για τους “κοπεί” λίγο η πείνα!


Όσοι επιθυμούν να βοηθήσουν, παρακαλούμε να απευθυνθούν στους κατά τόπους κατηχητές της Ι. Μ. Φωκίδος ή στο Γραφείο Νεότητας: https://neotitafokidas.gr/


1,2 Κυρίως Θέμα: H γέννηση του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού (1\2)


[Στάδιο 1ο: «Βιώνοντας» (1) Το πρώτο στάδιο ονομάζεται «βιώνοντας» και επιδιώκει να αντιληφθεί ποια  εμπειρία έχουν τα παιδιά σχετικά με το θέμα που πρόκειται να διδαχθεί. Το στάδιο αυτό αφορά το βίωμα και την εμπειρία των παιδιών ακόμη και για πράγματα που δεν έχουν καμμία θρησκευτική σχέση]

Χαίρετε! Τι κάνουν τα καλά μας παιδάκια; (…)

Πώς πέρασε η εβδομάδα μας; (…)

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος- ποια από εσάς έχει γενέθλια τώρα κοντά; (…)

Αλήθεια, γνωρίζει κάποιος γιατί γιορτάζουμε τα γενέθλιά μας; (…)

Γιατί οι γονείς μας φροντίζουν εκείνη την ημέρα να σβήσουμε τόσα κεράκια, όσα και τα χρόνια τα οποία κλείνουμε; (…)

Μήπως για να μας υπενθυμίσουν πόσο μεγαλώσαμε; (…)

Ποιοι έχετε φωτογραφίες από τα γενέθλιά σας; (…) Για να τις δούμε!

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: (Μπορεί τα παιδιά να μην έχουν φωτογραφίες ή κινητό, μπορούμε να τους δείξουμε εμείς φωτογραφίες με γενέθλια παιδιών).


[Στάδιο 2ο: «Γνωρίζοντας μέσω της εμπειρίας» (2) Στο δεύτερο στάδιο επιδιώκεται να συνδεθεί η εμπειρία των μαθητών/μαθητριών με τις απαντήσεις που έδωσαν στην προηγούμενη ερώτηση, με τη θρησκευτική γνώση που θέλουμε να αποκτήσουν τα παιδιά. Ουσιαστικά η εμπειρία που έχουν τα παιδιά, συνδέεται με τη θρησκευτική γνώση.]

Για εμάς τους Χριστιανούς, πιο σημαντική είναι η ονομαστική μας εορτή κατά την οποία γιορτάζει ο Άγιος ή η Αγία των οποίων έχουμε το όνομα.  Ο εορτασμός των γενεθλίων με τούρτες, μπαλόνια, δώρα, ολόκληρο μπουφέ, μουσική κ.τ.λ., είναι μια παράδοση που την υιοθετήσαμε από τις δυτικές χώρες, ξεχνώντας πόσο σημαντική είναι η ονομαστική μας εορτή.


Άλλοι χριστιανοί, εκτός από τα γενέθλια, εορτάζουν την ημέρα που βαφτίστηκαν χριστιανοί, θεωρώντας εκείνη την ημέρα που έλαβαν το Άγιο Πνεύμα πιο σημαντική από την ημέρα της γέννησής τους. Δεν λέω ότι δεν πρέπει να εορτάζουμε τα γενέθλια μας, αλλά να μην ξεχνάμε τη σημαντικότητα της ονομαστικής μας εορτής, και γιατί όχι και της μέρας που βαφτιστήκαμε (ούτως ή άλλως είναι ευκαιρία να φάμε γλυκό!!!). Ούτως ή άλλως κάθε χρόνο εορτάζουμε τα σημαντικότερα γενέθλια, τα γενέθλια του Χριστού μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αλλά ποιος ξέρει να μου πει ποια άλλα σημαντικά πρόσωπα γιορτάζουμε εκτός τα γενέθλια του Χριστού μας; (…) – Ναιιιιι φυσικά, γιορτάζουμε τα γενέθλια του της Παναγίας μας στις 8 Σεπτεμβρίου και τα γενέθλια του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου στις 24 Ιουνίου κάθε χρόνο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος/ ποια γνωρίζει πότε γεννήθηκε ο Χριστός; (…) Πολύ σωστά! Ο Χριστός μας γεννήθηκε πριν 2024 χρόνια. Η ημέρα που εορτάζουμε τη Γέννησή Του είναι η 25η Δεκεμβρίου. Στην Αγία Γραφή δεν αναφέρεται κάπου ότι ο Χριστός γεννήθηκε εκείνη την ημέρα συγκεκριμένα. Η Εκκλησία μας τοποθέτησε την εορτή της Γεννήσεως του Χριστού στις 25 Δεκεμβρίου, εννέα μήνες μετά τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, (25 Μαρτίου) ημέρα κατά την οποία έγινε και η σύλληψη του Χριστού μας.

3. Κύρια αφήγηση ή διήγηση


[Στάδιο 3ο: «Εξερευνώντας & αναλύοντας»(3) το τρίτο στάδιο, βασική επιδίωξη αποτελεί η εξερεύνηση και σε βάθος ανάλυση της νέας γνώσης. Ουσιαστικά είναι το κυρίως θέμα που θέλουμε να διδάξουμε.]

Ίσως ο μπαμπάς και η μαμά να σας έχουν μιλήσει για την ιστορία της Γεννήσεως του Χριστού ή μπορεί να την έχετε διαβάσει στα παιδικά παραμύθια ή να την έχετε δει σε κάποια ταινία. Εμείς θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε καλύτερα τι έγινε εκείνη την ημέρα που γεννήθηκε ο Χριστός μας. Σήμερα, θα δούμε και θα καταλάβουμε καλύτερα τι συνέβη πριν τη Γέννηση του Χριστού μας.

Όπως είπαμε, εννέα μήνες πριν  τη Γέννηση του Χριστού, πριν πολλά χρόνια, ο Θεός έστειλε έναν Αρχάγγελο στη Ναζαρέτ, εκεί όπου έμενε η Μαριάμ ή Μαρία. Ποιος είναι αυτός ο Αρχάγγελος; Πολύ σωστά! Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, του οποίου το όνομα σημαίνει «άνθρωπος του Θεού». Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ λοιπόν, εμφανίστηκε στην Μαρία και της είπε:

-Να είσαι χαρούμενη, εσύ που αξιώθηκες να έχεις τη Χάρη του Θεού. Ο Κύριος είναι μαζί σου. Εσύ είσαι η πιο ευλογημένη από όλες τις γυναίκες.

Η Μαρία, βλέποντας τον Αρχάγγελο τρόμαξε και ταράχτηκε. Εσείς θα τρομάζατε; Αυτός για να την ηρεμήσει της είπε:

-Μη φοβάσαι Μαρία, ο Θεός σου έδωσε τη Χάρη Του. Θα μείνεις έγκυος και θα γεννήσεις ένα αγοράκι που θα το ονομάσεις Ιησού. Αυτός θα είναι ο βασιλιάς όλου του κόσμου και η βασιλεία του δεν θα έχει τέλος γιατί θα είναι ο Γιος του Θεού.

-Μα πως θα γίνει αυτό, αφού δεν είμαι παντρεμένη, τον ρώτησε η Μαρία.

-Θα έρθει πάνω σου το Άγιο Πνεύμα και θα σε σκεπάσει η Δύναμη του Θεού. Για τον Θεό δεν είναι τίποτα ακατόρθωτο.

-Είμαι μια δούλη του Κυρίου. Ας γίνει έτσι όπως μου το είπες, απάντησε η Μαρία. Και ο Αρχάγγελος έφυγε.

Αφού πέρασε λίγος καιρός, ένας άγγελος απεσταλμένος από τον Θεό παρουσιάστηκε στον ύπνο του Ιωσήφ. Ο Ιωσήφ ήταν μεγάλος σε ηλικία δεν ήταν νεαρός όπως παρουσιάζεται στις ταινίες τις οποίες τις έχουν δημιουργήσει χριστιανοί μεν, αλλά όχι Ορθόδοξοι, συνήθως Προτεστέντες (θα μιλήσουμε άλλη στιγμή γι´αυτό) και επειδή είχε πεθάνει η σύζυγός του. Οι αρχιερείς της εποχής εκείνης ανέθεσαν στον Ιωσήφ που στο επάγγελμα ήταν ξυλουργός, και άγιος άνθρωπος. Ο άγγελος λοιπόν του είπε να έχει υπό την προστασία του την Μαρία και το παιδί που θα γεννούσε. Ο Ιωσήφ -ο οποίος κατοικούσε στη Ναζαρέτ- άκουσε και δέχτηκε όσα του είπε ο άγγελος.

κείνες τις ημέρες, ο καίσαρας (αλλιώς Βασιλιάς) Αύγουστος   που κυβερνούσε, έβγαλε διαταγή να πάνε όλοι οι κάτοικοι του βασιλείου του στον τόπο που γεννήθηκαν ώστε να καταγράψουν τα ονόματά τους σε ειδικά βιβλία, για να γνωρίζει ο βασιλιάς πόσοι και ποιοι είναι οι άνθρωποι που ζουν στο βασίλειό του. Ο Ιωσήφ είχε γεννηθεί στη Βηθλεέμ. Έτσι αναγκάστηκε να πάρει μαζί του την ετοιμόγεννη Μαρία και να πάνε από την Ναζαρέτ στη Βηθλεέμ. Φτάνοντας στη Βηθλεέμ βράδυ, ο Ιωσήφ έψαχνε μέρος για να ξεκουραστούν και να κοιμηθούν. Μάταιος κόπος όμως. Είχε τόσο κόσμο, που όλα τα ξενοδοχεία ήταν γεμάτα. Η Μαρία καταλάβαινε ότι το μωρό έρχεται και ότι θα γεννούσε σύντομα. Βλέποντας ο Ιωσήφ ότι η Μαρία θα γεννούσε σύντομα, αμέσως βρήκε έναν στάβλο με ζώα και έμειναν εκεί…..


Η συνέχεια της ιστορίας μας στην επόμενη φορά!


4. Πρακτική εφαρμογή – Ερωτήσεις


[Στάδιο 4ο: «Εφαρμόζοντας & αξιολογώντας» (4) Στο τέταρτο στάδιο πραγματοποιείται α) η πρακτική εφαρμογή στην καθημερινή μας ζωή αυτών που μάθαμε, και β) να δούμε εάν τα παιδιά συγκράτησαν αυτά που είπαμε].

Για να δούμε τι θυμάστε από τη σημερινή ιστορία:

  1. Πότε έχει ο Χριστός γενέθλια;
  2. Ποιος άγγελος εμφανίστηκε στην Μαρία και τι της είπε;
  3. Η Μαρία και ο Ιωσήφ υπάκουσαν στο θέλημα του Θεού;

Τι  διδασκόμαστε από την ιστορία;

  1. Η παρουσία του Αρχαγγέλου Γαβριήλ: Τη στιγμή της εμφάνισης του Αρχαγγέλου Γαβριήλ στην Μαρία, την θυμόμαστε κάθε χρόνο που γιορτάζουμε τη Γέννηση του Χριστού και την τιμούμε κάθε 25η Μαρτίου (9 μήνες δηλαδή πριν τη Γέννηση του Χριστού).
    1. Μέσα από τα λόγια της Μαρίας, διδασκόμαστε πόσο ταπεινά αποδέχεται το θέλημα του Θεού, χωρίς να φοβάται και να δειλιάζει. Επίσης, παρόλα τα κολακευτικά λόγια που άκουσε από τον Αρχάγγελο, ότι δηλαδή ο Θεός είναι μαζί της, έχει τη Χάρη Του, είναι η πιο ευλογημένη από όλες τις γυναίκες του κόσμου, ούτε υπερηφανεύτηκε ούτε βγήκε σε όλο τον κόσμο να πει ότι ο Αρχάγγελος είπε ότι είναι η πιο ευλογημένη.
    2. Απαντά στα λόγια του Αγγέλου ότι είναι όπως και οι άλλες γυναίκες, μια δούλη Κυρίου και ότι θα αποδεχτεί το θέλημά Του, παρόλο που της φαίνεται ακατόρθωτο και παράξενο.
    3. ΕΡΩΤΗΣΗ: Εμείς, αν ξαφνικά μας εμφανιζόταν ένας άγγελος και μας έλεγε ό,τι είπε στην Παναγία πώς θα αντιδρούσαμε; Άλλοι θα «το παίρναμε πάνω μας», θα νομίζαμε δηλαδή ότι είμαστε οι εκλεκτοί και οι πιο αγαπημένοι του Θεού, άλλοι θα βγαίναμε να πούμε σε όλους ότι είμαστε οι πιο ευλογημένοι και ότι ο Θεός είναι μαζί μας και όχι μαζί σας, άλλοι δεν θα αποδεχόμασταν όσα θα μας έλεγε ο Άγγελος γιατί θα μας φαίνονταν αφύσικα και άλλοι θα αμφισβητούσαμε την παρουσία του Αγγέλου. Η Παναγία, η Αγία των Αγίων, μπορούσε απλά να πει όχι, εγώ δεν δέχομαι να γεννήσω ένα παιδί χωρίς άνδρα. Τι θα γινόταν αν η Παναγία δεν γεννούσε τον Χριστό άραγε; Κανείς δεν ξέρει. Ό,τι έγινε ήταν μέρος του σχεδίου του Θεού για να σώσει την ανθρωπότητα.
  2. Η αναγγελία της χαρούμενης είδησης στην Μαρία:
    1. Πολλοί από εμάς, αν έβλεπαν ξαφνικά μπροστά τους έναν άγγελο θα τρόμαζαν και θα έφευγαν. Παρόλη την παρουσία και τα όσα είπε ο Αρχάγγελος, η Μαρία μπορεί να έμεινε έκπληκτη άλλα άκουσε και αποδέχτηκε όσα της είπε, ότι δηλαδή χωρίς να έχει άνδρα θα μείνει έγκυος και μάλιστα ότι το παιδί που θα γεννήσει θα γίνει Βασιλιάς χωρίς τέλος. Εκείνη την εποχή στην Ιουδαία κυβερνούσε ο γνωστός σε όλους μας βασιλιάς Ηρώδης, ο οποίος διψούσε για δόξα, χρήματα και εξουσία. Ο Θεός επιλέγοντας την Μαρία να γεννήσει τον Υιό του, ήθελε να κρύψει ουσιαστικά τη γέννηση του μεγαλύτερου βασιλιά σε όλο τον κόσμο, ώστε να μη γίνει στόχος από άλλους βασιλείς και τον κυνηγήσουν, όπως και έκανε στη συνέχεια ο Βασιλιάς Ηρώδης. Ποιος θα έδινε σημασία σε μια εγκυμονούσα έφηβη κοπέλα μόλις 16 ετών εκείνη την εποχή; Κανείς.
  3. Το δίλημμα του Ιωσήφ:
    1. Ο Ιωσήφ ήρθε σε δύσκολη θέση με την αναγγελία του αγγέλου. Πρέπει να αρραβωνιαστεί μια ήδη έγκυο έφηβη κοπέλα και να έχει εκείνη και το μωρό υπό την προστασία του. Ο τότε νόμος στον Ισραήλ προέβλεπε για τις έγκυες γυναίκες, που έλεγαν ότι είναι παρθένες, να πετιούνται έξω από το πατρικό τους σπίτι και να λιθοβολούνται από τους άνδρες μέχρι θανάτου. Ο Ιωσήφ ως δίκαιος άνθρωπος βρίσκεται σε δίλημμα και αναρωτιέται τι πρέπει να κάνει. Εκείνη τη στιγμή λοιπόν ο άγγελος του δίνει την απάντηση και του αποκαλύπτει ότι το παιδί που πρόκειται να γεννηθεί θα πρέπει να το προστατέψει και να το τιμήσει ως τον Υιό του Θεού. Η στάση του Ιωσήφ μας διδάσκει τη δύναμη της πίστης και την εμπιστοσύνη του σε όσα του λέει ο άγγελος, επομένως την υπακοή του στο θέλημα του Θεού. Έτσι και εμείς πρέπει να εμπιστευόμαστε το θέλημα του Θεού, όποιο και αν είναι αυτό, όσο και αν μας φαίνεται παράξενο ή επικίνδυνο.
  4. Από όσα είπαμε παραπάνω, αξίζει να εστιάσουμε περισσότερο σε δυο σημεία:
    1. Το πρώτο αφορά την αγνότητα της Μαρίας, της Παναγίας μας δηλαδή. Πρόκειται για μια έφηβη κοπέλα, η οποία πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής της ηλικίας μέσα στον ναό του Σολομώντα. Η εμφάνιση και τα λόγια του ίδιου του Αρχαγγέλου Γαβριήλ, φανερώνουν την αγνότητα και την πίστη αυτής της κοπέλας. Εμείς σήμερα έχουμε αυτή την αγνότητα της Παναγίας μας; Έχουμε τέτοια πίστη στον Θεό; Ντυνόμαστε και κυκλοφορούμε στον δρόμο όπως η Παναγία; Κάνουμε κάτι αν μας το ζητήσουν οι γονείς μας ή αντιδρούμε και κάνουμε ό,τι θέλουμε εμείς, ό,τι θέλει το εγώ μας; Αν δεν έχουμε έστω και στο ελάχιστο αυτά τα χαρακτηριστικά της Παναγίας μας, απομακρυνόμαστε από την χάρη και την ευλογία του Θεού. Ο Θεός δεν θα είναι μαζί μας, όπως ήταν με την Παναγία.
    2. Το δεύτερο σημείο στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε είναι η πίστη, η εμπιστοσύνη και η αποδοχή του θελήματος του Θεού και από την Παναγία και από τον Ιωσήφ. Θα μου πείτε, από μια κοπέλα σαν την Παναγία περιμένεις να δεχτεί το θέλημα του Θεού. Από τον Ιωσήφ όμως δεν είναι τόσο σίγουρο. Είχε μια σημαντική θέση στην κοινωνία, θεωρούνταν από πολλούς δίκαιος και ευσεβής. Παρόλη τη θέση και την εικόνα που είχε στην κοινωνία, προτίμησε να την διακινδυνεύσει και να εμπιστευτεί το θέλημα του Θεού για να προστατέψει μια έγκυο γυναίκα με το μωρό της. Εσύ και εγώ τι θα κάναμε στη θέση της Παναγίας και του Ιωσήφ; Θα ρισκάραμε για παράδειγμα τη φήμη που έχουμε στην κοινωνία; Την δουλεία μας, την καριέρα μας, τους φίλους μας, την οικογένειά μας; Ίσως ναι, ίσως όχι.

 Η εμπιστοσύνη και η υπακοή της Μαρίας αλλά και του Ιωσήφ στο θέλημα του Θεού, όποιο και αν είναι αυτό, μας διδάσκουν να παραμένουμε και εμείς πιστοί στο θέλημα του Θεού με όποιο κόστος και αν έχει αυτό στη ζωή μας. Ο Θεός μας έπλασε και μας έφερε στον κόσμο, Αυτός γνωρίζει ποια είναι η πορεία της ζωής μας. Εμείς καλούμαστε να απαντήσουμε, όπως κλήθηκε και η Παναγία, αν είμαστε σύμφωνοι ή όχι με το θέλημα Του.


4. Δραστηριότητες, παιχνίδια, κατασκευές, βίντεο προβολή,..

1. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 

2, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ

    • Μουσικά Γλειφιτζούρια

    Υλικά: γλειφιτζούρια (1 λιγότερο από όσα είναι τα παιδιά, μπορούμε να βρούμε και γλειφιτζούρια χριστουγεννιάτικα), ραδιόφωνο ή ηχείο για να ακούγεται μουσική

    Εκτέλεση: Τοποθετούμε τα γλειφιτζούρια με σειρά σε ένα μεγάλο τραπέζι ή στο πάτωμα. Τα παιδιά δημιουργούν έναν κύκλο γύρω από το τραπέζι. Με το που αρχίσει να παίζει μουσική, τρέχουν χορεύοντας γύρο από αυτό. Όταν η μουσική σταματήσει πρέπει να αρπάξουν ένα από τα γλειφιτζούρια. Όποιο παιδί μείνει χωρίς γλειφιτζούρι, βγαίνει εκτός παιχνιδιού. Το παιχνίδι συνεχίζεται έως ότου μείνει ένα γλειφιτζούρι.

    (βίντεο: https://vm.tiktok.com/ZGdMbthok/  )


    • Μουστάκια- καλαμάκια
    • Υλικά: καλαμάκια (χοντρά κατά προτίμηση), δυο άδεια πλαστικά μπουκάλια των 0.5 λίτρων.

      Εκτέλεση:  Τοποθετούμε σε τραπέζι τα δυο μπουκάλια, το ένα δίπλα στο άλλο. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθονται το ένα πίσω από το άλλο σε μια απόσταση απέναντι από τα μπουκάλια. Κάθε παιδί βάζει πάνω από το στόμα του ένα καλαμάκι το οποίο πρέπει να το στηρίξει, χωρίς να του πέσει. Με το σύνθημα, ο πρώτος παίκτης από κάθε ομάδα τρέχει στο αντίστοιχο μπουκάλι, κρατώντας με το στόμα του το καλαμάκι, και προσπαθεί να το βάλει μέσα στο μπουκάλι χωρίς να χρησιμοποιήσει τα χέρια του και χωρίς να πέσει απέξω. Αν δεν μπει μέσα στο μπουκάλι το καλαμάκι, ο παίκτης γυρνάει πίσω και έρχεται ο επόμενος με το καλαμάκι του. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα έχει τα περισσότερα καλαμάκια στο μπουκάλι της.

      (βίντεο: https://vm.tiktok.com/ZGdMbKbga/ )

ΠΡΟΣΕΥΧΗ:

Μετά από κάθε συνάντηση

Εἰς τo ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν. 
Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.
Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου, ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου, γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον· καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν· καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ.
Δι’ ευχών των αγίων Πατέρων ημών, Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός, ελέησον ημάς. Ἀμήν.