ΠΡΟΣΕΥΧΗ:
Πριν αρχίσει η κάθε συνάντηση
Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρών, καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν, καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Πρόσφερε κι εσύ ένα ΚΡΟΥΑΣΑΝ στους ΑΠΟΡΟΥΣ κρατούμενους του Μαλανδρίνου…
Στο κατάστημα κράτησης του Μαλανδρίνου πρόκειται να λειτουργήσει άμεσα Δημοτικό Σχολείο και ΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης ευκαιρίας) Γυμνασιακών τάξεων εντός του καταστήματος και να διδάσκει σε έλληνες και αλλοδαπούς την ελληνική γλώσσα και παιδεία.
Έχει περίπου 80 μαθητές. Όμως οι κρατούμενοι που θα παίρνουν ένα πρωινό γύρω στις 6:00 το πρωί έως τις 2:00 το μεσημέρι που θα πάρουν το γεύμα τους δεν έχουν κάτι να φάνε. Χρειάζονται έστω ένα κρουασάν ή μπισκότα ή κάτι παρόμοιο για τους “κοπεί” λίγο η πείνα!
Όσοι επιθυμούν να βοηθήσουν, παρακαλούμε να απευθυνθούν στους κατά τόπους κατηχητές της Ι. Μ. Φωκίδος ή στο Γραφείο Νεότητας: https://neotitafokidas.gr/
1,2 Κυρίως Θέμα: Η Αγία Βαρβάρα, η Αθλοφόρος
[Στάδιο 1ο: «Βιώνοντας» (1) Το πρώτο στάδιο ονομάζεται «βιώνοντας» και επιδιώκει να αντιληφθεί ποια εμπειρία έχουν τα παιδιά σχετικά με το θέμα που πρόκειται να διδαχθεί. Το στάδιο αυτό αφορά το βίωμα και την εμπειρία των παιδιών ακόμη και για πράγματα που δεν έχουν καμμία θρησκευτική σχέση]
Χαίρετε! Τι κάνουν τα καλά μας παιδάκια; (…)
Πώς πέρασε η εβδομάδα μας; (…) Στο προηγούμενο μάθημα σας είχα ρωτήσει με ποιους τρόπους δείχνετε στα άτομα που αγαπάτε και εμπιστεύεστε ότι τα αγαπάτε; ΕΡΩΤΗΣΗ: Σήμερα θα ήθελα να μου πείτε ποια πρόσωπα νιώθετε ότι σας αγαπούν πολύ και σας προστατεύουν και γιατί; (…) –Νομίζω ότι οι πρώτοι που σας έρχονται στο μυαλό είναι ο μπαμπάς, η μαμά, τα αδέρφια, οι παππούδες, οι γιαγιάδες, θείοι, θείες, φίλοι… πω πω μεγάλωσε η λίστα μας!
[Στάδιο 2ο: «Γνωρίζοντας μέσω της εμπειρίας» (2) Στο δεύτερο στάδιο επιδιώκεται να συνδεθεί η εμπειρία των μαθητών/μαθητριών με τις απαντήσεις που έδωσαν στην προηγούμενη ερώτηση, με τη θρησκευτική γνώση που θέλουμε να αποκτήσουν τα παιδιά. Ουσιαστικά η εμπειρία που έχουν τα παιδιά, συνδέεται με τη θρησκευτική γνώση.]
– Είναι φυσιολογικό να βρίσκονται οι γονείς πάνω- πάνω στη λίστα με τα αγαπημένα σας πρόσωπα! Είναι αυτοί που με τη βοήθεια του Θεού μας έφεραν στον κόσμο, μας φροντίζουν, μας προστατεύουν και θυσιάζουν πράγματα που τους αρέσουν για εμάς. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις.
Μπορεί να ακούσετε τους μεγάλους ή να ακούσετε καμιά φορά στις ειδήσεις τις λέξεις «θύματα ενδοοικογενειακής βίας». Μερικές φορές ο πατέρας ή η μητέρα χτυπούν τα παιδιά του/ της. Υπάρχουν παιδιά που βιώνουν δύσκολες καταστάσεις στις οικογένειές τους: οι γονείς τους μπορεί να τα χτυπάνε, μπορεί να μην τα φροντίζουν όσο πρέπει ή και ακόμη να τα παρατάνε. Αυτά δε συμβαίνουν μόνο τώρα, συνέβαιναν και παλαιότερα.
Μια τέτοια περίπτωση ήταν και η σημερινή μας Αγία, η Αγία Βαρβάρα. Η βιογραφία της αναφέρει την σκληρή και αμετανόητη στάση του πατέρα της όταν έμαθε ότι πιστεύει στον ένα και μοναδικό Θεό και όχι στα είδωλα. Ο ίδιος της ο πατέρας οδήγησε το σπλάχνο του στα βασανιστήρια και τελικά στον θάνατό της.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Μα πως γίνεται ο ίδιος της ο πατέρας να μην την αγαπούσε; Δεν είναι ότι δεν την αγαπούσε, όμως ο εγωισμός, η υπερηφάνεια και η επιμονή στις πεποιθήσεις του τον έκαναν να ξεχάσει πως πρόκειται για την ίδια του την κόρη και της συμπεριφέρθηκε με τον χειρότερο τρόπο.
3. Κύρια αφήγηση ή διήγηση
[Στάδιο 3ο: «Εξερευνώντας & αναλύοντας»(3) το τρίτο στάδιο, βασική επιδίωξη αποτελεί η εξερεύνηση και σε βάθος ανάλυση της νέας γνώσης. Ουσιαστικά είναι το κυρίως θέμα που θέλουμε να διδάξουμε.]
Η Αγία Βαρβάρα γεννήθηκε τρεις αιώνες μετά τη Γέννηση του Χριστού στην Ηλιούπολη της σημερινής Συρίας. Εκείνη την εποχή όσοι πίστευαν στον Χριστό διώκονταν από τους ειδωλολάτρες. Ο πατέρας της Αγίας, ο Διόσκορος, ήταν ένας πλούσιος άρχοντας και φανατικός ιερέας των ειδώλων που φρόντισε η μονάκριβη κόρη του να διδαχθεί από τους καλύτερους δασκάλους της πόλης.
Όσο μεγάλωνε, η Βαρβάρα διακρινόταν για την ομορφιά, τη σεμνότητα και την εξυπνάδα της. Δεν σταματούσε να παρατηρεί τον κόσμο γύρω της: θαύμαζε την ομορφιά της φύσης, την τελειότητα των ζώων και των φυτών κ.α.. Συχνά απορούσε πως είναι δυνατό όλα αυτά να φτιάχτηκαν τόσο τέλεια και με τόση αρμονία από τα άψυχα αγάλματα που λάτρευε ο πατέρας της. Η Αγία δεν έβρισκε απάντηση σε αυτή την ερώτηση και με αυτόν τον τρόπο οδηγήθηκε στο συμπέρασμα πως μόνο ένας πάνσοφος Θεός θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν τέλειο κόσμο.
Ο Διόσκορος δεν άργησε να παρατηρήσει ότι η κόρη του συμπεριφερόταν περίεργα: περιφρονούσε τα είδωλα, αρνιόταν τους μνηστήρες που τη ζητούσαν σε γάμο κ.α.. Αναρωτιόταν μήπως την παρέσυραν τίποτα χριστιανοί. Έτσι, πήρε την απόφαση να την κλείσει σε έναν ψηλό πύργο, στον οποίο η είσοδος επιτρεπόταν μόνο στους καλύτερούς του υπηρέτες και στους δασκάλους της κόρης του. Ήταν σίγουρος ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρει να την κρατήσει αφοσιωμένη στις σπουδές, στην οικογένεια της και στη θρησκεία τους. Η Βαρβάρα όμως απομονωμένη στον πύργο, άκουγε τη φωνή της συνείδησής της που της επιβεβαίωνε την παρουσία ενός αληθινού Θεού. Μια από τις υπηρέτριες που την υπηρετούσαν, βλέποντας τον προβληματισμό της Βαρβάρας, της ομολόγησε ότι πιστεύει στον Χριστό. Η Αγία μετά από αυτή την αποκάλυψη, αποφάσισε να φεύγει κρυφά από τον πύργο με τη βοήθεια της υπηρέτριας, ώστε να κατηχηθεί και να βαπτιστεί χριστιανή. Τώρα η μεγαλύτερή της επιθυμία ήταν να φωτίζεται συνεχώς από τον Θεό.
Κάποια στιγμή οι εργάτες του πατέρα της έφτιαχναν ένα πολυτελές λουτρό στον πύργο, στο οποίο είχαν βάλει και δυο παράθυρα. Η Βαρβάρα τους ζήτησε να προσθέσουν άλλο ένα παράθυρο δίπλα για να της θυμίζουν τα τρία παράθυρα το φως της Αγίας Τριάδας. Μόλις ο Διόσκορος έμαθε τι είπε η κόρη του, οργίστηκε τόσο πολύ που από τον θυμό του άρπαξε ένα σπαθί και πήγε να την θανατώσει. Κυνήγησε με μίσος την Αγία μέχρι το κοντινό βουνό, όπου ένας βράχος σκίστηκε θαυματουργικά για να την κρύψει. Ο Διόσκορος συνάντησε έναν βοσκό που έτυχε να δει αυτό το θαυμαστό γεγονός και τον δωροδόκησε με χρήματα για να του αποκαλύψει προς τα που πήγε η κόρη του. Δυστυχώς, ο φιλάργυρος βοσκός αποκάλυψε το καταφύγιο της στον πατέρας της και αφού τη συνέλαβε και την χτύπησε άσχημα, την έσυρε δεμένη στο πύργο, μήπως από τον φόβο της αλλαξοπιστήσει.
Μάταιος ο κόπος του όμως. Η Αγία Βαρβάρα απαντούσε καθημερινά στις απειλές του πατέρα της: «Σε σέβομαι πατέρα και σε υπακούω, αλλά δεν μπορώ να αρνηθώ τον αληθινό Θεό που μας έπλασε και τους δυο». Έναν μήνα αργότερα, αφού ο Διόσκορος είδε ότι δεν μπορούσε να αλλάξει την πίστη της κόρης του, την οδήγησε και την κατήγγειλε ο ίδιος στον ηγεμόνα Μαρκιανό, ζητώντας του να την τιμωρήσουν με τα χειρότερα βασανιστήρια. Η Αγία Βαρβάρα αιμορραγούσε σε όλο της το σώμα από τα βασανιστήρια και γι’ αυτό την πέταξαν σε ένα σκοτεινό κελί.
Τα μεσάνυχτα, καθώς προσευχόταν η Αγία, το κελί της γέμισε από ένα γλυκό φως και αμέσως οι πληγές της θεραπεύτηκαν. Μπορεί ο πατέρας της να τη μισούσε και να την ήθελε νεκρή, ο Ουράνιος Πατέρας της όμως ποτέ δεν σταματά να αγαπά τα πλάσματά Του και ιδιαίτερα εκείνα που υποφέρουν άδικα για Εκείνον. Η Αγία χαρούμενη, την επόμενη μέρα, δε δίστασε να ομολογήσει και πάλι μπροστά στους έκπληκτους ειδωλολάτρες την πίστη της στον Χριστό.
Έτσι συνέχισαν να την βασανίζουν, χωρίς αποτέλεσμα όμως. Ο Μαρκιανός διέταξε τότε να την γυμνώσουν και να την περιφέρουν σε όλη τη χώρα ώστε να ντροπιαστεί. Καθώς οι βασανιστές όμως την περιφέραν και της έσκιζαν τα ρούχα, άγγελοι την έντυναν με ουράνια και φωτεινά ρούχα. Βλέποντας ο ηγεμόνας ότι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να παρασύρει και άλλους στον χριστιανισμό, διέταξε να αποκεφαλιστεί στο κοντινό βουνό. Ο ίδιος της ο πατέρας, χωρίς να δώσει σημασία στα τόσα θαύματα, ζήτησε να την θανατώσει ο ίδιος.
Έτσι, η Αγία Βαρβάρα παρέδωσε την ψυχή της στον Χριστό στις 4 Δεκεμβρίου, ημέρα κατά την οποία την εορτάζουμε και την τιμούμε μέχρι σήμερα.
Αμέσως μετά από τον αποκεφαλισμό της κόρης του, όπως κατέβαινε από το βουνό ο αμετανόητος Διόσκορος, τον χτύπησε ένας φοβερός κεραυνός, σκοτώνοντάς τον.
Η Εκκλησία μας χαρακτηρίζει την Αγία Βαρβάρα ως αθλοφόρο. Η λέξη αθλοφόρος προκύπτει από την ένωση των λέξεων «άθλος» και «φέρω». Ο «αθλοφόρος» δηλαδή, είναι αυτός που κατάφερε να περάσει από άθλους, δύσκολες δοκιμασίες και για αυτό πήρε και το έπαθλο. Στην περίπτωση της Αγίας μας, άθλοι ήταν τα συνεχή βασανιστήριά της, η γύμνωσή της μπροστά σε όλη την χώρα αλλά και η θλίψη της για την αμετανόητη και χωρίς αγάπη στάση του πατέρα της. Η Αγία μας όμως με τη δυνατή της πίστη στον Χριστό και με την θερμή και διαρκή της προσευχή, κατάφερε να ξεπεράσει όλες αυτές τις δοκιμασίες και να κερδίσει το μεγαλύτερο έπαθλο: την αιωνιότητα κοντά στον Θεό που πίστεψε και αγάπησε.
4. Πρακτική εφαρμογή – Ερωτήσεις
[Στάδιο 4ο: «Εφαρμόζοντας & αξιολογώντας» (4) Στο τέταρτο στάδιο πραγματοποιείται α) η πρακτική εφαρμογή στην καθημερινή μας ζωή αυτών που μάθαμε, και β) να δούμε εάν τα παιδιά συγκράτησαν αυτά που είπαμε].
Για να δούμε τι θυμάστε από τη ζωή της σημερινής μας Αγίας:
- Πως αποκαλύφθηκε ο Θεός στην Αγία Βαρβάρα; Πως κατάφερε να βαπτιστεί χριστιανή;
- Ο πατέρας της αποδέχθηκε την πίστη της Αγίας Βαρβάρας; Πως την αντιμετώπισε;
- Γιατί η Αγία Βαρβάρα χαρακτηρίζεται ως αθλοφόρος;
Τι μπορούμε να κάνουμε για να μοιάσουμε στην Αγία Βαρβάρα;
Όπως είπαμε και στην αρχή αλλά και στο τέλος του μαθήματος, η Αγία Βαρβάρα από την μια πλευρά βίωσε τα βασανιστήρια και την κακία του πατέρα της και από τη μια πλευρά, ο ίδιος πατέρας της παρείχε την καλύτερη μόρφωση και την πιο ολοκληρωμένη φροντίδα. Αυτό που μας κάνει εντύπωση, είναι ότι αντί η Αγία να φοβηθεί τις απειλές και τα βασανιστήριά του, του απαντούσε καθημερινά με σεβασμό και με όμορφο τρόπο ότι δεν μπορεί να αρνηθεί τον αληθινό Θεό.
1. ΕΡΩΤΗΣΗ: «Από που η Αγία Βαρβάρα αντλούσε τόση δύναμη να αντέξει όλα αυτά;». Προφανώς από την προσευχή. Ο Θεός είναι αυτός που την ενδυνάμωνε στα βασανιστήριά της. Η Αγία πέτυχε κάτι που φαίνεται ακατόρθωτο στους περισσότερους από εμάς: να αγαπάει τους εχθρούς και τους βασανιστές της. Όλη αυτή η στάση της Αγίας μας διδάσκει δυο πράγματα.
Το πρώτο αφορά την αγάπη προς όσους μας δυσκολεύουν με την συμπεριφορά τους και μας ταλαιπωρούν. Μπορεί μέσα στην οικογένειά μας να ζούμε δύσκολες καταστάσεις: οι γονείς όπως και άλλα πρόσωπα που αγαπάμε, να μη μας συμπεριφέρονται τόσο όμορφα, να μη μας στηρίζουν, να μη μας φροντίζουν. Εμείς τι πρέπει να κάνουμε; Να τους σεβόμαστε, να τους υπακούμε και να τους αγαπάμε. Ξέρω ότι είναι δύσκολο αλλά μόνο Ένας μπορεί να μας βοηθήσει σε αυτό: ο Θεός. Ο Θεός γνωρίζει κάθε μας δυσκολία και αν του το ζητήσουμε μέσω της προσευχής μας, θα μας ενισχύσει και θα μας δώσει δύναμη να την ξεπεράσουμε.
Ούτως ή άλλως ο Θεός είναι ο πρώτος μας Πατέρας. Οπότε κι αν έχουμε γονείς που μας συμπεριφέρονται άσχημα ή ακόμη και αν δεν έχουμε καν γονείς, ας μην ξεχνάμε ότι ο Θεός είναι Πατέρας όλων, ο οποίος αγαπά και φροντίζει όλα τα πλάσματά του.
Επιπλέον μπορεί οι φίλοι μας, οι συμμαθητές μας στο σχολείο αλλά και οικογενειακά πρόσωπα να μας κοροϊδεύουν που πιστεύουμε στον Χριστό που πάμε στην Εκκλησία και προσπαθούμε να ζήσουμε σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Εμείς, όπως και η Αγία Βαρβάρα, δεν θα πρέπει να στεναχωριόμαστε και να πτοούμαστε, ούτε και να αλλάξουμε γνώμη: Πιστεύουμε στον Ένα και Αληθινό Θεό που μας έπλασε και προστατεύει τα πλάσματά του.
2. ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι ήταν αυτό που έκανε την Αγία Βαρβάρα να ψάχνει τον αληθινό Θεό; (…) Γιατί τα είδωλα δεν επαρκούσαν για να τα πιστέψει, όπως και ο Πατέρας της; Πολλοί άνθρωποι σήμερα υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει Θεός και πως ό,τι λέει η Εκκλησία είναι παραμύθια. Από τα αρχαία χρόνια, πριν ακόμη έρθει ο Χριστός στη γη, πολλοί σοφοί άνθρωποι είχαν συνειδητοποιήσει την ανεπάρκεια των ειδώλων και αναζητούσαν τον αληθινό Θεό. Στην αναζήτησή τους, τους δημιουργούταν μια ερώτηση, όπως και στην Αγία Βαρβάρα: «Πως είναι δυνατό όλα αυτά να έχουμε δημιουργηθεί από αυτά τα αγάλματα, που εμείς οι άνθρωποι κατασκευάσαμε;». Και αν το σκεφτούμε και εμείς λογικά, κάθε πράγμα δεν έχει τον δημιουργό του; Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο κατασκευάζεται σε ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων, ένα ζευγάρι παπούτσια κατασκευάζεται σε ένα εργοστάσιο παπουτσιών κ.α.. Αν το σκεφτούμε, από τα πιο μεγάλα στα πιο μικρά, όλα έχουν δημιουργηθεί από κάπου. Το σύμπαν, η γη και ό,τι υπάρχει πάνω σε αυτή πως δημιουργήθηκε; Ποιος κάθισε να φτιάξει με τόση τελειότητα ό,τι υπάρχει μέσα στο σώμα μας; Και πως και δεν τα έφτιαξε λάθος; Ή ποιος κάθισε και σχεδίασε με τόση λεπτομέρεια τα φύλλα ενός δέντρου; Ακόμη και τα ψεύτικα φύλλα, χρειάζονται έναν έμπειρο δημιουργό για να κατασκευαστούν σωστά. Η πιο «λογική» απάντηση που μας έρχεται στο μυαλό είναι ότι όλα αυτά τα δημιούργησε κάποιος ανώτερος από εμάς, ο Θεός. Όπως καθόταν η Αγία Βαρβάρα και παρατηρούσε το κάθε τι γύρω της, επιβεβαιώνοντας έτσι την ύπαρξη του αληθινού Θεού, έτσι πρέπει και εμείς να καθίσουμε να παρατηρήσουμε γύρω μας την φύση και κάθε της λεπτομέρεια που επιβεβαιώνει την ύπαρξη του Θεού.
3.Όπως ακούσαμε, η Αγία Βαρβάρα ήταν περιζήτητη από πολλούς μνηστήρες, καθώς ήταν πολύ όμορφη, σεμνή και γεμάτη γνώσεις. Η ενδυμασία της ήταν σεμνή: παρόλη της την ομορφιά και τη νεότητά της, δεν φορούσε προκλητικά ρούχα. Δεν θα μπορούσε να παντρευτεί και να συνάψει έτσι μια σχέση με κάποιον από αυτούς; (…)
Η Αγία προτίμησε να κρατήσει την αγνότητά και την παρθενία της για τον Χριστό, καθώς πίστευε ότι το σώμα της αξίζει μεγάλο σεβασμό ως ναός του Αγίου Πνεύματος. Σήμερα, αν κάνουμε μια βόλτα στα καταστήματα ρούχων, θα βρούμε ρούχα τα οποία έχουν κατασκευαστεί για να αναδεικνύουν σημεία του σώματος, τα οποία δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα στους άλλους. Φορώντας τέτοια ρούχα, αρχικά δε σεβόμαστε το σώμα μας ως ναό του Χριστού.
Δεύτερον, με την ενδυμασία μας μπορεί να προκαλέσουμε κάποιον να σκεφτεί πονηρά ή να διαπράξει κάποια σαρκική αμαρτία. Φορώντας ρούχα σεμνά, τα οποία δεν εκθέτουν ευαίσθητα σημεία του σώματός μας, δείχνουμε τον σεβασμό στον Δημιουργό μας, ο οποίος μας έπλασε από αγάπη, και αποφεύγουμε να προκαλέσουμε άλλους που μπορεί να είναι πιο επιρρεπής σε αυτά τα θέματα. Επίσης, φορώντας τέτοιου είδους ρούχα, μπορεί να καλλιεργήσουμε την υπερβολική αγάπη για την εμφάνισή μας.
Η συνεχής ενασχόληση με την εμφάνισή μας, δηλαδή με το τι ρούχα θα φορέσουμε, πόσο θα βαφτούμε, πώς θα φτιάξουμε τα μαλλιά μας, πόσα κοσμήματα θα φορέσουμε, μας αποσπά από το θέλημα του Θεού, να ζούμε δηλαδή όπως θέλει ο Θεός, ο οποίος μας θέλει απλούς και σεμνούς στο ντύσιμο. Δε σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε απεριποίητοι, άπλυτοι και με σκισμένα ρούχα. Όταν ασχολούμαστε υπερβολικά με αυτά ενισχύεται ο ναρκισσισμός και ο εγωισμός μας.
Γιατί θεωρείται προστάτιδα του Πυροβολικού – Η Θεία Δίκη με τον κεραυνό
Η Αγία αποκεφαλίσθηκε με το ξίφος του ιδίου του πατέρα της, «ταίς πατρικαίς χερσί τω πατρικώ ξίφει την τελειώσιν δέχεται», όπως λέει ο βιογράφος της Συμεών. Και κατά την παράδοση, καθώς απομακρύνονταν από την σφαγή της θυγατέρας του, η Θεία Δίκη, με μορφή κεραυνού, κατέκαψε τον δήμιο-πατέρα.
Τον τιμωρό αυτό κεραυνό συμβολίζουν τα πυρά του Πυροβολικού και το 1829 καθιερώθηκε ως προστάτιδα του Ελληνικού Πυροβολικού και στις 4 Δεκεμβρίου του ιδίου χρόνου γιορτάστηκε το γεγονός στο στρατόπεδο του μόλις συγκροτιθέντος πρώτου «Τάγματος Πυροβολητών», όπως ονομάζονταν τότε, οπότε και προσφέρθηκαν στους επισκέπτες οι από τότε πατροπαράδοτοι λουκουμάδες με κονιάκ.
Η Διεύθυνση Πυροβολικού για να τιμήσει τη Προστάτιδα του Όπλου Αγία Βαρβάρα εξέδωσε (1999) αναμνηστικό μετάλλιο με την ευκαιρία των 170 ετών από της καθιέρωσης της ως προστάτιδος το 1829.
Η συνεχής προσπάθεια της Αγίας Βαρβάρας να βρει τον αληθινό Θεό, η διαφύλαξη της σεμνότητας της, η υπομονή, η αγάπη και η συγχωρητικότητά της απέναντι σε όσους την αδίκησαν, είναι στοιχεία που πρέπει να προσπαθήσουμε να μιμηθούμε και μας υπενθυμίζουν να μη σταματήσουμε να ελπίζουμε στον Θεό Πατέρα μας.
4. Δραστηριότητες, παιχνίδια, κατασκευές, βίντεο προβολή,..
1. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
2, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ
-
- Μπέιζμπολ πιγκουίνων
Υλικά: 4 κώνοι ή παραπάνω κώνοι- αναλόγως το μέγεθος του χώρου (ένας για κάθε στάση του παίκτη), μια μπάλα μεσαίου μεγέθους, μεμβράνη τροφίμων
Εκτέλεση: Τοποθετούμε τους 4 κώνους ή παραπάνω στις 4 άκρες του γηπέδου ή του χώρου στον οποίο είμαστε. Τυλίγουμε σε όσους παίκτες παίξουν, εκτός από έναν, τα πόδια μαζί από τους γλουτούς μέχρι τα γόνατα τα πόδια των παικτών, ώστε να περπατούν σαν πιγκουίνοι. Ο ένας παίκτης χωρίς τα τυλιγμένα πόδια, κάθεται στο κέντρο του χώρου. Δουλειά του είναι να πιάνει την μπάλα όταν την κλωτσάει ένας παίκτης- πιγκουίνος και να τον πετύχει μέχρι να φτάσει στον κώνο. Αν τον πετύχει πριν φτάσει στον κώνο, βγαίνει εκτός παιχνιδιού. Αν δεν τον πετύχει, ο παίκτης- πιγκουίνος πρέπει να κλωτσήσει από εκεί που είναι την μπάλα ώστε να καταφέρει να φτάσει και στον τελευταίο κώνο. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσουν οι παίκτες.
(βίντεο: https://vm.tiktok.com/ZGd6JErjB/ )
-
- Γρήγορα ομάδες!
Υλικά: μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα αντικείμενο που να παράγει δυνατό ήχο (σφυρίχτρα, τύμπανο κ.α.)
Εκτέλεση: Εξηγούμε στα παιδιά ότι ανάλογα με το πόσα σφυρίγματα ή χτυπήματα θα ακούσουν, θα πρέπει να δημιουργούν ομάδες με τόσα άτομα, δημιουργώντας έναν κύκλο μεταξύ τους. Αν για παράδειγμα, σφυρίξω τρεις φορές, θα πρέπει να δημιουργήσουν ομάδες των 3 ατόμων. Αν σφυρίξω 7 φορές θα δημιουργήσουν ομάδες των εφτά ατόμων. Η δημιουργία των ομάδων θα πρέπει να γίνεται γρήγορα, καθώς σε μερικές περιπτώσεις θα υπάρχουν άτομα που δεν θα προλαβαίνουν να βρουν μια ομάδα για να την συμπληρώσουν. Αυτά τα άτομα βγαίνουν εκτός παιχνιδιού.
(βίντεο: https://vm.tiktok.com/ZGd6er2cg/ )
ΠΡΟΣΕΥΧΗ:
Μετά από κάθε συνάντηση