ΠΡΟΣΕΥΧΗ πριν από κάθε συνάντηση:
Εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν.
- Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρὼν καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
- Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου, ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου, γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον· καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν· καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ. Ἀμήν.
- Δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ὁ Θεός ἐλέησον καί σῶσον ἡμᾶς. Ἀμήν.
Ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας στο 7ο Τουρνουά ποδοσφαίρου 2023-24
Στο ανακαινισμένο Δημοτικό γήπεδο Προοδευτικής Άμφισσας του Δήμου Δελφών, με την παρουσία και την ευλογία του Σεβ. Ποιμενάρχη μας κ. Θεοκτίστου, πραγματοποιήθηκε το 7ο Τουρνουά Ποδοσφαίρου 2023-’24, εκ μέρους του Γραφείου Νεότητας της Ι. Μ. Φωκίδος.
Το Πρωτάθλημα πήρε η ομάδα του Γαλαξιδίου μετά από πολλών αγώνων και κόπων και σήκωσε το κύπελλο της νίκης. Κυριολεκτικά το πήρε στο παρά ένα, μέσα από την άξια ομάδα της Ερατεινής, αφού το τελευταίο πέναλτυ στον τελικό αγώνα της έδωσε το προβάδισμα! Ιδιαίτερα συγχαρητήρια στην ομάδα του Γαλαξιδίου και ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά της ομάδας…
Περισσότερα στο άρθρο: https://neotitafokidas.gr/o-sev-poimenarchis-mas-sto-7o-tournoua-podosfairou-2023-24/
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Παρακαλούμε πολύ τους αδελφούς κατηχητές και κατηχήτριες ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΣΤΕΙΛΑΝ να βγάλουν μια φωτογραφία έξω από τους ναούς τους.
Στην φωτογραφία να φαίνονται το δυνατόν καθαρά τα πρόσωπα των παιδιών, αλλά και των κατηχητών/τριών καθώς και των βοηθών τους. Παρακαλούμε να γράψετε τα ονόματα των κατηχητών και των βοηθών τους.
Παρακαλούμε εάν έχετε 2 ή 3 κατηχητικές ομάδες (π.χ. μια ομάδα Δημοτικού και μια ομάδα Γυμν.-Λυκ.) να στείλετε αντίστοιχα δύο φωτογραφίες, μία για κάθε κατηχητικό μαζί με βοηθούς και κατηχητές.
Να τα στείλετε στο e-mail του Γραφείου Νεότητας της Μητροπόλεώς μας: info.grnef@gmail.com. Ευχαριστούμε πολύ.
Παράδειγμα:
-
- Φωτογραφία από το Κατηχητικό παιδιών Δημοτικού στον Άγιο Γεώργιο στο Καστράκι Δωρίδος. Κατηχητής: π. Γρηγόριος Σαμάς, Βοηθός: πρεσβυτέρα Ιωάννα Φωτοπούλου.
- Φωτογραφία από το Κατηχητικό παιδιών Γυμνασίου – Λυκείου στον Άγιο Γεώργιο στο Καστράκι Δωρίδος. Κατηχητής: π. Αυγουστίνος Σύρρος Βοηθός: π. Γρηγόριος Σαμάς.
Εισαγωγή
Χαίρετε και καλό Τριώδιο να έχουμε! Τι είναι το Τριώδιο;
Είναι ένα βιβλίο, που δανείζει το όνομά του σε μια ολόκληρη περίοδο, που ξεκινά δέκα Κυριακές πριν από το Πάσχα και σταματά τη Μεγάλη Εβδομάδα. Χωρίζεται σε δύο στάδια.
Το πρώτο στάδιο, περιλαμβάνει τέσσερις Κυριακές, δηλαδή τρεις εβδομάδες. Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα αρχίζουμε να προβληματιζόμαστε για την κατάσταση της ψυχής μας και του χαρακτήρα μας. Εδώ μας βοηθούν οι πρώτες τέσσερις Κυριακές: Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου, Κυριακή του Ασώτου, Κυριακή της Κρίσεως (Απόκρεω), Κυριακή της Συγγνώμης (Τυρινή). Έτσι σιγά-σιγά, με σταδιακή εισαγωγή στη νηστεία μπαίνουμε στην Καθαρά Δευτέρα, που αρχίζει το δεύτερο εντονότερο στάδιο πνευματικού αγώνα, η Μεγάλη Σαρακοστή. Καμιά σχέση, λοιπόν, δεν έχει αυτή η περίοδος με το καρναβάλι…
Ας πάμε τώρα στο σημερινό θέμα:
[ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ] Το πρώτο κήρυγμα του Χριστού μας έγινε σ’ ένα βουνό της Γαλιλαίας απ’ όπου θα μπορούσαν να Τον ακούν τα πλήθη που είχαν συγκεντρωθεί γύρω από Αυτόν και τους Μαθητές Του. Έμεινε γνωστό ως η «επί του όρους Ομιλία» Του. Ας δούμε τα πιο βασικά σημεία της υπέροχης αυτής ομιλίας…
Ο Κύριος αντίκρισε τον λαό κουρασμένο από το βάρος της αμαρτίας κι από τις δυσκολίες της ζωής. Άρχισε, λοιπόν, να τους μιλάει γι’ αυτό που χρειάζονταν κι ήθελαν μ’ όλη τους την καρδιά: για την χαρά!
Σύμφωνα με τον Κύριο, μακάριοι (δηλ. χαρούμενοι) είναι:
- «Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, ότι αυτών έστιν η βασιλεία των ουρανών».
- Αυτός είναι ο πρώτος Μακαρισμός του Κυρίου και όταν λέει «οι πτωχοί τω πνεύματι» δεν εννοεί τους ανθρώπους που μπορεί να έχουν κάποιο διανοητικό πρόβλημα ή οι άνθρωποι που είναι φτωχοί ως προς τα υλικά αγαθά, όπως μπορεί να πιστεύουν κάποιοι.
- Εννοεί ότι η βασιλεία των Ουρανών ανήκει σε όσους συναισθάνονται τη πνευματική τους μηδαμινότητα & δεν εμπιστεύονται τον εαυτό τους αλλά το Θεό.
- Ουσιαστικά ο Κύριος εδώ τονίζει την αξία της ταπείνωσης που πρέπει να έχει ο άνθρωπος που θέλει να ανέβει τη σκάλα για την Ουράνια Βασιλεία.
- Ο πρώτος μακαρισμός έρχεται σε τέλεια αντίθεση με ότι έχει επικρατήσει στη σημερινή κοινωνία, που πιστεύει ότι οι πιο ευτυχισμένοι και πετυχημένοι άνθρωποι είναι οι πλούσιοι, οι εξωτερικά όμορφοι, οι δυνατοί, οι μορφωμένοι, οι φημισμένοι, οι υγιείς.
- Ξεχνώντας βέβαια πως ένα άγαλμα δεν μπορεί να καυχηθεί μόνο του για την ομορφιά του διότι τα συγχαρητήρια αξίζουν στον καλλιτέχνη. Έτσι και ο άνθρωπος ότι έχει αποκτήσει, δεν το απέκτησε μόνος του αλλά χάρη στη βοήθεια και την αξία που του έδωσε ο Κύριος.
- «Μακάριοι οι πενθούντες, ότι αυτοί παρακληθήσονται».
- Στον δεύτερο μακαρισμό, με τον όρο «πενθούντες» δεν εννοεί ο Κύριος αυτούς που έχασαν ένα αγαπημένο τους πρόσωπο, ούτε αυτούς που έχασαν τα υλικά αγαθά τους.
- Εννοεί τους ανθρώπους που πενθούν για τις αμαρτίες τους και το κακό που επικρατεί στον κόσμο. Θα περίμενε κανείς να μακαρίζονται οι άνθρωποι που είναι χαρούμενοι.
- Ο Κύριος όμως θέλει να τονίσει πως ο άνθρωπος που συναισθάνεται την αμαρτία και το κακό, που λυπάται για τον ξεπεσμό της ανθρωπότητας και που οι συνάνθρωποι του τον λυπούνται και τον θεωρούν άθλιο, αυτός ακριβώς ο άνθρωπος θα παρηγορηθεί από το Θεό.
- Η καθημερινή μετάνοια και η αλλαγή πλεύσης στη ζωή ανήκει σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνούμε πως οποιονδήποτε καλό καρπό και αν αποκτήσουμε στη ζωή, προκύπτει από τον σκληρό αγώνα που έχουμε δώσει.
- «Μακάριοι οι πραείς, ότι αυτοί κληρονομήσουσι την γην».
- Στον τρίτο μακαρισμό πρέπει να τονιστεί πως ο Κύριος με τον όρο «πραείς» δεν εννοεί τους ανθρώπους που δεν οργίζονται αφού ο ίδιος ο Θεός μας λέει μέσω του βασιλιά Δαυίδ «οργίζεσθε και μη αμαρτάνετε».
- Εννοεί τους ανθρώπους που είναι ήσυχοι και πράοι στο πνεύμα και στην ψυχή.
- Τους ανθρώπους που είναι ψυχικά ατάραχοι, υπομένουν αυτά που οι άλλοι τους επιβάλλουν και είναι απαλλαγμένοι από τα πάθη τους.
- Σε αντίθεση με τους θρασείς και τους αλαζόνες, οι πράοι εξαιτίας των συνεχών υποχωρήσεων που κάνουν και της στέρησης πολλών αγαθών , θα κληρονομήσουν τη γη της επαγγελίας, την ουράνια Ιερουσαλήμ.
- «Μακάριοι οι πεινώντες και διψώντες την δικαιοσύνην, ότι αυτοί χορτασθήσονται».
- Στον τέταρτο μακαρισμό, η πείνα και η δίψα αναφέρονται στην δικαιοσύνη και όχι στη βιολογική ανάγκη του ανθρώπου.
- Στους ανθρώπους δηλαδή εκείνους που έχουν σφοδρή επιθυμία για την επικράτηση της δικαιοσύνης , της ισότητας, της ελευθερίας, της ειρήνης και αγωνίζονται για τα ιδανικά αυτά.
- Όσοι επιθυμούν την κατά Θεόν δικαιοσύνη και όχι την ικανοποίηση των προσωπικών συμφερόντων τους, θα χορτάσουν από την επικρατούσα δικαιοσύνη που κατοικεί στην Ουράνια Βασιλεία.
- «Μακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται».
- Όσοι εμπράκτως συμπονούν, συμπάσχουν και συμμετέχουν στη δυστυχία του συνανθρώπου τους, όποιος και αν είναι αυτός, αυτοί οι άνθρωποι θα ελεηθούν και από το Θεό κατά την τελική κρίση.
- Βεβαίως η ελεημοσύνη δεν σχετίζεται μόνο με την οικονομική βοήθεια αλλά κυρίως με την συμπαράσταση στον αδερφό μας με οποιονδήποτε τρόπο και στα αληθινά έργα αγάπης και αλληλεγγύης χωρίς ιδιοτελή κίνητρα.
- Στον πέμπτο μακαρισμό ο Κύριος μας διδάσκει ουσιαστικά ότι ο άνθρωπος οφείλει να γίνεται ότι είναι και ο Θεός, κατά χάρη., ελεήμονες.
- Όσοι λοιπόν αποκτήσουν αυτό το ιδίωμα του Θεού τότε και οι ίδιοι δεν θα στερηθούν το έλεος Του ούτε στην επουράνια αλλά ούτε και στην επίγεια ζωή τους.
- Όσο για την απολαβή, φαινομενικά είναι ίση (ελεήμονες- ελεηθήσονται), όμως δεν είναι διότι οι ελεήμονες ελεούν ως άνθρωποι, αλλά οι ίδιοι ελεούνται από τον Θεό.
- «Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται».
- Οι καθαροί στην καρδιά είναι εκείνοι οι οποίοι δεν επιτρέπουν στον διάβολο να εισέλθει στην καρδιά τους και να την μολύνει με τα ακάθαρτα έργα του.
- Είναι όλοι όσοι ελέγχουν τις αισθήσεις τους και έχουν αφιερώσει την καρδιά τους στο Θεό και στο συνάνθρωπο.
- Είναι όλοι εκείνοι που το κέντρο της αγάπης τους είναι η καρδιά τους.
- Αυτοί λοιπόν που προφυλάσσουν την καρδιά τους από την αμαρτία και φροντίζουν να την καθαρίζουν με το μυστήριο της Εξομολογήσεως, θα «δουν» τον Θεό.
- Η ανθρώπινη βέβαια φύση δεν μπορεί να δει την θεία, όμως η καθαρή καρδιά λειτουργεί ως καθρέφτης μέσα από τον οποίο βλέπεις την Θεία Χάρη και μετέχεις σε αυτήν.
- «Μακάριοι οι ειρηνοποιοί, ότι αυτοί υιοί Θεού κληθήσονται».
- Στον έβδομο μακαρισμό με τον όρο «ειρηνοποιοί» εννοούνται όλοι όσοι αγωνίζονται για την ειρηνική τους σχέση με το Θεό και για την ειρήνη ανθρώπων και λαών.
- Αυτός που δεν μπορεί να ειρηνεύσει το θέλημα της σαρκός του με το θέλημα της ψυχής του –πρωτίστως-, δεν μπορεί να μεταδώσει την ειρήνη και σε κανέναν άλλον.
- Άρα δεν είναι ειρηνοποιός. Όσοι αποκτήσουν αυτό το προνόμιο τότε δικαίως θα ονομαστούν παιδιά του Θεού αφού ο Ίδιος είναι ο «άρχων της ειρήνης».
- Όπως τα παιδιά κληρονομούν από τους γονείς τους κάποια χαρακτηριστικά, εσωτερικά και εξωτερικά, έτσι όσοι θέλουν να αναγνωρίζουν το Θεό για πατέρα τους, δεν μπορούν ούτε να είναι αντίθετοι με το θέλημα Του, αλλά ούτε και να μην μιμούνται τον πατέρα τους στα ιδιώματα Του.
- «Μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης, ότι αυτών εστίν η βασιλεία των ουρανών».
- Υπό τον όρο «δικαιοσύνη» νοούνται όλες οι αρετές σύμφωνα με τη χριστιανική διδασκαλία.
- Οι αρετές αυτές καθορίζουν τη συμπεριφορά του ανθρώπου προς το Θεό, προς το συνάνθρωπο και προς τον εαυτό του. Ανάλογη όμως πρέπει να είναι και η συμπεριφορά των ανθρώπων προς αυτόν που έχει αυτά τα χαρίσματα.
- Δυστυχώς όμως, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει αλλά αντιθέτως αυτοί που έχουν τη χριστιανική τελειότητα, διώκονται.
- Οι προικισμένοι όμως με αυτές τις αρετές, όσοι καταδιώκονται, χλευάζονται και κακολογούνται με ψεύτικες κατηγορίες εξαιτίας του Χριστού, αυτοί και θα κληρονομήσουν και τη βασιλεία των ουρανών.
- “Μακάριοι έστε όταν ονειδίσωσιν υμάς και διώξωσι και είπωσι παν πονηρόν ρήμα καθ’ υμών ψευδόμενοι ένεκεν εμού”.
- Προφανώς εδώ δεν έχουμε έναν νέο μακαρισμό αλλά μια καλύτερη επεξήγηση του όγδοου. Με το “εστέ” προσδιορίζεται η κατηγορία ανθρώπων, στην οποία αναφέρεται ο όγδοος μακαρισμός. Αυτοί είναι οι μαθητές του Ιησού, αλλά και όλοι όσοι αναδειχθούν συνεργάτες Του, συνεχίζοντας το έργο Του. Αυτοί είναι οι μάρτυρες, οι άγιοι και οι όσιοι. Τους μαθητές του Χριστού, δηλαδή και τους συνεχιστές του έργου Του, θα τους κακολογούν και θα τους βρίζουν οι άνθρωποι. Θα υφίστανται το δια του λόγου και της γλώσσας μαρτύριο, θα εφαρμόζονται στην πράξη τα δια του λόγου απειλούμενα και θα ακούγονται εναντίον τους όλα τα είδη των κατηγοριών και κακολογιών. Όλα δε τα βέλη αυτά, δηλαδή τους ονειδισμούς, τις διώξεις, τις κακολογίες και τις κατηγορίες, θα τα εκτοξεύουν εναντίον των μαθητών, ψευδόμενοι, μόνο και μόνο, διότι είναι αφοσιωμένοι στο όνομα του Χριστού.
- Ποια είναι η διαφορά του πρώτου μακαρισμού από τους υπόλοιπους?
- Στον πρώτο μακαρισμό ο Κύριος χρησιμοποιεί χρόνο ενεστώτα (έστιν) γιατί θέλει να δηλώσει ότι η βασιλεία των Ουρανών υπάρχει και είναι για αυτούς, ενώ στους υπόλοιπους χρησιμοποιεί μέλλοντα για να δηλώσει ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα εκπληρωθούν στο μέλλον.
- Τι είναι ουσιαστικά οι μακαρισμοί και γιατί είναι διαχρονικοί?
- Οι μακαρισμοί είναι ουσιαστικά οι προϋποθέσεις και οι οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές του Χριστού για να εισέλθουν στη βασιλεία των ουρανών.
- Συνοψίζεται, θα λέγαμε στους μακαρισμούς, όλη η χριστιανική διδασκαλία.
- Το μήνυμα των μακαρισμών είναι διαχρονικό αφού δεν αφορά μόνο τους μαθητές Του την εποχή εκείνη, αλλά τον άνθρωπο όλων των εποχών.
- Αυτό επιβεβαιώνεται και σήμερα αν εξετάσουμε τη ζωή και τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων που εφάρμοσαν κατά γράμμα αυτές τις οδηγίες με αποτέλεσμα να αγιαστούν και να γίνουν κληρονόμοι της διαθήκης που άφησε ο Κύριος.
- Εφόσον στην πράξη οι οδηγίες αυτές, οδηγούν και τον άνθρωπο του σήμερα στην εκπλήρωση των υποσχέσεων του Θεού, τότε αντιλαμβανόμαστε τη μεγάλη σημασία τους και την αέναη διαχρονικότητά τους.
ΠΡΟΣΕΥΧΗ μετά από κάθε συνάντηση:
Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.
- Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρὼν καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
- Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου, ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου, γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον· καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν· καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ. Ἀμήν.
- Δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ὁ Θεός ἐλέησον καί σῶσον ἡμᾶς. Ἀμήν.
Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ:
Λεπτομέρειες για τον Ετήσιο Διαγωνισμό “25 Challenges”, διαβάστε στο παρακάτω λινκ:
-
- Challenge #15
- ΤΙΤΛΟΣ: Παίζουμε τυφλόμυγα;
- Υλικά: Ποτηράκια πλαστικά και “γυαλιά ύπνου”
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
1. Καλούνται 3 διαφορετικά παιδιά να κάνουν ότι βλέπουν στο παρακάτω βίντεο.
3. Παρακαλούμε να τραβάτε το βίντεο με όρθιο το κινητό.
4. Στην διάθεση του κάθε κατηχητικό θα έχει χρόνο 30 δευτερόλεπτα στο σύνολο των 3 παιδιών για να φτιάξει το ΕΝΑ δικό του βίντεο.
5. Το τελικό βίντεο θα πρέπει να μας το στείλετε στο Ίνσταγκραμ https://www.instagram.com/pat.augoustinos/, στο ομαδική κάθε κατηχητικού, ΟΧΙ στις προσωπικές Συνομιλίες.
6. Παρακαλούμε, οι κατηχητές, να ρωτάτε τα παιδιά σας εάν συμφωνούν να παρουσιαστεί το πρόσωπό τους στο διαδίκτυο! Αν όχι τότε πρέπει να μας το γνωστοποιήσετε, να μην τα παρουσιάσουμε δημόσια.
Είναι εύκολοοοοο !!!!
Καλή επιτυχίαααα!!!
Δείτε αυτό το βίντεο για να καταλάβετε τι πρέπει να κάνετε