ΠΡΟΣΕΥΧΗ (Πριν αρχίσει η κάθε συνάντηση)

Εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν.

Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.

Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρὼν καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν. Ἀμήν.

Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου. Ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου. Γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον. Καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν.Καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ. Ἀμήν.


Δομή της κάθε συνάντησης

  • Για να κρατάς ρυθμό και να μη μοιάζει “μάθημα σχολείου”:
  1. Προσευχή (1-3᾽) – απλή, ζεστή, και αν είναι δυνατόν όλοι μαζί (Βασιλεύ Ουράνιε…., Πάτερ Ημών).
  2. Παιχνίδι ή Ανακοινώσεις σε στυλ ερωτήσεων (10´) – ειδικά στην αρχή βοηθά να “σπάσει ο πάγος”. π.Χ: Πώς περάσατε την Εβδομάδα;
  3. Θέμα συζἠτησης (20´–25´το πολύ) – μικρή εισήγηση (μονὀλογος) πάνω σε μια ερώτηση/πρόβλημα/θέμα πίστης, με διάλογο.
  4. Συζήτηση – Ίσως πάνω στο μάθημα ή κάτι άλλο π.χ. εργασία σε ομάδες, δημιουργία αφίσας, φωτο με polaroid και ανάρτηση στον πίνακα ανακοινώσεων
  5. Δραστηριότητα – Παιχνίδι (30+´) – (π.χ. εσωτερικό πρωτάθλημα ή κάτι που να έχει και συναγωνισμό)
  6. Κλείσιμο (5´) – μικρή κατακλείδα, προσευχή, ίσως και ένα μικρό “challenge” για την εβδομάδα. π.χ. κουίζ ερωτἠσεων με μικρό δώρο.

Στόχοι του Κατηχητικού

  1. Πνευματικοί: γνωριμία με τον Χριστό, εμβάθυνση στην πίστη, συμμετοχή στη Λατρεία.
  2. Παιδαγωγικοί: καλλιέργεια χαρακτήρα, ευθύνης, συνεργασίας.
  3. Ψυχαγωγικοί: με παιχνίδια, εκδρομές, τουρνουά, θεατρικό, μουσική βραδιά, προβολή ταινίας με συζήτηση.
  4. Κοινωνικοί: να νιώσουν ομάδα, οικογένεια της ενορίας και εν γένει της Εκκλησίας.
  5. Πολιτιστικοί: επαφή με παράδοση, μουσική, τέχνη, δημιουργία.

Μέθοδοι – Τι τραβάει τους εφήβους

  1. Οπτικοακουστικά: βίντεο, εικόνες, μουσική, μικρά podcasts.
  2. Διάλογος: όχι μονόλογος. Κάνε ερωτήσεις, άσε να ακουστούν.
  3. Δράσεις: Θεατρικά, δημιουργία βίντεο Ιnsta – TikTok με μήνυμα, αφίσες, κατασκευές.
  4. Πρωταθλήματα: Εσωτερικά, όπως Playstation, Μίνι ποδόσφαιρο ή Μπάσκετ σε εξωτερικό χώρο του κατηχητικού.
  5. Κοινωνική προσφορά: επίσκεψη σε χώρους φιλοξενίας παιδιών, γηροκομείο, φυλακές Μαλανδρίνου ή Άμφισσας, συλλογή τροφίμων.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΦΩΚΙΔΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΕΟΤΗΤΑΣ

ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ 7 Οκτωβρίου 2025 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΜΑΣ

Πρόσκληση

Αγαπητά μου παιδιά, ως πνευματικός σας πατέρας προσκαλώ  όλους τους νέους Γυμνασίου και Λυκείου μαζί με τους κατηχητές  των ενοριακών συναντήσεων μας, την Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2025  το πρωί στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, η οποία θα τελεστεί  στον Ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου στο Καστράκι Δωρίδος. Μετά την συνάντησή μας θα ακολουθήσει κέρασμα,  καθώς και εκδρομή όλων των κατηχητικών ομάδων στην Πάτρα!!!

Σας αναμένω χαρά

Ο πνευματικός σας πατέρας  

+ Ο Μητροπολίτης Φωκίδος Θεόκτιστος 


ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΧΗΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΛΥΚΕΊΟΥ
  • Αρχικά όπως όλοι μας καταλαβαίνουμε είναι μεγάλη ευλογία για εμάς τους ιερείς των κατηχητικών μας αλλά και για τα παιδιά μας να παραστούμε και όσοι μπορέσουμε να συλλειτουργήσουμε με τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Θεόκτιστο. 
  • Παρακαλούνται οι αδελφοί κατηχητές των Γυμνασίων και Λυκείων της Μητροπόλεώς μας να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να βάλουν πούλμαν έτσι ώστε να έρθουν τα παιδιά εγκαίρως στο Ναό του Αγ. Γεωργίου. Επίσης μετά την Θεία Λειτουργία όσα κατηχητικά θελήσουν θα πάμε στην εκδρομή γειτονική Πάτρα. 
  • Παρακαλούμε να διαβάσετε την παρακάτω πρόσκληση στα παιδιά σας, να τα παροτρύνετε να έρθουν -αφού είναι κάτι που δεν έχουμε ξανακάνει- και να τα παροτρύνετε να ετοιμαστούν για να κοινωνήσουν τα Άχραντα Μυστήρια!


ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ – Ποιος έφτιαξε τον Θεό;

  1. Ποιος έφτιαξε τον Θεό?

Αυτό το πολύ σημαντικό και οντολογικό ερώτημα ίσως σας έχει απασχολήσει αρκετές φορές στην ζωή σας, όπως και εμάς όταν ήμασταν στην ηλικία σας. Όχι αδίκως, αφού η ανθρώπινη λογική μας υπαγορεύει ότι όλα και όλοι έχουν κάποιον δημιουργό. Ως κτίσματα που είμαστε είναι φυσιολογικό να σκεφτόμαστε έτσι.

Εμείς όμως τι έχουμε μάθει για τον Θεό? Ότι ο Θεός δεν έχει αρχή, δεν έχει τέλος, είναι άχρονος δηλαδή, και πέραν του χωροχρόνου. Αν ο Θεός είχε δημιουργό ή προγόνους τότε δεν θα ήταν Θεός αλλά κτίσμα. Και ένα κτίσμα δεν μπορεί να φτιάξει ένα άλλο κτίσμα. Όχι με την έννοια ενός κτιρίου αλλά με την έννοια της δημιουργίας του ανθρώπου. Με αυτή την λογική θα έπρεπε να αναζητήσουμε τον δημιουργό του Θεού κ.ο.κ. Άρα πάλι θα ψάχναμε να βρούμε τον έναν δημιουργό. Το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί να συλλάβει το άναρχο (= χωρίς αρχή) και το ατελεύτητο του Θεού. Ίσως, όταν και αν πάμε στον Παράδεισο, να μας αποκαλύψει ο Δημιουργός μας περισσότερα πράγματα για την δημιουργία του κόσμου.

  1. Πώς ξέρουμε ότι ο Θεός είναι καλός και όχι κακός;

Δεν το ξέρουμε αλλά μπορούμε να το συμπεράνουμε από δύο μεγάλες αλήθειες, που και τις ξέρουμε και τις έχουμε διδαχθεί.

1. Πρώτον από την τελειότητα των δημιουργημάτων Του (αν ήταν κακός θα μας έφτιαχνε όλους και όλα τα όντα τερατωδώς και με δυσλειτουργίες και φυσικά δεν θα μας έφτιαχνε καθόλου) και

2. δεύτερον από την Σταυρική Του θυσία (αν ήταν κακός δεν υπήρχε καμία περίπτωση να θυσιαστεί και να υποστεί τόσα μαρτύρια και εξευτελισμούς από κάποιο ον κατώτερο από Εκείνον). Σκεφτείτε εδώ ως παράδειγμα τους καλλιτέχνες που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να δημιουργήσουν κάτι όμορφο και τέλειο.

Οτιδήποτε κακό υπάρχει στον κόσμο και στον άνθρωπο είναι αποτέλεσμα της πτώσης μας και του διεστραμμένου διαβόλου που επιθυμεί μόνο το κακό μας. Συγκρίνοντας την μορφή του Θεού και του διαβόλου, με ό,τι γνωρίζουμε και ό,τι μπορούμε να αντιληφθούμε με την πεπερασμένη λογική μας, καταλαβαίνουμε αμέσως την διαφορά. Ποιος είναι καλός και ποιος κακός. Και μην ξεχνάμε και κάτι ακόμα.

Μπορεί ο Θεός να είναι παντοδύναμος, αλλά είναι ταυτόχρονα και ταπεινός. Κρύβεται, γιατί αν παρουσίαζε στους ανθρώπους την αλήθεια Του, τότε θα τους εξανάγκαζε να Τον ακολουθήσουν. Η ελευθερία του να διαλέξεις είναι η ύψιστη μορφή της αγάπης Του προς τα παιδιά Του και η τρανή απόδειξη του απόλυτου καλού. Για Εκείνον δεν είμαστε απλά δημιουργήματα αλλά κληρονόμοι της βασιλείας Του!

  1. Πώς γίνεται ο Θεός να είναι Ένας και ταυτόχρονα Τριάδα;

Πρώτα από όλα  πρέπει να πούμε πως γνωρίζουμε για την Τριαδικότητα του Θεού από την Βάπτιση του Χριστού, όπου ο Χριστός βαπτιζόταν και ήταν ορατός, ο Πατέρας ακούστηκε και το Άγιο Πνεύμα κατέβηκε από τον Ουρανό συμβολικά ως περιστέρι. Πλήθος άλλων αγιογραφικών αποσπασμάτων μαρτυρούν την Τριαδικότητα του Θεού και φυσικά τα λόγια του ίδιου του Χριστού.

Ο ανθρώπινος νους δεν μπορεί να συλλάβει πως ο Θεός ενώ είναι Ένας είναι ταυτόχρονα και τρία πρόσωπα. Μπορούμε εδώ να δώσουμε ένα παράδειγμα, υποδεέστερο, βέβαια, αλλά περισσότερο κατανοητό. Αυτό είναι ο γάμος. Δύο, λοιπόν, άνθρωποι προσέρχονται στο μυστήριο του γάμου ως δύο ξεχωριστά πρόσωπα και μετά μυστηριωδώς εξέρχονται ως ένα, παρόλο που και οι δύο εξακολουθούν να διατηρούν τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά τους. Στον Θεό η ύπαρξη και η συνύπαρξη έχουν διαφορετική σημασία από ότι καταλαβαίνει ο ανθρώπινος νους. Η αγάπη εντός της Αγίας Τριάδας είναι πάνω από την έννοια της δικής μας αγάπης. Ο Πατέρας δεν αγαπά απλά τον Υιό αλλά συνυπάρχει με απόλυτη ενότητα φύσεως, θελήσεως και ενεργείας με τον Υιό. Το ίδιο ισχύει και για το Άγιο Πνεύμα. Τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας είναι ίσα και συνδημιουργοί των πάντων.

  1. Μπορώ με την λογική να καταλάβω κάπως την Αγία Τριάδα;

Η απάντηση είναι σύντομη και είναι αρνητική. Εδώ δεν μπορούμε να κατανοήσουμε και να εκφράσουμε το βάθος του ίδιου μας του εαυτού, θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε τον άπειρο Θεό? Δεν υπάρχει καμία αναλογία μεταξύ ύλης και Θεού. Ίσως, ένα συμβολικό παράδειγμα που μας έδωσε ο Άγιος Κόσμας ο Αιτωλός μας βοηθήσει λιγάκι. Το παράδειγμα είναι ο ήλιος. Ενώ, ο ήλιος είναι ένας είναι ταυτόχρονα και τρία. Ο καιόμενος ήλιος είναι ο Πατέρας, οι προερχόμενες από την καύση ακτίνες είναι ο Υιός και το εκπεμπόμενο φως είναι το Άγιο Πνεύμα. Δεν υπάρχει φως χωρίς την πηγή του και χωρίς ακτίνες. Για αυτόν τον λόγο σε πολλά χωρία και της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης συναντούμε τον πληθυντικό της Αγίας Τριάδας. Μας αρκεί αυτό το παράδειγμα για να μπορέσουμε σε ένα απειροελάχιστο ποσοστό να κατανοήσουμε μέχρι ενός σημείου την Αγία Τριάδα.

  1. Ο Υιός του Θεού, ως Υιός, μήπως γεννήθηκε κάποτε;

Όταν εμείς οι άνθρωποι χρησιμοποιήσουμε την λέξη “γιος” ή “κόρη”, τότε αυτόματα καταλαβαίνουμε πως αυτές οι δύο έννοιες αναφέρονται στα παιδιά που γέννησε κάποια μητέρα μαζί με έναν πατέρα. Υπάρχει δηλαδή πάντα ένας πρόγονος. Η Αγία Τριάδα όμως είναι εκτός χώρου και χρόνου, δεν έχει δηλαδή αρχή. Εμείς δεν μπορούμε να το καταλάβουμε αυτό γιατί δεν το ζούμε. Εάν υποθέταμε ότι κάποια στιγμή ο Πατέρας έγινε Πατέρας ενώ δεν ήταν, τότε εισάγουμε στον άχρονο και αναλλοίωτο Θεό την αλλαγή και τον χρόνο. Αυτή η σκέψη όμως είναι βλάσφημη γιατί έτσι αμφισβητούμε τον τέλειο Θεό, ο Οποίος είναι πάντοτε τέλειος και υπήρξε πάντοτε Πατέρας.

Αν ο Υιός και κατ’ επέκταση και το Άγιο Πνεύμα δεν είχαν την ίδια φύση με τον Πατέρα και απλώς “κατασκευάστηκαν” από τον Ίδιο, τότε αυτό θα σήμαινε πως είναι κατώτεροι και σε φύση και σε θέληση και σε ενέργεια. Αν αυτό συνέβαινε, για λόγους που μόνο ο Θεός θα γνώριζε, τότε θα το γνωρίζαμε και εμείς. Όχι γιατί μπορούμε αλλά γιατί θα μας είχε γνωστοποιηθεί από τον Ίδιο τον Θεό, όπως μας γνωστοποιήθηκε και η Τριαδικότητα Του. Δεν θα υπήρχε δηλαδή λόγος να ονομάζει ο Θεός, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα όμοιους και ίσους και ίδιους. Εν κατακλείδι, η γέννηση του Υιού δεν σημαίνει αρχή, αλλά τρόπο ύπαρξης. Μας δηλώνεται δηλαδή η σχέση που έχει με την Αγία Τριάδα. Εδώ να διαχωρίσουμε την γέννηση του Χριστού ως Θεανθρώπου. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.

  1. Αφού ο Θεός είναι έξω από τις ικανότητες της ανθρώπινης λογικής, δεν είναι σωστότερο να μην μιλάμε γι’ Αυτόν;

Αυτό που δεν πρέπει να κάνουμε είναι να μην μιλάμε, άσκοπα για τον Θεό, να μην ορκιζόμαστε στο όνομά Του, να μην βρίζουμε το όνομά Του, να μην Τοι βλασφημούμε

Αν δεν ήταν σωστό να μιλάμε για τον Θεό, με κάποιο τρόπο που ο Ίδιος θα μας είχε αποκαλύψει, δεν θα μας επιτρεπόταν. Ο άνθρωπος μιλάει για ό,τι γνωρίζει, για ό,τι του έχει αποκαλυφθεί από τον ίδιο τον Θεό. Ο Θεός αποκαλύπτεται έμμεσα από την Δημιουργία και κυρίως άμεσα με την αποκάλυψη στην Αγία Γραφή. Αποκαλύπτεται βεβαίως και δια μέσου της Παναγίας και των Αγίων Του. Ναι μεν η ουσία του Θεού είναι απρόσιτη στον άνθρωπο, όμως οι ενέργειες Του είναι προσιτές σε κάποιον βαθμό στον άνθρωπο. Αν ο Θεός δεν ήθελε να μας αποκαλυφθεί, δεν θα το είχε κάνει και κανένας δεν θα γνώριζε τίποτα. Θα είχαμε όλοι αφεθεί στο κενό, στο τίποτα. Καμία υπαρξιακή μας ανάγκη δεν θα καλυπτόταν και θα ψάχναμε αιωνίως για τον δημιουργό μας. Επειδή όμως είμαστε πλασμένοι από το χέρι του Θεού είναι πρωτίστως δική μας ανάγκη να γνωρίσουμε τον Πατέρα μας. Ποιο παιδί δεν μιλάει για τους γονείς του και ποιο υιοθετημένο παιδί δεν ψάχνει να τους βρει? Μιλάμε για τον Πατέρα μας με αγάπη ως κατά χάριν υιοί Του και ως γνήσιοι κληρονόμοι της Βασιλείας Του. Δεν είχε καμία ανάγκη ο Θεός να δημιουργήσει τον άνθρωπο. Ό,τι Έκανε το Έκανε από αγάπη. Εξαιτίας αυτής Του της αγάπης μπορούμε και μιλάμε και μπορούμε να Τον προσεγγίσουμε στα μέτρα του δικού μας δυνατού. Ποιο θα ήταν το νόημα της μη αποκάλυψής Του? Πώς θα μάθαινε η ανθρωπότητα για τον Δημιουργό της? Πώς θα μπορούσαμε να χαρούμε, να παρηγορηθούμε ή να έχουμε την δυνατότητα να γίνουμε Άγιοι? Άρα καταλήγουμε ότι πρέπει να μιλάμε για τον Θεό μας. Δεν είναι υποχρέωση, είναι ανάγκη. Δική μας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

  • Ο Θεός δεν έχει αρχή ούτε τέλος· δεν Τον έφτιαξε κανείς, γιατί Εκείνος είναι ο Δημιουργός των πάντων. Μπορεί να μη χωράει ο νους μας κάτι τόσο μεγάλο, όμως η δημιουργία Του, η θυσία Του και η Αγία Τριάδα μας αποκαλύπτουν ότι είναι καλός, αγάπη και παρών στη ζωή μας.
  • Ο Θεός δεν μας επιβάλλεται· μας σέβεται και μας δίνει την ελευθερία να Τον γνωρίσουμε και να Τον αγαπήσουμε. Δεν είναι απλώς μια “ιδέα”, αλλά Πρόσωπο που θέλει σχέση μαζί μας. Και αυτή η σχέση είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορεί να έχει ο άνθρωπος.

👉 Προαιρετικό: Δώσε ένα “challenge” για την εβδομάδα, π.χ. «Να πεις μια καλή κουβέντα σε έναν συμμαθητή που το χρειάζεται και να μας την γνωστοποιήσεις για το γνωρίζουμε». Έτσι, μένει η πνευματική σύνδεση και μετά τη συνάντηση.


✨  Challenge της εβδομάδας

📖 Αυτή την εβδομάδα, αφιέρωσε λίγα λεπτά κάθε μέρα για να σκεφτείς κάτι στη δημιουργία που σε κάνει να θαυμάζεις τον Θεό — ένα τοπίο, έναν άνθρωπο, ένα συναίσθημα, μια πράξη αγάπης και δημοσιευσέ το στην ομαδική του Ίνστα «π.χ. Βλέπω την θάλασσα, την θαυμάζω κι εκεί βλέπω το χέρι του Θεού…»


4.3. Δραστηριότητες ΜΕΣΟΥ & ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟΥ (Γυμνασίου – Λυκείου)

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΗΤΑΣ

🎯 Εσωτερικά παιχνίδια

  1. Silent Ball με παραλλαγές

    • Πώς παίζεται: Όλοι κάθονται ή στέκονται σε κύκλο. Ένα μπαλάκι πετιέται σιωπηλά από άνθρωπο σε άνθρωπο. Αν κάποιος κάνει φασαρία ή το μπαλάκι πέσει στο πάτωμα, είναι “έξω”.

    • Παραλλαγές:
        – Να μιλάνε μόνο με νοήματα ή κινήσεις.
        – Να προσθέσεις κανόνες όπως “πρέπει να πεις ένα θετικό σχόλιο στον επόμενο πριν του πετάξεις”.

    • Γιατί δουλεύει: Ενισχύει τη συγκέντρωση, τη συνεργασία και έχει ένα διασκεδαστικό στοιχείο πρόκλησης.

  2. Quiz / Trivial Κατηχητικού

    • Πώς παίζεται: Χωρίζεις τα παιδιά σε ομάδες. Ετοίμασε ερωτήσεις σχετικές με τη Βίβλο, ηθικά θέματα, αλλά και γενικές κουλτούρες, γεωγραφία, μουσική, ταινίες.

    • Παραλλαγές:
        – «Ζωντανές» ερωτήσεις με buzzer ή κουδούνι.
        – Round με «όλα ή τίποτα» ερωτήσεις.

    • Γιατί δουλεύει: Εκτός από διασκέδαση, ενισχύει τη μάθηση, το παίξιμο ομάδας και την ανταγωνιστικότητα με υγιή τρόπο.


🌳 Εξωτερικά παιχνίδια

  1. Capture the Flag

    • Δύο ομάδες, κάθε ομάδα έχει βάση και “σημαία”. Πρέπει να πάρουν τη σημαία της αντίπαλης ομάδας και να την επαναφέρουν στη βάση τους χωρίς να τους πιάσουν. Parents+1

    • Ταιριάζει σε μεγαλύτερους χώρους — γήπεδο ή αυλή πάρκου.

  2. Scavenger Hunt / Hunt Φωτογραφιών

    • Δίνεις λίστα αντικειμένων που πρέπει να βρουν ή πράξεων που να τραβήξουν φωτογραφίες (π.χ. «κάποιο φύλλο ασυνήθιστου σχήματος», «γέννηση μιας ιστορίας με τρεις φωτογραφίες»).

    • Είναι καλή για δημιουργικότητα, παρατήρηση, συνεργασία. Thimble and Twig+1


ΠΡΟΣΕΥΧΗ: (Μετά από κάθε συνάντηση

(Αν είναι δυνατόν στο ναό και όλοι μαζί γονατιστοί στον σολέα)

Εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν. Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.

Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρὼν καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν. Ἀμήν.

Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου. Ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου. Γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον. Καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν.Καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ. Ἀμήν.

Θεοτόκε Παρθένε χαῖρε κεχαριτωμένη Μαρία ὁ Κύριος μετά σου, εὐλογημένη σύ ἐν γυναιξί καί εὐλογημένος ὁ καρπός τῆς κοιλίας σου ὅτι Σωτῆρα έτεκες τῶν ψυχῶν ἡμῶν.

Ἄξιόν ἐστιν ὡς ἀληθῶς, μακαρίζειν σε τὴν Θεοτόκον, τὴν ἀειμακάριστον καὶ παναμώμητον, καὶ Μητέρα τοῦ Θεοῦ ἡμῶν. Τὴν τιμιωτέραν τῶν Χερουβείμ, καὶ ἐνδοξοτέραν ἀσυγκρίτως τῶν Σεραφείμ, τὴν ἀδιαφθόρως Θεὸν Λόγον τεκοῦσαν, τὴν ὄντως Θεοτόκον, σὲ μεγαλύνομεν.


(Εαν υπάρχει ιερέας και μπορεί, ας πει δυο λόγια προσωπικής προσευχής και κατόπιν ας πει τις ευχές του Αποδείπνου)


  • Εὐξώμεθα ὑπὲρ εἰρήνης τοῦ σύμπαντος κόσμου. Χορός Κύριε, ἐλέησον. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τῶν εὐσεβῶν καὶ ὀρθοδόξων Χριστιανῶν. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἡμῶν Θεοκτίστου, καὶ πάσης τῆς ἐν Χριστῷ ἡμῶν ἀδελφότητος, (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τῶν αδελφῶν ἡμῶν ἱερέων, ἱερομονάχων, ἱεροδιακόνων καὶ μοναχῶν καὶ πάσης τῆς ἐν Χριστῷ ἡμῶν ἀδελφότητος. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τοῦ εὐσεβοῦς ἡμῶν γένους καὶ πάσης ἀρχῆς καὶ ἐξουσίας ἐν αὐτῷ. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τῶν ἀπολειφθέντων πατέρων καὶ ἀδελφῶν ἡμῶν. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τῶν ἐλεούντων, καὶ διακονούντων ἡμῖν. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τῶν μισούντων καὶ ἀγαπώντων ἡμᾶς. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τῶν ἐντειλαμένων ἡμῖν τοῖς ἀναξίοις, εὔχεσθαι ὑπὲρ αὐτῶν. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ ἀναρρύσεως τῶν αἰχμαλώτων. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπέρ τῶν ἐν θαλάσσῃ καλῶς πλεόντων. (Κύριε Ελέησον)
  • Ὑπὲρ τῶν ἐν ἀσθενείαις κατακειμένων. (Κύριε Ελέησον)
  • Εὐξώμεθα καὶ ὑπὲρ εὐφορίας τῶν καρπῶν τῆς γῆς. Καὶ ὑπὲρ πάσης ψυχῆς χριστιανῶν ὀρθοδόξων. (Κύριε Ελέησον)
  • Μακαρίσωμεν τοὺς εὐσεβεῖς Βασιλεῖς. (Αἰωνία ἡ μνήμη αὐτῶν)
  • Τοὺς ὀρθοδόξους Άρχιερεῖς. Χορός (Αἰωνία ἡ μνήμη αὐτῶν)
  • Τοὺς κτίτορας τῆς ἁγίας Ἐκκλησίας ταύτης, τοὺς γονεῖς καὶ διδασκάλους ἡμῶν καὶ πάντας τοὺς προεπελθόντας πατέρας καὶ ἀδελφούς ἡμῶν, τοὺς ἐνθάδε εὐσεβῶς κειμένους καὶ τοὺς ἀπανταχοῦ ὀρθοδόξους. (Αἰωνία ἡ μνήμη αὐτῶν)
  • Εἴπωμεν καὶ ὑπὲρ ἑαυτῶν, τὸ Κύριε, ἐλέησον• Κύριε, ἐλέησον• Κύριε, ἐλέησον•

Όλοι μαζί το:

Δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.