ΠΡΟΣΕΥΧΗ (Πριν αρχίσει η κάθε συνάντηση)

Είς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν. Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός, ἡ ἐλπὶς ἡμῶν, δόξα σοι.

Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁ πανταχοῦ παρὼν καὶ τὰ πάντα πληρῶν, ὁ θησαυρὸς τῶν ἀγαθῶν καὶ ζωῆς χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος, καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψυχὰς ἡμῶν. Ἀμήν.

Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου. Ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου. Γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον. Καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν.Καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ. Ἀμήν.

ΔΟΜΗ ΚΑΤΗΧΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ 

– ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ –1. ΠΡΟΣΕΥΧΗ – ΕΝΑΡΞΗ 2. ΘΕΜΑ 2.1  ΣΥΝΤΟΜΗ ΔΙΔΑΧΗ 2.2 ΣΤΟΧΟΣ (Δηλ. τι θέλω να μάθουν τα παιδιά) 3. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΦΟΡΜΕΣ για ΣΥΖΗΤΗΣΗ 4. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ…5. Μικρή κοινή δράση 6. ΠΡΟΣΕΥΧΗ – ΛΗΞΗ

Σταθερά στοιχεία κάθε συνάντησης

  • Προσευχή στην αρχή και στο τέλος (απλή, σύντομη, με τα παιδιά να συμμετέχουν).
  • Σύντομη διδαχή (5–10 λεπτά, με εικόνες, ιστορίες, παραβολές).
  • Συζήτηση / ερωτήσεις (να δώσουν τα ίδια τα παιδιά παραδείγματα από τη ζωή τους).
  • Παιχνίδι ή δημιουργική δραστηριότητα (π.χ. χειροτεχνία, παντομίμα, τραγούδι, κουίζ).
  • Μικρή κοινή δράση (π.χ. να ζωγραφίσουν όλοι κάτι για το θέμα, να φτιάξουν ένα δέντρο προσευχής στον τοίχο, να ανάψουν το καντηλάκι του κατηχητικού ή και το θυμίαμα ακόμη).
  • Τα μαθήματα γίνονται στον Ιερό Ναό, για να συνηθίζουν τα παιδιά τον ιερό χώρο, ή σε παρακείμενη αίθουσα, αν δεν μπορούμε στο ναό.
  • Το βοήθημα της κατήχησης έχει δημιουργηθεί και δίνει περισσότερα εφόδια από ότι χρειάζεται ένας κατηχητής στην μία ώρα που έχει στη διάθεσή του, έτσι ώστε να υπάρχει και η επιλογή για κάτι περισσότερο από τα αναγκαία για μια ώρα κατήχησης ή παιχνιδιού.
  • Η διήγηση, πολλές φορές, σε κάθε βαθμίδα είναι η ίδια, διαφέρει όμως ο στόχος και η διαπραγμάτευση του θέματος που είναι ανάλογη με την ηλικία των παιδιών.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Χαιρετώ την πιο όμορφη και χαρούμενη παρέα!!!
Τί κάνετε καλά μας παιδάκια;;;
Πόσο μεγαλώσατε!!!Λοιπόν για να ξαναπούμε τα ονόματα  γιατί νιώθω πως έχετε αλλάξει τόσο πολύ που σας μπερδεύω!!!
Για να δω… θα θυμηθώ και τα ονόματα από τους καινούργιους μας φίλους;;;
…………..
Και τώρα που είπα ”φίλους ” ξέρετε τι σκέφτηκα;
Μμμμ …. πως κι εσείς που έρχεστε χρόνια στο κατηχητικό και τα παιδιά που ήρθαν φέτος για πρώτη φορά κι εγώ έχουμε έναν κοινό φίλο;;;
Μπορείτε να σκεφτείτε ποιος μπορεί να είναι;;;

 ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ – Ο Χριστός είναι φίλος μας

Λοιπόν, για να σας βοηθήσω θα σας πω μια όμορφη, αληθινή ιστορία…
Στην πόλη Ιεριχώ κόσμος πολύς συγκεντρώθηκε, για να δει και ν’ ακούσει τον Ιησού. Ανάμεσά τους και ο Ζακχαίος, που ήταν τελώνης, δηλαδή φοροεισπράκτορας. Οι τελώνες ήταν περιφρονημένοι, γιατί έπαιρναν περισσότερο φόρο από εκείνον που έπρεπε να πληρώσουν οι άνθρωποι. Επειδή ο Ζακχαίος ήταν κοντός και δεν ήταν εύκολο να διακρίνει το Χριστό, σκαρφάλωσε σε μια συκομουριά και με ανυπομονησία προσπαθούσε να τον ξεχωρίσει μέσα στο πλήθος.

Ξαφνικά ο Ιησούς γύρισε προς το μέρος του και του είπε:

− Ζακχαίε, κατέβα γρήγορα, γιατί σήμερα θα έρθω στο σπίτι σου.

Γεμάτος έκπληξη και χαρά ο Ζακχαίος κατέβηκε και έτρεξε να ετοιμάσει το σπίτι του, για να υποδεχτεί τον Ιησού. Κάποιοι όμως που βρέθηκαν μπροστά στο περιστατικό απόρησαν κι άρχισαν να διαμαρτύρονται ταραγμένοι:

− Καλά, στο σπίτι αυτού του αμαρτωλού βρήκε να μείνει ο Διδάσκαλος;

   Ο Κύριος όμως, που βλέπει στις καρδιές των ανθρώπων, ήξερε. Ήξερε πως ο Ζακχαίος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από τη ζωή του και ζητούσε μια ευκαιρία ν’ αλλάξει τρόπο ζωής, δηλαδή να μετανοήσει. Ο ερχομός του Ιησού στο σπίτι του Ζακχαίου έμοιαζε μ’ ένα απλωμένο χέρι σε κάποιον που ζητάει βοήθεια.

Κι ο Ζακχαίος ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ιησού. Μπροστά σε όλους εκείνους που τον γνώριζαν και ήξεραν την παλιά ζωή του είπε:

− Κύριε, υπόσχομαι να δώσω τα μισά από τα υπάρχοντά μου στους φτωχούς και ν’ ανταποδώσω στο τετραπλάσιο όσα πήρα με αδικίες.

Τότε ο Ιησούς είπε σ’ όσους ήταν εκεί μαζεμένοι:

− Σήμερα μπήκε η σωτηρία σ’ αυτό το σπίτι. Γιατί ο Yιός του Ανθρώπου ήρθε στον κόσμο, για να σώσει τους ανθρώπους που έχουν χάσει το δρόμο τους.

3. Συζήτηση: <<Τί σημαίνει να έχεις έναν φίλο;;;>>

Πώς σας φάνηκε παιδιά μου η ιστορία του Ζακχαίου;
   Τί όμορφα να ξέρουμε πως υπάρχει Κάποιος που μας αγαπάει και μας νοιάζετε αληθινά και γνωρίζει την ψυχή μας!!!Τί ωραία να ξέρουμε πως έχουμε έναν Αληθινό φίλο, εεε;;; Έναν φίλο που δεν θα μας προδώσει ποτέ!!! Ποιος είναι Αυτός; Ξέρετε;;;

   Ο Χριστός είναι ο φίλος μας! Μπορεί να είναι κοντά μας όπου κι αν βρισκόμαστε, ότι κι αν κάνουμε!!! Ακόμα να έρθει και στο σπίτι μας ,όπως πήγε στο σπίτι του Ζακχαίου, ακόμα και στο σχολείο μας και στο παιχνίδι μας, στο γέλιο μας, στην χαρά μας ,μα και όταν πέσουμε και χτυπήσουμε!!! Πώς γίνεται αυτό; Όπως στους φίλους μας μιλάμε ,λέμε τα νέα μας , τα παράπονα μας , έτσι και στον Χριστό μας να ανοίγουμε την καρδιά μας και να τα λέμε όλα!!! Να τον καλούμε να έρχεται κοντά μας όπου κι αν είμαστε! Μπορούμε να Του ζητήσουμε να μας λύσει ακόμα και τα πιο δύσκολα προβλήματά που κάποιες φορές ούτε οι μεγάλοι δεν μπορούν να λύσουν! Κι από την στιγμή που θα Του τα λέμε, ακόμα πριν λυθούν, να είμαστε χαρούμενοι  γιατί Εκείνος θα φροντίσει για το καλύτερο μας!!!Ο Χριστός μας αγαπάει αληθινά και το μόνο που ζητάει από εμάς είναι να είμαστε φίλοι μαζί Του!!! Τί όμορφο πράγμα, ε;;;



  • 4. Δραστηριότητες, παιχνίδια, κατασκευές, βίντεο προβολή,..

    ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ- ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΗΤΑΣ

    1)  Τραγούδι Φίλος μου ο Χριστός

    Πόσο θα ‘θελα να ζούσα
    όταν ζούσε ο Χριστός,
    όταν ήταν εδώ κάτω
    τόσο δα, μικρός – μικρός.

    Και το σπίτι του να ήταν
    στη δική μου γειτονιά,
    με τη σάκα του στον ώμο
    να τον βλέπω να περνά.

    Για φαντάσου να ‘χεις φίλο
    στα παιχνίδια το Χριστό,
    να τον έχεις στο σχολείο
    σύντροφο και βοηθό.

    Μα σαν δεν είναι εδώ στη γη μας,
    στη ζωή μας ο Χριστός,
    είναι μέσα στην ψυχή μας
    σύντροφος και βοηθός.

    Για φαντάσου να ‘χεις φίλο…

    2) Παιχνίδι- Παντομίμα “Φίλος- Εχθρός”

    Δυο παιδιά σηκώνονται και με κινήσεις, χωρίς να μιλάνε, προσπαθούν να δείξουν στα υπόλοιπα παιδιά σκηνές από δυο φίλους που είναι αγαπημένοι ή που μαλώνουν!!!
    Τα παιδιά μαντεύουν σκηνές φιλίας ή από καυγά!!!
    3) Δραστηριότητα
    Κάθε παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του δίπλα στον αγαπημένο του φίλο, τον Χριστό!!!

    Καλή επιτυχία!!!


ΠΡΟΣΕΥΧΗ: (Μετά από κάθε συνάντηση

Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου. Ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου. Γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον. Καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν.Καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ. Ἀμήν.

Όλοι μαζί το:

Δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.